MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Æ, ø og å i DOS (XP)
Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 17-08-02 21:56

Jeg har den engelske version af XP installeret, og programmerne jeg kører i
dos vil ikke vise de danske tegn æ, ø og å. Hvor kan jeg ændre dette så de
korrekte tegn vises? (jeg har hørt det skulle have noget med "codepage" at
gøre?)

Er det muligt at bruge tegnet '-' bare så det står over et bogstav (bruges
meget på latin) i dos-mode? (eventuelt en omvej dertil).

På forhånd tak!

Venlig hilsen Jesper

Fra : Peter

Dato : 17-08-02 23:58

"Jesper Jørgensen" <fontain@hushmail.com> wrote in message
> [...]
> korrekte tegn vises? (jeg har hørt det skulle have noget med "codepage" at

Har du fjernet den engelske tasteturkodning helt - hvis ikke så gør det og
lad den danske stå alene. Windows XP har det med at give engelske programmer
lov til (kun) at bruge den engelske tasteturkodning men hvis du fjerner den
så tvinger du XP til at bruge den danske =)

Hilesen fra Peter

Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 19-08-02 16:19

> [...]
den
> så tvinger du XP til at bruge den danske =)

Det virkede. Tak for det.

Fra : Madsen

Dato : 18-08-02 15:22

Jesper Jørgensen skrev:

> [...]
> jeg ændre dette så de korrekte tegn vises? (jeg har hørt det
> skulle have noget med "codepage" at gøre?)

Led efter OEMCP i registreringsdatabasen.
Der skulle være 3. Disse står sikkert til 437 - Prøv at ændre dem
til 850 alle tre.

Stil fonten i kommandoprompten til Lucida Console, hvis ovenstående
ingen effekt har.

Madsen.