MS Windows
briani 27239
Sætte et programs CPU prioritet ned via sc~
Fra : Taba

Dato : 17-08-02 14:04

Jeg vil gerne have et (til tider flere) programmer kørende i baggrunden, men
ikke med en CPU prioritet på "normal". Den skal ned på idle niveua. Dette
kan gøres ved at bruge Task Manager i windowsXP Pro (som jeg kører med),
finde den proces som det drejer sig om, højreklikke, vælge priority og
sætte den på low. Men dette er kedeligt i længden at gøre, så jeg tænkte på
om man kunne gøre dette lidt automatiseret?

Jeg har ikke programmeret rigtigt før, og kan kun lidt batch kommandoer o.
lign.. Så det er ikke min boldgade problemet er i, derfor tænkte jeg om der
var en der kunne lave et script/.bat der kan ovennævnte også starte et
program op. Det skal ikek være det vilde, bare så man kan skrive programmets
navn i filen sammen med de evt. parametre der skal til også den der "CPU
Idle feature".....?

På forhånd tak

--
/Taba
Fjern "REMOVE" i mail adr. for at svare direkte

Fra : Ingolf

Dato : 18-08-02 14:29

"Taba" <famtabaREMOVE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> --
> /Taba
> Fjern "REMOVE" i mail adr. for at svare direkte

Se START kommandoen fra en kommandoprompt.

Start->kør-
Skriv CMD og tryk enter
Skriv så "START /?" for at se hvordan du benytter kommandoen.
Nu skal du så bare lave en .BAT fil der bruger denne kommando, til at starte
dit program med IDLE prioritet.

Ex.
start "c:\program files\mit program\programmet.exe" /LOW