MS Windows
briani 27239
XP: Ingen standard handlinger for drev og ~
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 18-08-02 06:33

Hejsa.

Efter at have afprøvet et ledt bugfyldt program, er jeg nu røget noget
ind i en kattepine...

Normalt når man højre-klikker på f.eks Denne Computer får man
valgmuligheder for Åbn(fed), Stifinder og Søg ... Samme ved drev og
foldere...

Men efter at have afinstalleret programmet IconPackager, røg alle
disse handlinger... Det eneste der var tilbage var Søg som standard
handling...

Nu er det imidlertidigt lykkes mig at få ordnet det således at drev og
mapper åbner explorer, men med stifinderen i venstre side.. Dette
ønsker jeg ikke.. Jeg vil istedet have XP's standardvisning.

Samtidig kan jeg heller ikke åbne Denne computer normalt. Standard
handlingen er Stifinder...

Jeg har forsøgt næsten alt.. Jeg har været i regedit og prøvet at
oprette handlinger, slette alle handlinger etc.. Jeg har desuden
prøvet at sætte et vindue op, og gemme dette som standard
indstillinger for mapper, men uden held.

Kan man på en eller anden måde gendanne XP's normale handlinger der?

Hjælp!

R.

Fra : ttheill

Dato : 18-08-02 07:20

Hej...

Prøv at køre Windows XP installationen igen oven i den du har nu og se om
den ikke genopretter det.

/ttheill

Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 18-08-02 14:15

"Prøv at køre Windows XP installationen igen oven i den du har nu og se om
den ikke genopretter det."

En mere oplagt mulighed er at køre "System Restore". Gendan til et tidspunkt
inden du installerede programmet, det burde gøre tricket.

Venlig hilsen Jesper

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 18-08-02 18:55

On Sun, 18 Aug 2002 15:14:57 +0200, "Jesper Jørgensen"
<fontain@hushmail.com> wrote:

> [...]
>
>En mere oplagt mulighed er at køre "System Restore". Gendan til et tidspunkt
>inden du installerede programmet, det burde gøre tricket.

Desværre.. Plejer normalt altid at have en restore.... Men ligeda var
den disabled for at blive defragmenteret :( ...

R.