Et godt bil spil
Fra : Anders Nielsen

Dato : 18-08-02 10:48

hej

Er der nogen som kender et godt bil spil... der skal helst være god grafik
og det må gerne være et rally spil.

M.V.H
Anders

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-08-02 12:47

"Anders Nielsen" <anders1988@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Er der nogen som kender et godt bil spil... der skal helst være god
grafik
> og det må gerne være et rally spil.

Prøv Rally Championship 2002... Det er sq fedt!

- Martin

Fra : Master

Dato : 18-08-02 13:04

Prøv Rally Master fin grafik, og en god multiplayer del.

Venlig Hilsen
Jan Larsen
Webmaster (Design og Layout) på www.bedst-web.dk, Medlem af GL Motorsport
"GLM"

Fra : Rasmus S

Dato : 18-08-02 13:13

"Anders Nielsen" <anders1988@hotmail.com> wrote.

> Er der nogen som kender et godt bil spil... der skal helst være god grafik
> og det må gerne være et rally spil.

Colin McRae Rally 2 ... flot grafik, meget realistisk styring :).

Mvh

Rasmus

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-08-02 22:32

In news:3d5f6d42$0$43935$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Anders Nielsen
said:
> [...]
>
> Er der nogen som kender et godt bil spil... der skal helst være god
> grafik og det må gerne være et rally spil.

Insane fra Codemasters. Hyleskægt off-road race med en velfungerende
multiplayerdel.
Demo på http://www.codemasters.com/insane/eng/index.html

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-08-02 22:37

In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

>Insane fra Codemasters. Hyleskægt off-road race med en velfungerende
>multiplayerdel.

Det måtte jo prøves... Og det må jeg give dig, det er ret skægt :)

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-08-02 12:00

In news:0q40mus0vejc4vd02ikhd238o4pio9mf9b@4ax.com, Lars Stokholm said:

> Det måtte jo prøves... Og det må jeg give dig, det er ret skægt :)

Ja, det kilder næsten i maven når man sprøjter på hovedet ned af et
bjerg for fuld skrue...
Jeg gad rigtig rigtig godt prøve det med rat!!!!

Har du prøvet at spille det on-line? Eller kan man ikke med demoen? (Du
skal hente en patch til CMN først, ellers dur det ikke)

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-08-02 12:09

>Ja, det kilder næsten i maven når man sprøjter på hovedet ned af et
>bjerg for fuld skrue...

Hehe, ja.

>Har du prøvet at spille det on-line?

Næhhh, det har jeg ikke. Jeg bliver hurtigt træt at hakkeriet i
online-spil på min 256/128kbps-linje.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-08-02 16:44

Lars Stokholm wrote:

> Hehe, ja.

Og så er det jo rigtig sjovt at race afsted over stok og sten med flaget
på (som_næsten_er for stort og skærmer for udsigten!) og de andre
brummende i hælene på en... Sommetider kan man narre de ikke alt for
kvikke AI-biler til at køre ind i træerne. Efterhånden som man
gennemfører race'ne får man forskellige nye biler at køre i, blandt
andet de der små 4-hjulede motorcykler (som er perfekte til
bjerg-banerne) og en kæmpe Greyhound-bus. VROOOM!!!

> Næhhh, det har jeg ikke. Jeg bliver hurtigt træt at hakkeriet i
> online-spil på min 256/128kbps-linje.

Hvaf...?! Jeg har Cybercity 256/128 med USB modem, og Insane, Diablo II,
Quake III og så videre kører online uden at hakke (eller rettere, det er
andres skyld når det sker . Måske er der noget andet der kører i
baggrunden og æder din båndbredde..? Eller også er din Firewall "kræsen"
måske. Jeg bruger selv Zone Alarm.

Mon ikke du liige skulle se din opkobling efter i sømmene. Ellers, hvad
er det du spiller når det hakker? Jeg er som sagt af økonomiske årsager
for evigt 2-4 år bagud mht både teknologi og spil , så jeg kender
ikke så meget til alt det nyeste nye..

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-08-02 17:07

In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

[1nsane]

> [...]
>andres skyld når det sker . Måske er der noget andet der kører i
>baggrunden og æder din båndbredde..? Eller også er din Firewall "kræsen"

Hmm, jeg bruger ikke firewall... De eneste spil jeg har prøvet over
nettet er NFS:PU (hvor det godt nok ikke hakkede voldsomt, men
indimellem (læs: ofte) kunne en modstander finde på at dukke op de
mærkeligste steder - jeg antager at det er fejl i forbindelsen) og
RTCW (som var helt umulig at spille). Begge spil kørte flydende
offline på en AMD XP 1700+ m. 512MB ram. og Windows XP.

>Mon ikke du liige skulle se din opkobling efter i sømmene.

Jeg tror såmen ikke at den fejler noget... den kører faktisk 2kBps
hurtigere end den burde gøre :) Men det kan da være at det bare er de
spil jeg har prøvet med.... Findes der nogle små hyggelige servere med
ikke alt for professionelle kørerer, så er jeg da villig til at give
det et forsøg?

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-08-02 17:12

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> RTCW (som var helt umulig at spille). Begge spil kørte flydende
> offline på en AMD XP 1700+ m. 512MB ram. og Windows XP.

Prøv en tur på www.dslreports.com , og se om dit recieve window ikke
skal justeres lidt.

- Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-08-02 17:59

http://ny-monitor.dslreports.com/tweak/block:4ac9046?service=dsl&speed=256&os=winXP&via=routerpppoe

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-08-02 22:42

http://ny-monitor.dslreports.com/tweak/block:4ac9046?service=dsl&speed=2
56&os=winXP&via=routerpppoe

Vælg normal i connection, og følg "Notes and recommendations"... Hent
"DRTCP" for at ændre RWIN og MTU...

Jeg kører med

RWIN=6000
Window scaling=off
MTU=on
RFC1232 Window scaling=off
RFC1232 Time stamping=off

Fungerer fint her. Ping på 40-60 i RTCW og MOHAA. Samme linie som din.

- Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 01:12

wrote:

>Vælg normal i connection

Også hvis min router kører PPPOE?

>og følg "Notes and recommendations"... Hent
>"DRTCP" for at ændre RWIN og MTU...
>
>Jeg kører med
>
>RWIN=6000
>Window scaling=off
>MTU=on
>RFC1232 Window scaling=off
>RFC1232 Time stamping=off

Ok, jeg prøver det samme.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-08-02 08:31

> Også hvis min router kører PPPOE?

Gør den det da? Cisco 677?

- Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 20-08-02 08:42

Martin Petersen wrote:
> "Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gør den det da? Cisco 677?
>
> - Martin

Hvis du nu læste i tråden ville du have opdaget at han kører med Speedstream
2601, og endda har spurgt om hvilke porte der skal være åbnet for at kunne
køre Insane online..

<venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-08-02 09:33

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Speedstream
> 2601, og endda har spurgt om hvilke porte der skal være åbnet for at

Ro på...!

- Martin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-08-02 22:23

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:
>
> [1nsane]

> Hmm, jeg bruger ikke firewall...

Du må da bruge et eller andet for at beskytte dig selv, når nu du har
DSL...Forresten, hvis du har CC internet med en Cisco 677
router/firewall dims, så kan du ikke spille 1nsane online uden at skulle
åbne nogle porte eller lave noget NAT-halløj eller hvad det nu hedder.

> [...]
> RTCW (som var helt umulig at spille). Begge spil kørte flydende
> offline på en AMD XP 1700+ m. 512MB ram. og Windows XP.

Så bruger du nok Windows XP's indbyggede Firewall. Jeg gad godt se
1nsane på din maskine, det må se drønfedt ud Husk at gå ind i
grafik-indstillingerne under "renderer" og slå "Transform and Lighting
Hardware" til hvis du har Geforce eller noget andet T&L gear.

Iøvrigt behøver det ikke være din forbindelse der er noget galt med -
man kan sagtens komme ud for det du beskriver, hvis der er en anden
spiller der har logget på fra en meget langsom forbindelse. Modem,
f.eks. Det går ud over alle andre på samme måde.

> [...]
> spil jeg har prøvet med.... Findes der nogle små hyggelige servere med
> ikke alt for professionelle kørerer, så er jeg da villig til at give

Start CMN (det skulle gerne ligge sammen med 1nsane i start-menuen) og
opret en "konto" (det er ganske gratis). Hent om nødvendigt CMN patchen
inde hos Codemasters, hvis de da ikke har fået nosset sig sammen til at
inkludere den nyeste version i demoen. CMN er et interface til online
spil, lidt ligesom Battle Net, hvor man kan oprette eller joine
igangværende spil. Man bliver belønnet med stjerner ud for ens
online-navn i CMN, så andre kan se hvor dygtig skråstreg til grin man
er!

Men det er som regel sjovt selvom man får sparket sin r*v godt og
grundigt. Især Capture The Flag og Return The Flag er ret så
underholdende

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 01:10

>Du må da bruge et eller andet for at beskytte dig selv, når nu du har
>DSL...

Hehe, ja, siger du. Men eksperterne i dk.sikkerhed er af en anden
holdning. Firewalls beskytter ikke en pind. I øvrigt fungerer min
router fint som firewall.

>Forresten, hvis du har CC internet med en Cisco 677
>router/firewall dims, så kan du ikke spille 1nsane online uden at skulle
>åbne nogle porte eller lave noget NAT-halløj eller hvad det nu hedder.

Det er sikkert det samme med min SpeedStream 2601. Hvilke porte drejer
det sig om?

>Så bruger du nok Windows XP's indbyggede Firewall.

Aldrig! ;)

>Jeg gad godt se
>1nsane på din maskine, det må se drønfedt ud

Udmærket... Men jeg spiller aldrig i højere opløsninger i 1024x768
selvom jeg kan. Så passer billedet ikke til min skærm. Men det ser
flot ud.

>Husk at gå ind i
>grafik-indstillingerne under "renderer" og slå "Transform and Lighting
>Hardware" til hvis du har Geforce eller noget andet T&L gear.

Til!? Jeg var af den opfattelse at det skulle slås fra... Hvad gør det
mon (ved grafikken)?

> [...]
>spiller der har logget på fra en meget langsom forbindelse. Modem,
>f.eks. Det går ud over alle andre på samme måde.

Ok, det har nok nærmere været tilfældet så. Men det slipper man jo
ikke så nemt udenom.

>Start CMN (det skulle gerne ligge sammen med 1nsane i start-menuen) og
>opret en "konto" (det er ganske gratis).

Typsisk, den har jeg afinstalleret da jeg ikke spillede online ;)

>Hent om nødvendigt CMN patchen

Kan det være at der ikke sker noget synligt når man kører denne patch?

>inde hos Codemasters, hvis de da ikke har fået nosset sig sammen til at
>inkludere den nyeste version i demoen.

Det er godt nok ikke en demo, men jeg har installeret alle patches.

> [...]
>igangværende spil. Man bliver belønnet med stjerner ud for ens
>online-navn i CMN, så andre kan se hvor dygtig skråstreg til grin man

Åh nej. Det lyder ydmygende.

>Men det er som regel sjovt selvom man får sparket sin r*v godt og
>grundigt. Især Capture The Flag og Return The Flag er ret så
>underholdende

Det kunne jeg forestille mig.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 01:24

In news:dk.spil.computer Lars Stokholm wrote:

>Til!? Jeg var af den opfattelse at det skulle slås fra... Hvad gør det
>mon (ved grafikken)?

Hmm, ingen mærkbar, og ingen sebar forskel... Jeg har GeForce2 Ti, mon
det overhovedet understøtter T&L? Jeg tror det ikke...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-08-02 01:57

Lars Stokholm wrote:

> Hmm, ingen mærkbar, og ingen sebar forskel... Jeg har GeForce2 Ti, mon
> det overhovedet understøtter T&L? Jeg tror det ikke...

Hvis kortet ikke understøttede det, ville det ikke komme frem som
valgmulighed i spillet. Det er den driver du bruger, der rapporterer om
T&L funktionalitet er tilgængelig eller ej. Hvis du går ind i detail
levels og f.eks sætter alle sliderne manuelt (de står på auto pr.
default) op på maximum, så skulle du gerne kunne i hvert fald "mærke"
forskel på, hvordan spillet kører med og uden T&L.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 09:49

> [...]

>default) op på maximum, så skulle du gerne kunne i hvert fald "mærke"
>forskel på, hvordan spillet kører med og uden T&L.

Dem har jeg allerede sat på 'high'. Jeg har ikke rigtigt kunne finde
noget om, om mit kort understøtter T&L, men hvis du siger at det gør,
så gør det vel. Sjovt nok understøtter det "Texture and Lighting":
http://www.inno3d.com/product_geforce2_ti_vx_2.html

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 09:52

> [...]

>noget om, om mit kort understøtter T&L, men hvis du siger at det gør,
>så gør det vel. Sjovt nok understøtter det "Texture and Lighting":

Hmm, de må have skrevet forkert i det første link (imponerende):
http://www.inno3d.com/feat_high_gf2_ti.html

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-08-02 10:34

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> noget om, om mit kort understøtter T&L, men hvis du siger at det gør,
> så gør det vel. Sjovt nok understøtter det "Texture and Lighting":

Trust me, det gør det. Det gør alle Geforce kort. "Texture and Lighting"
er i øvrigt en tastefejl. Et texture er et stykke ganske almindelig
bitmap-grafik (som f.eks baggrundsbilledet på dit skrivebord, bare
meget, meget mindre) der er klasket ovenpå de polygoner der udgør en 3D
model. Her er et billede af en 3D model uden textures:
http://www2.cc22.ne.jp/~harada/Bf_109_G6/e/G6_index_e.html
Nedenunder kan du se den samme 3D-model med textures på.

Hvis 3D kort ikke understøttede textures, så ville alt grafik være
polygoner med skygger på - ligesom helten og fjenderne i det gamle spil
Fade To Black:
http://www.mobygames.com/game/shots/gameShotId,23042/gameId,3015/

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 10:33

> [...]

>http://www2.cc22.ne.jp/~harada/Bf_109_G6/e/G6_index_e.html
>Nedenunder kan du se den samme 3D-model med textures på.

Det vidste jeg til gengæld godt ;) Men tak alligevel...

Du kan jo selv se om du kan se forskel:

Uden T&L: http://home19.inet.tele.dk/stokholm/notl.jpg
Med T&L: http://home19.inet.tele.dk/stokholm/tl.jpg

LOL :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 10:35

In news:dk.spil.computer Lars Stokholm wrote:

>Du kan jo selv se om du kan se forskel:
>
>Uden T&L: http://home19.inet.tele.dk/stokholm/notl.jpg
>Med T&L: http://home19.inet.tele.dk/stokholm/tl.jpg

Alt er forresten sat til enten 'on' eller 'high' (alt efter hvad der
tillades) inklusive skygger og tåge som jeg normalt slår fra ;)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-08-02 11:19

Lars Stokholm wrote:

> Alt er forresten sat til enten 'on' eller 'high' (alt efter hvad der
> tillades) inklusive skygger og tåge som jeg normalt slår fra ;)

Næh, jeg kan heller ikke se den store forskel på de to billeder. Det ser
forresten_meget_lækkert ud!

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 15:33

>Næh, jeg kan heller ikke se den store forskel på de to billeder. Det ser
>forresten_meget_lækkert ud!

Det ser heller ikke værst ud i 1280x1024 (m. T&L):

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-08-02 02:44

Lars Stokholm wrote:

> Det ser heller ikke værst ud i 1280x1024 (m. T&L):
> http://home19.inet.tele.dk/stokholm/

Ha! Blæret..... Er det spilbart på din maskine, i den opløsning?!
-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-08-02 09:17

>Ha! Blæret..... Er det spilbart på din maskine, i den opløsning?!

Det kører flydende, men desværre kun med 60Hz. Jeg er ikke klar over
om det er min skærm eller grafikkortets skyld.

Fra : DWM

Dato : 21-08-02 11:07

> Det kører flydende, men desværre kun med 60Hz. Jeg er ikke klar over
> om det er min skærm eller grafikkortets skyld.

Hvis du bruger XP kan det også være derfor.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-08-02 11:44

In news:dk.spil.computer DWM wrote:

>Hvis du bruger XP kan det også være derfor.

Ja, men det har jeg selv fikset. Der er dog ingen understøttelse af
frekvenser over 60Hz på enten kortet eller skærmen. Skærmen er en
halvbillig Zitech-skærm, så det er muligt at den er problemet.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-08-02 21:41

Lars Stokholm wrote:

> Ja, men det har jeg selv fikset. Der er dog ingen understøttelse af
> frekvenser over 60Hz på enten kortet eller skærmen. Skærmen er en
> halvbillig Zitech-skærm, så det er muligt at den er problemet.

Ved 1280x1024 er det ikke noget under at du ikke kan gå højere end 60Hz.
Dit kort kan sikkert godt (der_burde_være en oversigt på æsken eller i
manualen), men din Zitech (LG?) skærm kan helt sikkert ikke

DirectX kører spil i 60Hz per default.

Tryk start og "kør.." og skriv dxdiag. klik på fanebladet "more help" og
tryk "override direct draw refresh rate" og skriv en refresh rate du vil
have DirectX skal bruge. Hvis din skærm går i sort, så alt+tab ud af
1NSANE og luk det ned og stil refresh raten tilbage igen.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-08-02 22:52

>Ved 1280x1024 er det ikke noget under at du ikke kan gå højere end 60Hz.
>Dit kort kan sikkert godt (der_burde_være en oversigt på æsken eller i
>manualen)

Det har jeg vist nok smidt ud alt sammen ;)

>men din Zitech (LG?)

LG?

>skærm kan helt sikkert ikke

Nej, sikkert ikke.

>DirectX kører spil i 60Hz per default.

Jeg troede at det havde noget at gøre med nVidia og Windows XP. Jeg
plejer at fortælle windows hvilken opdateringsfrekvens jeg gerne vil
bruge i de forskellige opløsninger i registreringsdatabasen i dette
format: S 640,480,-,-84;800,600,-,-84;1024,768,-,-84;1280,1024,-,-84
under: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video
Hvilket giver mig 85Hz i "alle" opløsninger. Men jeg er ret sikker på
at min skærm ikke kan klare mere end 60Hz i 1280x1024, så jeg vil ikke
engang besvære mig med at prøve ;)

> [...]
>have DirectX skal bruge. Hvis din skærm går i sort, så alt+tab ud af
>1NSANE og luk det ned og stil refresh raten tilbage igen.

Ellers tak for tippet, men mon det gør det samme som mit lille tweak?
Eller vil det ene overskrive det andet?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-08-02 12:10

Lars Stokholm wrote:

> Det har jeg vist nok smidt ud alt sammen ;)

> LG?

Det er nok en LG-skærm med et Zitech skilt på.

> [...]
> engang besvære mig med at prøve ;)

> Ellers tak for tippet, men mon det gør det samme som mit lille tweak?

Jeg ved det faktisk ikke, jeg bruger stadig Win98 SE. Jeg bruger selv
nogle registry-tricks for at få lave opløsninger ved 120/60Hz til brug
med MAME emulatoren, men det ser helt anderledes ud i Win98 SE end det
du beskriver. Jeg tror ikke der kan ske noget ved at prøve at sætte
refresh raten i dxdiag, men du kan jo gå ind og tage en backup af den
registry key med dine tweaks i inden du ændrer den - så kan du altid
"flette" din backup ind bagefter hvis der gik et eller andet galt.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-08-02 12:19

> [...]
>registry key med dine tweaks i inden du ændrer den - så kan du altid
>"flette" din backup ind bagefter hvis der gik et eller andet galt.

Jeg prøvede faktisk at rodde lidt med det. Jeg stødte på en hel det
"Out of range" undervejs ;) Min skærm understøtter ikke over 60Hz i
1280xX (768, 960, 1024) i 32 bit farvedybde. Jeg fik så ikke testet
med 16 bit for du kan ikke forestille dig hvor besværligt det var at
overskue ;) Alt for ofte stødte jeg på "Out of range" på steder som
var komplet ulogiske, jeg endte også op med skærmopløsninger som
jeg aldrig i mit liv har hørt om (848xNoget, eller noget i den stil).

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-08-02 20:53

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

Snip

> [...]
> "Out of range" undervejs ;) Min skærm understøtter ikke over 60Hz i
> 1280xX (768, 960, 1024) i 32 bit farvedybde. Jeg fik så ikke testet

(for skærmen er 16 og 32 bit det samme - dit registry tweak fortæller
kun Windows/DirectX hvilke opløsninger dit grafikkort kan vise ved de
forskellige farvedybder - selve skærmen er flintrende ligeglad med antal
farver!)

> [...]
> var komplet ulogiske, jeg endte også op med skærmopløsninger som
> jeg aldrig i mit liv har hørt om (848xNoget, eller noget i den stil).

Ha! hvad med 720x576 eller 480x384 ?! Det er et par af mine, til brug
med MAME. Gyldent tip: Begge tal i dine hjemmebryggede grafikmodes skal
være dividérbare med 4, ellers virker de ikke.

Nårh ja, det var vist opdateringsfrekvens vi talte om...! 1280x1024 er
sgu da også totalt overkill!!! Hvorfor ikke køre en lavere opløsning
og bruge Anisotropisk filtrering eller Anti-Aliasing istedet? Kender du
den her? Den er ret genial at have ved hånden til nogle ting:
http://www.geforcetweak.com/ (virker bedst med Nvidia Detonator
drivere).

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-08-02 23:39

> [...]

>sgu da også totalt overkill!!! Hvorfor ikke køre en lavere opløsning
>og bruge Anisotropisk filtrering eller Anti-Aliasing istedet?

Fortæl, fortæl... Er det noget jeg direkte skal gå ind og slå til, for
at det kører? Det er jo ikke meget jeg kan ændre på under Direct3D:
http://home19.inet.tele.dk/stokholm/direct3d.jpg

....men under OpenGL er der en del mere:
http://home19.inet.tele.dk/stokholm/opengl.jpg
....b.l.a. Anisotropisk-filtrering.

Faktisk bruger jeg også bare 1024x768, det andet virkede jo ikke :)

>Kender du den her? Den er ret genial at have ved hånden til nogle
>ting: http://www.geforcetweak.com/ (virker bedst med Nvidia Detonator
>drivere).

Jeg kender den, men har aldrig brugt den, for jeg bryder mig ikke
meget om at tweake mit hardware - jeg har alligevel aldrig kunne mærke
forskel. Jeg er ikke en af dem der sidder og bruger dage på at presse
10 ekstra point ud af diverse benchmarkprogrammer. Desuden aner jeg
ikke hvad de forskellige ting betyder. Men hvis du kan noget magisk
som virkeligt enten kan sætte billedkvaliteten eller hastigheden
(eller begge) op, så sig endeligt til ;)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 23-08-02 00:06

Lars Stokholm wrote:

> Fortæl, fortæl... Er det noget jeg direkte skal gå ind og slå til, for
> at det kører? Det er jo ikke meget jeg kan ændre på under Direct3D:
> http://home19.inet.tele.dk/stokholm/direct3d.jpg

Hvad er dine indstillinger under 3D-Antialiasing? Prøv at slå det helt
fra.

> ...men under OpenGL er der en del mere:
> http://home19.inet.tele.dk/stokholm/opengl.jpg
> ...b.l.a. Anisotropisk-filtrering.

Ja, men 1nsane bruger ikke OpenGL!

> Faktisk bruger jeg også bare 1024x768, det andet virkede jo ikke :)

Nårh nej ,-)

1024x768x32 forhåbentlig? Der er en verden til forskel fra 16 til 32 bit
farver i 1nsane.

> Jeg kender den, men har aldrig brugt den, for jeg bryder mig ikke
> meget om at tweake mit hardware - jeg har alligevel aldrig kunne mærke
> forskel.

Det er mere et spørgsmål om at kunne SE forskel - Du får adgang til
nogle flere filtrerings-indstillinger under GTU'en, og der er
"brugervenlige" forklaringer ved hver enkelt indstillingsmulighed. Når
man installerer GTU'en, laver den et snapshot af ens aktuelle
konfiguration som man altid kan gå tilbage til hvis man får tweaket lidt
for meget!

Jeg er ikke en af dem der sidder og bruger dage på at presse
> 10 ekstra point ud af diverse benchmarkprogrammer.

Heller ikke jeg.. Men jeg kan godt lide at eksperimentere en gang i
mellem, for at se hvad mit hardware kan og ikke kan. Hvis (jeg skulle
måske sige "når" der så opstår problemer kan man tænke sig til flere
mulige løsninger, fordi man så at sige "har været der" hvis du forstår
hvad jeg mener.

........Og din processor er alligevel så hurtig, at det måske er mere
interessant for dig at få spil til at se federe ud end at få dem til at
køre 5-6 frames hurtigere i sekundet!

Desuden aner jeg
> ikke hvad de forskellige ting betyder.

Det er der råd for, GTU'en har en glimrende hjælpefunktion med masser af
forklaringer.

Men hvis du kan noget magisk
> som virkeligt enten kan sætte billedkvaliteten eller hastigheden
> (eller begge) op, så sig endeligt til ;)

Ikke særlig magisk eller noget - men jeg vil tro at du kan få 1nsane til
at se en smule federe ud ved at rode lidt med Anisotropic Filtering
under GTU'en. Prøv dig frem, du kan som sagt altid gå tilbage til de
instillinger du havde før, det er bare at trykke "Pre-GTU System State"
eller noget i den retning. Men slå Anti-Aliasing fra først.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-08-02 00:21

Disse: http://home19.inet.tele.dk/stokholm/anti-ali.jpg

>Prøv at slå det helt fra.

Sagde du ikke at jeg skulle slå det til? "Hvorfor ikke køre en lavere
opløsning og bruge Anisotropisk filtrering eller Anti-Aliasing
istedet?"

>Ja, men 1nsane bruger ikke OpenGL!

Nej, det ved jeg. Det var bare en oplysning.

>Nårh nej ,-)
>
>1024x768x32 forhåbentlig?

Jep.

>Det er mere et spørgsmål om at kunne SE forskel.

Ja, så lad mig rette det til: "jeg har alligevel aldrig kunne hverken
se eller mærke forskel"

> [...]
>man installerer GTU'en, laver den et snapshot af ens aktuelle
>konfiguration som man altid kan gå tilbage til hvis man får tweaket lidt

Lyder godt, måske skulle man overveje at kigge lidt nærmere på det.

>.......Og din processor er alligevel så hurtig, at det måske er mere
>interessant for dig at få spil til at se federe ud end at få dem til at
>køre 5-6 frames hurtigere i sekundet!

Det er det jeg går efter ja. Men jeg må da indrømme at min computer
har det en smule hårdt i NFS:PU under 1024x768x32. Det er absolut
spilbart, men kører man forbi et vandfald, så kan man godt mærke at
frameraten ryger et pænt stykke under 25 ;) Så det er jo ingen
supermaskine, hehe. Men i "gamle" spil som 1nsane er der ingen
problemer.

Ok, jeg kigger på det snarest i morgen.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 23-08-02 01:04

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

[Anti-Aliasing]

> Sagde du ikke at jeg skulle slå det til? "Hvorfor ikke køre en lavere
> opløsning og bruge Anisotropisk filtrering eller Anti-Aliasing
> istedet?"

Jeg sagde "eller". Prøv forskellige kombinationer. Jeg har selv slået
Anti-Aliasing helt fra og rodet med mip-map level (sat den til 0.8, den
af GTU'en anbefalede værdi) og anisotropic filtering indstillinger
istedet. Jeg kan bedre lide at billedet er "skarpere" og derfor lidt
mere kantet at se på, end når det er glattet ud med Anti-Aliasing. Men
det er jo en smagssag. Jeg kunne lige så godt have sagt "prøv at sæt det
til x4" Jeg prøver bare at gøre dig opmærksom på dine muligheder,
det er det hele!

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-08-02 11:24

In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

[...]

>Kender du den her? Den er ret genial at have ved hånden til nogle ting:
>http://www.geforcetweak.com/ (virker bedst med Nvidia Detonator
>drivere).

Men desværre kun version < 29.60, for som der står: "The reason is
that I'm planning to rewrite the whole program completely - during a
development of nearly 2 years, the program code became somewhat hard
to read, so that it's hard to continue the work bugfree".

Flot, hvad er så min garanti for at det faktisk laver de ændringer jeg
beder det om, hvis ikke engang programmøren kan læse sin egen kode.
Jeg tror at jeg venter lidt med GTU til manden har fået lavet et
ordentligt program. Der findes vel også alternativer, som virker med
version 30.82, og som kan nogenlunde det samme, ikke? Jeg forlanger
ikke det helt store.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 23-08-02 12:11

Lars Stokholm wrote:
> [...]
>
> Flot, hvad er så min garanti for at det faktisk laver de ændringer jeg
> beder det om, hvis ikke engang programmøren kan læse sin egen kode.

LOL! Ja, du har ret....

> [...]
> ordentligt program. Der findes vel også alternativer, som virker med
> version 30.82, og som kan nogenlunde det samme, ikke? Jeg forlanger

Der er noget der hedder NVTweak et sted, men jeg kender ikke noget til
det.

Jeg kører selv med Creative Labs 29.45 drivere, og jeg har ingen
problemer med GTU'en.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-08-02 12:42

>Der er noget der hedder NVTweak et sted, men jeg kender ikke noget til
>det.

Det var det den hed ja, tak :)

>Jeg kører selv med Creative Labs 29.45 drivere, og jeg har ingen
>problemer med GTU'en.

Jeg ville sikkert heller ikke få problemer, men der er jo ikke så
meget jeg skal ændre på, så hvis der findes et program som måske kan
en smule mindre, men som ikke gør det nødvendigt at neddatere min
driver, så tror jeg at jeg prøver det i stedet. Jeg har forresten
slået Anti-Aliasing fra i mellemtiden. Jeg kan ikke umiddelbart se en
forskel, så jeg skal nok til at sammenligne screenshots igen for at
bemærke noget ;)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-08-02 12:46

>Det var det den hed ja, tak :)

Eller var det? Jeg er sikker på at 'nv' indgik i navnet på det program
jeg tænker på. Jeg er dog ikke sikker på om programmet i mellemtiden
er blevet "nedlagt". Jeg synes at kunne huske noget om at det er...

Google giver i hvert fald ikke nogen brugbare resultater på 'nvtweak'.

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-08-02 16:38

> [...]
> er blevet "nedlagt". Jeg synes at kunne huske noget om at det er...
>
> Google giver i hvert fald ikke nogen brugbare resultater på 'nvtweak'.

Kig på www.tweakup.dk .... Der er et par muligheder.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-08-02 17:48

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> til

> Kig på www.tweakup.dk .... Der er et par muligheder.

Det er forøvrigt "NVMAX" du tænker på...

- Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-08-02 18:07

wrote:

> [...]

Takker.

>Det er forøvrigt "NVMAX" du tænker på...

Det var det nemlig ;) Tak igen.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-08-02 04:48

Martin Petersen wrote:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

-Snip

> Det er forøvrigt "NVMAX" du tænker på...

Nemli.

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-08-02 11:26

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

Snip

> LOL :)

Ja...Det er fint, ikke? Det er forresten efterfølgeren til det endnu
ældre spil Flashback, der var et stort hit på Sega Megadrive og Amiga.
Fade To Black er et meget stemningsfyldt og lækkert udført spil. Nå, MEN

Hvordan går det med CMN?

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 13:01

In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

>Hvordan går det med CMN?

Det går "ikke" ;) Jeg har ikke taget mig sammen til at gøre noget
ved det endnu. Jeg tror at jeg venter til jeg en dag ude i den
fjerne fremtid, får tid til at spille igen. Jeg står lige overfor en
studiestart med rustur og hele svineriet ;) Så der er nok at tænke på.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-08-02 13:15

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> fjerne fremtid, får tid til at spille igen. Jeg står lige overfor en
> studiestart med rustur og hele svineriet ;) Så der er nok at tænke på.

Ja så må du hellere lægge spillene tilbage på hylden.

God tur Lars

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 14:15

>Ja så må du hellere lægge spillene tilbage på hylden.

Ja, foreløbigt i hvert fald ;( Så må vi se hvornår der bliver tid til
det igen...

>God tur Lars

Takker.

Fra : AJC

Dato : 20-08-02 15:29

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message

[snip]

>Jeg står lige overfor en studiestart med rustur og hele svineriet ;) Så der
er nok at tænke på.

God tur og held og lykke med studiet!
Godt at jeg for mange år siden fik klaret min eksamen.
Jeg ville ikke kunne magte det idag!

Mvh
AJC.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-02 15:34

In news:dk.spil.computer AJC wrote:

>God tur og held og lykke med studiet!

Tak skal du have.

>Godt at jeg for mange år siden fik klaret min eksamen.
>Jeg ville ikke kunne magte det idag!

Hehe, et par opmuntrende ord med på vejen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-08-02 01:41

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.spil.computer Sune Mika Salminen wrote:

Snip

> Det er sikkert det samme med min SpeedStream 2601. Hvilke porte drejer
> det sig om?

Det aner jeg ikke, men du kan sikkert se i din firewalls logfil hvilke
porte CMN prøver at åbne. Men prøv at joine et spil inden, det kan jo
være det virker.

Snip

> Til!? Jeg var af den opfattelse at det skulle slås fra... Hvad gør det
> mon (ved grafikken)?

He he...! T&L var det helt store samtaleemne inden Geforce serien kom
frem, og begrebet "GPU" blev introduceret for masserne. Det går kort
fortalt ud på at visse 3D funktioner (som f.eks. belysning) bliver
udført af kortets GPU, fremfor af din CPU. Geforce kortet kan f.eks.
lave et bestemt antal uafhængige lyskilder i hardware. Groft sagt, hvis
du ikke bruger T&L rendering kan du lige så godt sælge dit Geforce kort
og købe et brugt TNT2 Ultra

Du kan finde en mere detaljeret beskrivelse her:
http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi

Snip

> Typsisk, den har jeg afinstalleret da jeg ikke spillede online ;)

Ha. Du kan muligvis nøjes med at køre CMN installeren fra 1nsane CD'en.
Ellers må du installere det hele en gang til Håber ikke du har
slettet 1nsane patch 1 & 2..

> Kan det være at der ikke sker noget synligt når man kører denne patch?

Hvis du ikke installerer patchen, så kan du ikke spille online - du kan
kun joine chatrooms'ne i CMN konsollen. Forresten, du kan da prøve at
spørge inde i chatten hvilke porte CMN skal bruge.

Good luck,

-Sune

Fra : Karsten Borchers

Dato : 18-08-02 23:47

Det her er lige landet. Live for Speed. Er en demo, og den har et par bugs
og er meget maskinkrævende, især online, hvilket dog fungere rigtig godt
(sæt "Connection Type" til "Firewall" når i joiner eller hoster et game,
ellers er der stor risiko for at hosten crasher). Men det er simpelthen
suverænt. Utrolig gennemført fysikmodel. Man kan virkelig fornemme hvad
undervognen laver, og den reagere prompte på setup ændringer.
Der er 2 baner, roadcourse, og rallycross. Plus 3 biler.

Det må i ikke snyde jer selv for.
http://www.scawen.pwp.blueyonder.co.uk/

Er desværre den eneste info der er ude omkring det. Det er sprunget som en
bombe.
Demo'en understøtter ikke dual axis, så sørg for at sæt den til
single/combined.
Man kan ikke bestemme hvilken axe der skal være hvad i control options, men
for at se om pedalerne virker som de skal så se nede i højre hjørne af
menuen, og træd så på pedalerne. Der vil være 2 bjælker. Grøn for speeder,
og rød for bremse. Der kan i se om de virker.
Jeg skulle pille alle joysticks osv. fra for at den gad fatte mit rat var
der. Kan også spilles med keyboard/mus.

Enjoy ;)

/ Karsten Borchers
www.racesimcentral.com
www.simracing.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-08-02 10:50

Karsten Borchers wrote:
> Er desværre den eneste info der er ude omkring det. Det er sprunget som en
> bombe.

Det tør antydes. Tak for tippet.

Mvh

Bruno aka. BlindZenDriver (Når nu vi taler om noget med hjul)

Fra : Jeppe Møller

Dato : 19-08-02 13:49

Hvad er systemkrav?
Jeg synes ikke at kunne se det på siden.
/Jeppe M;

Fra : Karsten Borchers

Dato : 19-08-02 14:27

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> wrote in message
> Hvad er systemkrav?
> Jeg synes ikke at kunne se det på siden.
> /Jeppe M;

Stort, især online.
De skriver godt nok minimum 600Mhz og et nyere grafikkort inde på download
siden, men det er vist også kun lige og lige nok. P4 1.8 med GF4 Ti4400,
1280x1024, alt grafik på maksimum (1024 textures), og der havde jeg ca
30-40fps online, og under starten med bilerne omkring mig var den nede og
vende på 20.
Kørte dog med flere der havde feks. ca. 800Mhz PIII'ere med GF2 GTS. De
klagede godt nok over den var krævende, men de kørte ;)

/ Karsten Borchers

Fra : Jeppe Møller

Dato : 19-08-02 15:43

Tak!

Fra : Jeppe Møller

Dato : 20-08-02 11:22

Og det ser spændende ud!!

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-08-02 16:46

Jeppe Møller wrote:
> Hvad er systemkrav?
> Jeg synes ikke at kunne se det på siden.
> /Jeppe M;

Jeg har 256MB ram, 600MHz PIII og Geforce2Ti 64MB. Det kørte perfekt på
automatiske indstillinger (den detecter det selv under opstarten), dog
måtte jeg sætte opløsningen ned til 640x480 for at det kørte helt
flydende. Har ikke prøvet det online.

-Sune

Fra : Jeppe Møller

Dato : 01-09-02 16:16

Jeg synes spillet er rigtig fedt- fart på og fedt at sidde og skære
1/10-dele af sine rekorder ved at klare svingene bedre
Sjovt at køre mod andre over nettet- her på det sidste kører min demo også
mere stabilt
et spil jeg må eje når det udkommer
Flot- fart- og spænding
/Jeppe