MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan ændrer man drev-bogstav for system~
Fra : Sven

Dato : 18-08-02 00:37

Hej.
Jeg har netop sat RAID op, og mente jeg kunne ghoste min nuværende WindowsXP
efter driverinstallation af RAIDkortet samt drevene på det. Det går også
fint hertil. Jeg ghoster herefter mit image over på mit nye bootdrev (første
partition på mit RAID-array). Når PC'en så booter op (efter at måttet
reperere den med WindowsXP CD'en da den ille kunne starte), så har den ikke
noget Crev! Mit bootdrev (opført som System-drev i XP) er D:, og derfor
er der en hel del der ikke vil virke. Windows selv kører dog som om intet er
hænt, men jeg kan ikke få lov at ændre drev D: til C: da det er et
systemdrev.

Hvordan ændrer jeg mit systemdrev til C:?
Det skal lige siges, at det ikke er fordi et andet drev hedder C:, der ER
slet ikke noget C-drev.

Sven