Rex Hunt og hans multihjul
Fra : kalle

Dato : 17-08-02 22:12

Hej gruppe

Er der nogen af jer, der ved hvilke multihjul han bruger. Det ligner noget
mini hjul, der kan kaste med små vægte. Stængerne de bruger ser også meget
korte ud.
--
Med venlig hilsen fra
Karsten brydsoe@image.dk , Midtjylland

Fra : Helmuth Mühlenhaus

Dato : 18-08-02 09:10

Hej Karsten
Disse korte stænger med multihjul er et amerikansk fænomen til bla bassfiskeri.
Hvis jeg ikke husker galt har der inden for det sidste års tid været en artikel om disse stænger i enten sportsfiskeren eller fisk og fri.
Stængerne bruges mest fra båd til korte og præcise kast hvor der ofte skal rammes huller i grøden.
Hjulene kan meget vel være ABU, idet de laver nogle USAmodeller vi ikke ser herhjemme. Nogen af dem ser virkelig amerikanske ud.
De er med magnetbremse etc til de små vægte.
Med venlig hilsen
Helmuth
hmhaus@post6.tele.dk

Fra : Evil-Honda.dk

Dato : 18-08-02 21:29

Det er Shimano hjul han bruger og jeg har ikke set dem i DK.

Mvh B.S.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 19-08-02 07:58

"Helmuth Mühlenhaus" <hmhaus@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
artikel om disse stænger i enten sportsfiskeren eller fisk og fri.
> Stængerne bruges mest fra båd til korte og præcise kast hvor der ofte skal

Jeg har tænkt det samme, mht hans små multijhul...De få afsnit jeg har set
med Rex Hunter viser i hvert fald, at han er endog temmelig præcis i sine
kast. Desværre synes jeg ikke altid at han behandler fiskene specielt pænt

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 19-08-02 09:36

> bassfiskeri.

Ja ja ja, men ikke helt. Hvis I læser i gamle danske fiskebøger vil I se at
det anbefalede grej til geddefiskeri med kastefiskeri er en kort kraftig
stang på 5-7 fod med multihjul.

Se f.eks. i Politikens Jeg er lystfisker, som indtil Jens Ploug kom på banen
var noget nær det eneste ordentlige der var om lystfiskeri.

Erik Breum Petersen

Fra : Helmuth Mühlenhaus

Dato : 18-08-02 09:16

Hej Karsten
Lige et supplement
Du kan se eksempler på den type stænger ved at gå på
www.fenwickfishing.com
Der kan du se fenwicks amerikanske stangsortiment med 5 og 6 fods multistænger etc.
Med venlig hilsen
Helmuth
hmhaus@post6.tele.dk

Fra : D-Fly

Dato : 18-08-02 14:55

"kalle" <brydsoe@image.dk> wrote in

> [...]
>
> Er der nogen af jer, der ved hvilke multihjul han bruger. Det ligner
> noget mini hjul, der kan kaste med små vægte. Stængerne de bruger ser

http://www.rexhunt.com.au/ måske du kan finde noget her
personligt ville jeg ALDRIG indvestere i en pistol stang

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : Knud Bentzen

Dato : 18-08-02 19:18

hej Carsten
jeg bruger kun en lille 6 fod stang med et mørrum 1600 magnet til
aborrefiskeriet i naksov inderfjord .
jeg vil indrømme at den laveste vægt jeg kan bruge er 6 gr. og så er længden
rimelig kort.
hilsen KNUD

Fra : -- kent --

Dato : 18-08-02 22:10

On Sun, 18 Aug 2002 20:18:26 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Knud
Bentzen wrote:

> [...]
>aborrefiskeriet i naksov inderfjord .
>jeg vil indrømme at den laveste vægt jeg kan bruge er 6 gr. og så er længden

Jag använder några små Abu Ambassadeur multihjul (Amb 1500C, Amb 2500IAR,
Amb Mörrum SX1600C och Amb Mörrum SX3600C), kastar med vikter ner till 5
gram med Berkley FireLine 0.12 och 0.17 och kastar tämligen så långt.....

<klipp>

Fra : Knud Bentzen

Dato : 19-08-02 15:27

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gram med Berkley FireLine 0.12 och 0.17 och kastar tämligen så långt.....

idag har jeg fordoblet mine kastelængder med 6 gr.
jeg havde kun fyldt spolen halvt op med 0,25 line ,så nu er den fyldt helt
op med 0,20 line. det gav med det samme en helt anden kontrol over kastene.
hilsen KNUD

Fra : -- kent --

Dato : 19-08-02 16:31

On Mon, 19 Aug 2002 16:27:20 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Knud
Bentzen wrote:

> [...]
>op med 0,20 line. det gav med det samme en helt anden kontrol over kastene.

Välkommen i klubben....

Tunn lina och små blink/spinnere/jigs på en liten multirulle och ett lätt
spö/stang ger en helt fantanstisk känsla när man fightar en fisk.

Jag använder aldrig haspelrulle/fastspolehjul längre. Utan bara fluga eller
multihjul.

Fra : Sublogic

Dato : 20-08-02 18:25

Her er hjulet fra ABU
http://www.abu-garcia.com/products/PreDetail.cfm?PassPrevious=1300&PassCateg
oryStructureId=1304&PassLevel=2

Mvh. Sub

Fra : Michael

Dato : 22-08-02 10:21

De ligner de såkaldte "porchehjul" med det der aerodynamiske design som
vidst ikke blir solgt mere herhjemme.. bruger selv et Amb. pro plus lækkert
lille hjul der kaster forrygende.. som er bestilt fra Usa.