Puff The Magic Dragon
Fra : Bess

Dato : 18-08-02 08:13

På dk.familie.barn blev teksten til sub. efterlyst.

Jeg har den i en sangbog og leverede derfor teksten. I noderne er sidste
linje angivet "e g g fis g". Et nodeark som min søn havde med fra skole for
et par år siden har samme slutning.

Jeg har dog aldrig hørt den sunget sådan, alle synger "e g fis a g" til
sidst. Jeg var selvfølgelig sikker på at jeg havde ret, men efter at have
fundet og hørt adskillige midifiler og originalen med "Peter, Paul and Mary"
på nettet må jeg selvfølgelig give mig.

Er der nogen der ved hvorfor der er denne forskel på slutningen?

mvh
Bess

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-08-02 13:28

Bess skrev:

> [...]
> et par år siden har samme slutning.
>
> Jeg har dog aldrig hørt den sunget sådan, alle synger "e g fis a g" til

Næ. Jeg har lært den som "e g g fis g". Det er da kun folk, der har hørt
de kendte julesange for mange gange*, der kan finde på at synge "e g fis
a g" til sidst.

*) "e g fis a g" lyder som slutningen på en eller anden kendt julesang -
jeg kan ikke lige huske hvilken. Jeg kan dog huske, at netop den strofe
bliver sunget i MC Einars "Jul - Det' cool" lige før "jamen du godeste -
er det allerede....".

Fra : Bess

Dato : 18-08-02 14:03

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> wrote in message

> [...]
> jeg kan ikke lige huske hvilken. Jeg kan dog huske, at netop den strofe
> bliver sunget i MC Einars "Jul - Det' cool" lige før "jamen du godeste -

Jeg synes at det lyder lidt som forspillet til "højt fra træet", men prøv at
høre denne:
http://www.smile-a-day.com/puff.shtml

_Alle_ filer på nettet har denne slutning (i hvert fald dem jeg har kunnet
finde)

mvh
Bess