2 forskellige menuer?
Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 17-08-02 21:14

Er det muligt at lave sådan at man har 1 knap der åbner en undermenu i en
celle, og en anden knap der åbner en anden undermenu i samme celle,
samtidigt med at den første undermenu forsvinder.. jeg ved man kan lave det
i frames, men kan det laves i tabeller?

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 18-08-02 06:49

> [...]
> celle, og en anden knap der åbner en anden undermenu i samme celle,
> samtidigt med at den første undermenu forsvinder.. jeg ved man kan lave

Altså sådan her:

Celle:

Indhold1: TV, HiFi, Computere
Indhold2: Spegepølser, ost, kiks

Knapper:

knap1: Elektronik
Knap2: Madvarer

Madvarer peger så på indhold2, og elektronik peger på indhold1..

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 18-08-02 17:59

> Madvarer peger så på indhold2, og elektronik peger på indhold1..

Sådan her ser det ud med frames:

<head>
<base target="main">
</head>

<iframe name="main" width="500" height="400"></iframe>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-02 18:28

Sun, 18 Aug 2002 18:59:24 +0200, skrev "Søren Juhl Vind"
<peecee@adslhome.dk>:

>Sådan her ser det ud med frames:

Du kan ikke åbne en htmlside i en tabel.

Har du adgang til noget serverside, php eller asp f.eks., så er
det muligt det kan lade sig gøre, men det har jeg ikke spor
forstand på.

Det gør så hjemme i en dk.edb.internet.serverside.*-grupperne
efter, hvad du har mulighed for.

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 18-08-02 20:06

> Du kan ikke åbne en htmlside i en tabel.

det ved jeg godt.. men selve det er selve linksene jeg vil loade. Kan det
heller ikke lade sig gøre?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-02 20:09

Sun, 18 Aug 2002 21:05:59 +0200, skrev "Søren Juhl Vind"
<peecee@adslhome.dk>:

>det ved jeg godt.. men selve det er selve linksene jeg vil loade. Kan det
>heller ikke lade sig gøre?

Jo, det mente jeg også oprindelig spørgsmålet gik på, prøver at
komme med en løsning senere.

Har bare ikke rigtig haft tid.

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 18-08-02 20:23

> Jo, det mente jeg også oprindelig spørgsmålet gik på, prøver at
> komme med en løsning senere.
>
> Har bare ikke rigtig haft tid.

Mange tak

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-08-02 02:05

Sun, 18 Aug 2002 21:22:30 +0200, skrev "Søren Juhl Vind"
<peecee@adslhome.dk>:

>Mange tak

Velbekomme.

Jeg er kommet frem til
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/vis.htm

Håber det kan bruges.

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 19-08-02 12:26

> Jeg er kommet frem til
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/vis.htm

Det ser godt ud, det ligner noget jeg kan bruge, jeg kigger videre på det
senere, tak!

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 19-08-02 19:59

"Søren Juhl Vind" <peecee@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser godt ud, det ligner noget jeg kan bruge, jeg kigger videre på det
> senere, tak!

Er det muligt at gøre sådan at jeg kan have en af dem åbne ved default?
altså lige når man åbner siden..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-08-02 21:25

Mon, 19 Aug 2002 20:58:43 +0200, skrev "Søren Juhl Vind"
<peecee@adslhome.dk>:

>Er det muligt at gøre sådan at jeg kan have en af dem åbne ved default?
>altså lige når man åbner siden..

165px; visibility:visible; width: 100%">
165px; visibility:hidden; width: 100%">
<input type="button" name="bt" value="Madvarer"
onClick="vis(2);gem(1)">

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 20-08-02 06:01

> 165px; visibility:visible; width: 100%">

Nåå ja.. visible.. selvfølgelig :)

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 20-08-02 06:04

> 165px; visibility:visible; width: 100%">
> 165px; visibility:hidden; width: 100%">
Det virker fint nok, men når jeg klikker på Mad(knap2), kommer de 2 menuer
til at ligge oveni hinanden, det er først når jeg klikker på elektronik at
den første menu går væk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-08-02 14:51

Tue, 20 Aug 2002 07:04:11 +0200, skrev "Søren Juhl Vind"
<peecee@adslhome.dk>:

>Det virker fint nok, men når jeg klikker på Mad(knap2), kommer de 2 menuer
>til at ligge oveni hinanden, det er først når jeg klikker på elektronik at
>den første menu går væk

Du har glemt at ændre til

Fra : Søren Juhl Vind

Dato : 20-08-02 15:55

> Du har glemt at ændre til
> <input type="button" name="bt" value="Madvarer"
> onClick="vis(2);gem(1)">

Mange mange tak.. nu virker det som det skal.
Tak for hjælpen!