MS Windows
briani 27239
Flytning af start information
Fra : Preben Bisgaard

Dato : 17-08-02 15:57

Hej
Jeg har 2 hardiske , win98(Fat32) og XP(NTFS).
Jeg har installeret winxp fra 98 styresystemet/harddisk.

Dette beryder at jeg skal starte op fra win98 drevet i BIOS, for at kunne
starte winXP.

Hvordan flytter jeg den information, således jeg kan starte op fra mit winXP
drev, og være helt uafhængig af det andet drev. (Jeg behøver ikke
dualboot[kræver en fat32 startpartition mener jeg])

Hilsen Preben

Fra : Edmund

Dato : 18-08-02 15:33

Preben Bisgaard skrev:

> [...]
> mit winXP drev, og være helt uafhængig af det andet drev. (Jeg
> behøver ikke dualboot[kræver en fat32 startpartition mener jeg])

Din XP er på sec master går jeg ud fra
Kopier NTDETECT.COM og ntldr fra roden af C til roden af D

Sluk pc, fjern c-drev
Boot på din XP CD og vælg R recoverykonsol(genoprettelseskonsol)

skriv fixboot
skriv bootcfg /add
Vælg den installation du ønsker at tilføje
Angiv load Identifier f.eks XP pro Solo
Angiv parameter fastdetect
exit, sæt igen bios til at boote fra floppy

Jeg har prøvet dette men min XP er fat32

--
Mvh Edmund