Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har du erfaring med SONY P71 ?
Fra : Johansen

Dato : 18-08-02 12:44

Som mange andre leder jeg pt. efter et digitalkamera (mit første)

Jeg har set på følgende kameraer
Sony P71 (meget billigt / 450 EUR)
Minolta S404 (God test på dpreview.com / virker solidt)
Nikon CoolPix 885 (ligger godt i hånden / ser lækkert ud)
Olympus C-720 UZ (8X optisk zoom - aner ikke om det kan bruges uden et
stativ? men det virker lidt blæret...)
Olympus C-4000 - hvad koster den? kan ikke rigtig finde den...

Jeg skal bruge kameraet til at tage billeder af familie/venner, naturen og
bygninger.
Billederne skal kunne printes i A4 format uden at skulle "trække" billedet i
størrelse, altså skal der være opløsning nok til A4.
Farverne skal gerne være så naturlige/neutrale som muligt, uden at skulle
redigere det vilde for at billedet ligner den virkelige verden.
God lysfølssomhed er heller ikke at foragte.
Kameraet behøver ikke være idiot sikkert - jeg er rimelig til teknik

Jeg startede med at se på de dyre/gode kameraer (f.eks. Canon G2) men
bevæger mig nu ned ad i pris / kvalitet for at finde et rimeligt kompromis
mellem kvalitet/pris der passser til min økonomi.
Er der nogle her i forum der har et af ovenstående kameraer, og har lyst til
at fortælle lidt om hvad I finder godt / skidt ved netop jeres model?
Specielt vil jeg gerne høre lidt om SONY P71, da jeg her synes at få
rimeligt meget for ~3500 dkk (Tyskland)

er der kameraer som jeg helt har overset ?

På forhånd mange tak ...
--
Venlig hilsen
Jens O. Johansen