Fra nyhedsgrupper til Opera og fra Opera t~
Fra : Gert Philipsen

Dato : 18-08-02 09:18

Jeg bruger Opera til alt bortset fra min netbank, som ikke tillader dette.
Derfor har jeg stadig IE installeret.

Når jeg klikker på en genvej i et indlæg i nyhedsgrupperne, åbnes IE.
Hvordan ændrer jeg dette, så siden åbnes i Opera?

Endvidere har jeg en gang for længe siden haft Installeret Star Office. Når
jeg ønsker at sende e-post fra en hjemmeside, forsøger Opera at finde en
sti, der kan åbne Star Office. Hvordan ændrer jeg indstillingerne, så det i
stedet for er Outlook, der åbnes?

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-02 09:37

Gert Philipsen wrote:
> Når jeg klikker på en genvej i et indlæg i nyhedsgrupperne, åbnes IE.
> Hvordan ændrer jeg dette, så siden åbnes i Opera?

Kontrol panel -> Internet indstillinger -> Programmer. Hvis den allerede
står rigtig, så prøv at sætte den til noget andet, genstart, og gå ind og
sæt den rigtigt igen.

Det samme som overstående.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Leony

Dato : 19-08-02 11:05

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg klikker på en genvej i et indlæg i nyhedsgrupperne, åbnes IE.
> Hvordan ændrer jeg dette, så siden åbnes i Opera?

Filer->indstillinger->standardbrowser.
Her kan du bestemme hvilke filtyper der skal associeres med Opera.

> [...]
> sti, der kan åbne Star Office. Hvordan ændrer jeg indstillingerne, så det

Filer->Indstillinger->E-post.
Her kan du bestemme hvilket postprogram der skal bruges.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 20-08-02 02:59

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> posting:

>Når jeg klikker på en genvej i et indlæg i nyhedsgrupperne, åbnes IE.
>Hvordan ændrer jeg dette, så siden åbnes i Opera?

Fra hvor klikker du på urlen? Operas nyhedsgruppedel eller OE?

Ved ikke, om det stadig er således, men der var(er?) noget om, at OE
kun kan finde ud af at åbne urler i IE.

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: Ukendt.

http://www.smr-usenet.com/images/license.gif

Fra : Anders Lund

Dato : 20-08-02 05:41

Chr. Bohr-Halling wrote:

> Ved ikke, om det stadig er således, men der var(er?) noget om, at OE
> kun kan finde ud af at åbne urler i IE.

Da jeg kørte med Mozilla for over en uge siden, så var problemet der
ikke.... OE6

Fra : Leony

Dato : 20-08-02 10:18

"Chr. Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse

> Ved ikke, om det stadig er således, men der var(er?) noget om, at OE
> kun kan finde ud af at åbne urler i IE.

Virker fint med Opera 6.X og Oulook Express 6.
Der var et problem med at åbne URL'er med Opera 5.13 (tror jeg var min
version før jeg skiftede til XP).

Fra : Gert Philipsen

Dato : 20-08-02 19:55

Tak for de mange svar. Men, jeg har ikke fået løst mit problem endnu.

Kontrolpanel, internet, indstillinger : Det er jo samme indstillinger, som
åbnes direkte fra IE. Det giver mig ingen valgmuligheder for at vælger
Opera som standardbrowser.

Jeg har i Opera valgt, at den skal være standardbrowser.

Jeg har også valgt, at den skal bruge "C:\Programmer\Microsoft
Office\Office\Outlook.exe" som specifikt postprogram. Det får den også godt
nok til at åbne Outlook, når jeg i Opera klikker på en "mailto-henvisning" -
også selv om programmet er åbnet i forvejen. Hvordan udvider jeg stien, så
den åbner et nyt e-post-vindue med det samme?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-08-02 20:16

Tue, 20 Aug 2002 20:54:53 +0200, skrev "Gert Philipsen"
<gert@lite.dk>:

> [...]
>også selv om programmet er åbnet i forvejen. Hvordan udvider jeg stien, så
>den åbner et nyt e-post-vindue med det samme?

Prøv med at gå i mappeindstillinger => filtyper => find mailto og
ret det til Outlook.