Apropos GPS
Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 17-08-02 21:27

Mon nogen i gruppen kan oplyse mig om hvor nøjagtige håndholdte GPS´er er?

På forhånd tak,
K-C

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 17-08-02 22:44

"Karl-Christian Frølunde" <k-cf@sol.dk> wrote in message
> Mon nogen i gruppen kan oplyse mig om hvor nøjagtige håndholdte GPS´er er?

Jeg har en håndholdt Garmin 12 og en fastmonteret MLR 312. Det er ikke til
at se forskel på em overhovedet.

Fra : Henrik L.

Dato : 18-08-02 11:16

Nøjagtigheden afhænger af hvormange satelitter der kan ses. Typisk
nøjagtighed under klar himmel - 1->2 meter.

I byer, og tæt skov kan det være lidt mere unøjagtigt.

Henrik

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-08-02 15:28

"Karl-Christian Frølunde" <k-cf@sol.dk> wrote in message
> Mon nogen i gruppen kan oplyse mig om hvor nøjagtige håndholdte GPS´er er?

Google er (som sædvanlig) din ven:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=gps+accuracy&spell=1.

F.eks. denne: http://www.romdas.com/technical/gps/gps-acc.htm.

--