Direkte forbindelse, WinXP <-> Win98
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 17-08-02 12:52

Hej... Jeg tænkte på om det er muligt at forbinde to PCere med netkort
dirkete til hinanden, med et almindeligt netværkskabel? Den ene kører
WinXP og den Anden kører Win98SE. Da det ikke er noget jeg skal bruge
permanent (bare til overførsel af nogle filer) er jeg ikke
interesseret i at skulle ud og købe ekstra udstyr.

Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg sætte pris på en lille vejledning
(især hvis der er et eller andet specielt der skal indstilles).

M.v.h
Thomas

Fra : Søren Lundfald

Dato : 17-08-02 17:24

Thomas Gulholm skrev i meddelelsen
<34bd1cf2.0208170351.14887da9@posting.google.com>...
>Hej... Jeg tænkte på om det er muligt at forbinde to PCere med netkort
>dirkete til hinanden, med et almindeligt netværkskabel?

Nej, men du kan med et krydset kabel

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 18-08-02 20:13

> Nej, men du kan med et krydset kabel

Krydset kabel... er det sådan et der på www.edbpriser.dk heder
"Net-Kabler Crossed Patch RJ45 with TP-connector"? Og hvad gør man
så... sætter enderne af kablet i hver sin computer, og så finder
win-dåse selv ud af resten...?

M.v.h.
Thomas