Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp ang. opgradering af udstyr
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 18-08-02 00:41

Jeg står og har nu haft mit digital kamera i et lille års tid, indtil nu
har det været et Canon A20, dette blev købt for sjovt, kunne jo være man
kunne lide det - og det kunne jeg, men nu hvor jeg så er blevet glad for
det at gå og tage billeder, så har jeg også fundet de mangler, som dette
ellers gode kamera har.
Var med til Landsstævnet, og her kom jeg ikke langt med 3x zoom, når man
står og vil havde detaljerne med når verdensholdet optræder (som en
førstehjælper måtte vi ikke komme helt tæt på).
Også reaktions tiden fra man trykker til der tages et billed vil jeg
gerne havde ned, men hvor langt er de kommet på det felt efterhånden?
Selve opløsningen på 2.1 MP har jeg endnu ikke haft problemer med, for
det er ikke professionelt det jeg laver.
En anden ting er den flash der er på mit nuværende kamera, den kommer
jeg ikke langt med, og man kan ikke tilslutte en ekstern flash til det,
kun købe sådan en, som udløses af den som sidder på, så der skal kunne
sættes en stavflash til.

Mine krav som jeg selv kan se dem:
Stor zoom - nogle få gange står jeg og mangler det meget, her snakke vi
optisk zoom, digitalt bruger jeg ikke.
Der skal være mulighed for at sætte en stavflash til.
Opløsningen skal være må min. 2.1 MP, men meget gerne mere.
Det må gerne være mere lysfølsomt end mit nuværende A20 (hvis det er
noget som man kan få når vi snakker digitalt kamera?)
Hvis det er muligt at få noget med en hurtigere reaktionstid.

Nu har jeg aldrig før i mit liv været den store fotograf, først her da
jeg købte mit A20 er jeg begyndt at lege med foto, så jeg har ikke den
store forstand på området, men efter lidt søgen på nettet er jeg kommet
frem til følgende:

Olympus C-700 Ultra zoom
Lyder til at kunne dække de fleste af mine behov, har stor zoom til de
gange hvor det kræves, man kan tilslutte en ekstern flash, opløsningen
er på 2.1 MP, men lysfølsomheden og reaktionstiden kan jeg ikke se noget
om???

Og så er der så de ægte digitale spejlrefleks huse, hvor man så selv kan
bestemme hvad objektiv man vil bruge, men her er prisen jo lige en
anelse høj.

Hvad vil i mene kan gøre det?
Er Olympus C-700 Ultra zoom vejen frem, eller hvad andet kan i anbefale
mig, prisen er ikke den vigtigste, men vil jo helst ikke betale for
meget for det, da det stadig kun er en hobby for mig.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Anders Madsen

Dato : 18-08-02 14:41

Hej Kenneth

> [...]
> noget som man kan få når vi snakker digitalt kamera?)
> Hvis det er muligt at få noget med en hurtigere reaktionstid.

Uha - du er ude i noget som trækker i hver sin retning her! Kraftig zoom
vil alt andet lige give en langsommere fokusering, omend der er forskel
fra model til model.

Jeg tør ikke sige, om C-700 er vejen frem for dig - det lyder måske lidt
som om du gerne vil arbejde mere seriøst med din hobby, og så tror jeg,
C-700 er for begrænset i sine udvidelsesmuligheder.

Hvis du kan afse pengene til det, ville jeg nok kigge på Fuji's 602'er
eller Nikon Coolpix 5700 - især Coolpix 5700 har ry for at være ganske
lysfølsom uden at det hele drukner i digital støj.

Jeg tror, det måske er mere i den klasse, du finder et kamera som du
ikke vokser fra lige med det samme. Det er trods alt lidt halvdyrt at
skifte kamera med jævne mellemrum...

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!