Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen der har handlet ved photoshop~
Fra : Morten Simoni

Dato : 18-08-02 01:14

Hej

Jeg overvejer at købe et digitalkamera ved photoshop.dk.

Nu er 6-8000 kr jo mange penge at lægge ved et firma, som man overhovedet
ikke kender, og der går jo historier om folk, som ikke får leveret, det de
har bestilt.

Ved photoshop.dk kan man ikke betale med dankort/kreditkort, og det ser jeg
egentlig som den sikreste betalingsform, da man blot går til sit
pengeinstitut, hvis man ikke får det lovede.

Efterkrav, som man kan benytte, sikrer selvfølgelig, at man får "et eller
andet". Desværre går der jo også historier om folk der modtager mursten o.l.
Jeg forhørte mig på mit lokale posthus, hvor man sagde, at man ikke må se i
en efterkravspakke, før den er betalt.

Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke kender photoshop.dk, og bestemt tror,
at det er en reel forretning. Men jeg vil godt høre om nogen kender dem/har
handlet der, og har noget godt/mindre godt at sige om dem.

Venlig hilsen
Morten Simoni

Fra : Claus Frølund

Dato : 18-08-02 10:10

Hej Morten.

Jeg har ikke anden erfaring med butikken, end at det ser ud til at de er
billigere en den normale danske fotoforretning.

Nu er det ikke for at tage kunderne fra den omtalte butik, men hvis du
alligevel skal købe på nettet, bør du istedet prøve at kigge på
netbutikkerne syd for grænsen. De er MEGET billigere. Jeg har handlet hos
www.technikdirekt.de som ikke er helt de billigste, men de yder en
fantastisk service, og har en hurtig leveringstid. Eneste ulempe er at
betjeningsvejledninger som regel er på tysk, og jeg har ikke kunnet gøre dem
forståeligt at jeg ville have engelske betjeningsvejledninger. Nu har jeg
ingen problemer i den retning, men nogen kunne få problemer hvis der ikke
fulgte en dansk vejledning med. En dansk vekledning kan ikke sådan lige
skaffes, med mindre at du vil betale dyrt. De danske fotoforretninger og
importører søger, vha. en høj prispolitik på danske vejledninger, at holde
kunderne hjemme. Det er bare min subjektive mening.

Jeg købte dog for nyligt noget brugt Nikon fotoudstyr af en bekendt der
rejste til USA. Jeg nåede ikke at få de danske vejledninger med, før han var
rejst. Jeg skulle bruge to vejledninger, og min lokale foto-/penge
konverterer ville have 300 kr. pr. stk. Jeg kontaktede da den danske
importør og fortalte om min situation. De var da så venlige at sende mig
dem, meget billigt. Fin service.

Et godt råd er at du, hvis du køber i tyskland, skal undgå alt udstyr der er
parallelimporteret. F.eks. har http://www.internet-foto.de to priser. En
import- og en original. Import er lidt billigere, men der får du altså ikke
EU-garantibeviset med. Jeg har hørt en fugl synge om at værkstederne simpelt
hen nægter at reparere udstyret uden dette garantibevis. Selv efter
garantiens udløb. www.technikdirekt.de har kun originalvarer, og hos dem kan
du både betale pr. efterkrav, med forudbetaling og på kreditkort.

Claus

PS. Dette var altså ikke reklame, men en hjælp til en (måske) afgiftstynget
dansker

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 20-08-02 01:30

"Claus Frølund" <frolundFJERN@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.technikdirekt.de som ikke er helt de billigste, men de yder en
> fantastisk service, og har en hurtig leveringstid.
Hvor meget billigere kan vel diskuteres?
For eks koster et Nikon Colpix 5700 hos technik.direkt.de. ? l599 = ca kr
12.000.
Samme digitalkamera fås hos Kamerahuset.DK for kr 10.965!!
Og jeg har forstået på indlæggene i denne NG at de også yder god service.

Mvh
Bjarne

Fra : Claus Frølund

Dato : 20-08-02 06:18

Hej Bjarne.
Måske skal man være vågen, og se sig for, med de forskellige varer, og holde
dem op mod hinanden hele tiden. Produkt for produkt.
Jeg kan f.eks. ikke se Kamerahusets priser på deres hjemmeside, men jeg kan
se at de på deres forside har et EOS300, sat ned fra 3995,- til 2695,-.
Dette kamera er alligevel næsten 500 kr. billigere hos Technikdirekt.
Forsendelse ikke medregnet.

Jeg har f.eks. ikke noget at klage over ved køb ved den pågældende
forretning i Tyskland. Jeg sparede for nyligt ca. 32% på noget SLR udstyr.

Fra : Jens F. Pedersen

Dato : 20-08-02 13:17

Jeg bestilte i midten af Maj et Olympus C4040 hos photoshop.dk inkl. en
taske og ekstra smart media kort.

Samme dag som jeg lagde ordren fik jeg en ordrebekræftelse, men samlet pris,
og forventet afsendelses dato (to dage senere), og besked om at tasken var
desværre i restordre, men ville blive leveret inden for to uger, uden ekstra
fragt omkostninger.

Da kameret var blevet sendt, fik jeg så en mail med Track & Trace nr. så jeg
kunne følge pakken via nettet.

Da jeg så modtog pakken var det hele der som det skulle være, inkl. tasken
der skulle være i restordre.

Så jeg har kun gode erfaringer med at handle hos dem.

MVH

Jens F. Pedersen