PHP, RH73 og imap support
Fra : Simon B. Nielsen

Dato : 17-08-02 11:52

Jeg har installeret RedHat 7.3 hvor jeg også installerede apache, php og
php-imap. Problemet er at imap funtionerne i php overhovedet ikke virker.

Jeg har forsøgt følgende:

$mailserver = "localhost";
$mailportno = "143/notls";
$mailfolder = "INBOX";
$sUsername = "username";
$sPassword = "passowrd";

Den eneste måde jeg kunne connecte til min IMAP server var uden transscript
layer security. Anyway, følgende kode fjler herefter:

$mailbox = imap_open("{".$mailserver.":".$mailportno."}".$mailfolder,
$sUsername, $sPassword) || displayError("Login failure", imap_last_error());
$mbox_overview = imap_check($mailbox);

med fejlen:

Warning: Supplied argument is not a valid imap resource

Det er liiiidt irriterende for det er imap_open virker, imap_check
returnerer fejlen. Nogle der har forslag til at fikse det?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-08-02 17:27

On Sat, 17 Aug 2002 12:51:46 +0200, Simon B. Nielsen wrote:

> med fejlen:
>
> Warning: Supplied argument is not a valid imap resource
>
> Det er liiiidt irriterende for det er imap_open virker, imap_check
> returnerer fejlen. Nogle der har forslag til at fikse det?
Har du en MTA (mail transfer agent) startet? (mailserver)

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 17-08-02 17:32

Simon B. Nielsen wrote:
> Warning: Supplied argument is not a valid imap resource

Hvad skriver echo $mailbox;?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Simon B. Nielsen

Dato : 18-08-02 12:19

> Hvad skriver echo $mailbox;?

Den udskriver "1".

> Har du en MTA (mail transfer agent) startet? (mailserver)

Ja jeg har postfix kørende og sat korrekt op, men jeg kan ikke se at det
skulle have betydning. Selve login delen går også ok. Jeg kan se i mail
loggen at jeg får logget ind. Derefter kan jeg bare intet gøre :(

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-08-02 16:45

Simon B. Nielsen wrote:

> Den udskriver "1".

Tja, så ved jeg ikke hvad der kan være galt. Er du *helt* sikker på at
mappen INBOX eksisterer? Får du samme fejl, hvis du udskifter den med
noget obskurt?

Fra : Simon B. Nielsen

Dato : 18-08-02 17:46

Jeps mappen INBOX existerer - det virker såmænd også ok hvis jeg laver det i
Perl, jeg ville såmænd bare tjekke PHPs muligheder for det her, men det
virker vist ikke så godt under RedHat 7.3. Det kan jo være det virker hvis
jeg selv kompilerer PHP. Nu bruger jeg bare rpm pakkerne php og php-imap ;)

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-08-02 18:00

Simon B. Nielsen skrev:

> Det kan jo være det virker hvis
> jeg selv kompilerer PHP.

Prøv det!

wget ftp://ftp.cac.washington.edu/imap/imap.tar.Z
tar xfz imap.tar.Z
cd imap-versionsnummer
make slx

cd ../php-4.2.2
../configure --with-imap=../imap-versionsnummer