Mere om Sally
Fra : Elisabeth

Dato : 17-08-02 09:48

Hej med jer alle
Sally, som jo længe har søgt nyt hjem, blev hentet i torsdags at en ung
pige. Nu skal Sally bo på Fyn i en ung familie uden børn, men med en hvalp
og en kat, og det møde er gået fint. De bor i et hus langt ude på landet i
nærheden af en skov.
I går fredag ringede den nye ejer så og sagde, at de havde et problem. Sally
"stak af". Nu ville de prøve med et elektrisk hegn, men hvis det ikke
virkede, måtte de aflevere hende tilbage igen.
Sally har altiv været vant til at gå i en lukket have eller i snor eller løs
på træningsplads, strand el. lign. Hun har som yngre ofte været stukket af,
hvis hun kunne komme til det, men vi gjorde hegnet højere efter behov og
efterhånden fik hun lært indkald.
Er det ikke en anelse meget at forlange af Sally, at hun efter 1 dag ( og
hun er i løbetid tilllige) på et nyt sted skal kunne forstår, at en åben
gårdsplads og grund er det, hvor hun må være- og uden snor?
Desværre er Sally jo også meget kvik, så hun åbner allerede deres døre og
løber ud. Det gjorde hun også hos os, så vi måtte sørge for at de var låst
altid, og efterhånden holdt hun så op.
De kan ikke aflåse deres terassedør..

Hvad skal jeg sige, når de efter aftale ringer her i weekende og fortæller,
hvordan det er gået?

Hjælp mig..

Elisabeth

Fra : Gjøl

Dato : 17-08-02 10:24

> [...]
> været stukket af, hvis hun kunne komme til det, men vi gjorde hegnet
> højere efter behov og efterhånden fik hun lært indkald.

Jeg kan ikke lide el-hegn, men er det nødvendigt er det jo det, der skal
bruges.
Hvordan er hun at træne op til at lystre, jeg mener at hun må kunne
lære, ved flid fra mor og far, at grænserne på området hun må gå på.
Løbetiden hjælper da bestemt heller ikke, på at blive hjemme.

Lige hvad du siger til dem har jeg ikke et endegyldigt svar på, men
håber da at du får nogle gode svar på problemet.
Skal selv ud at hente ny hund i denne weekend, glæder mig igen til at
have hund.
--
/\_/\
. .

Fra : Winther

Dato : 17-08-02 12:34

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid, og efterhånden holdt hun så op.
> De kan ikke aflåse deres terassedør..
>
> Hvad skal jeg sige, når de efter aftale ringer her i weekende og

Det lyder meget naivt at tro, at man bare kan lukke en hund ud et fremmet
sted, og så regne med, at den bliver der.
Den har jo hverken tilknytning til sted eller menneskene, så hvorfor skulle
den blive.
Jeg kunne tvivle på, at de har tålmodighed/ forståelse for at få det til at
fungere med Sally. Det lyder negativt, og er ikke til nogen hjælp for dig.

Vh. Winther

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-08-02 15:30

Samtidig er det også en fordel at få Sally hjem igen så hurtigt, og for
Sallys skyld tror jeg du skal tage hende tilbage. Lukker man en løbsk tæve
ud uden indhegning så er man altså bare for dum.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-08-02 07:14

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg sige, når de efter aftale ringer her i weekende og
fortæller,
> hvordan det er gået?

Jeg synes overhovedet ikke der er noget at være i tvivl om ... jeg
ville helt sikkert forlange at få Sally hjem og det kunne ikke ske
hurtigt nok ... alene det at de overvejer at bruge strømhegn fortæller
mig at Sally er havnet det forkerte sted .. og hvad du ellers
fortæller siger mig at Salleys nye ejere ikke har meget ide om at have
hund .. og min hund skulle de i al fald ikke have ...

Mandagshils fra Ami

Fra : Elisabeth

Dato : 19-08-02 07:58

Hej Alle

Sally er vel hjemme igen! Hvor var det dejligt at se hende igen!
Hun er i godt humør og ligner sig selv..puha...
Jeg gik ikke i debat med det unge par......sagde, at det ikke kom bag på
mig, at Sally "stak af", som de sagde. De mente, at når hun nu "var trænet"
var et underligt, at de ikke kunne kalde hende til sig.... og strømhegnet
havde let ikke hjulpet, selv om hun havde fået stød et par gange..

Nu skal vi bare starte forfra........
...mon jeg kan gøre det igen...aflevere hende,,,,,,,

Hilsen Elisabeth

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-08-02 13:33

Inden du finder et nyt hjem til hende skal du jo også tage højde for at hun
kan være gravid, når hun stak af under løbetiden, men det har du jo nok
tænkt på.

Godt hun er hjemme igen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-08-02 13:58

cats@feca.dk writes:
>Inden du finder et nyt hjem til hende skal du jo også tage højde for at
>hun
>kan være gravid, når hun stak af under løbetiden, men det har du jo nok
>tænkt på.

Var hun i løbetid ?

Hilsen Sverre.

Fra : Elisabeth

Dato : 19-08-02 14:57

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Var hun i løbetid ?
>
> Hilsen Sverre.

Hej Sverre

Ja, men kun ca 5 dage inde - dvs. hun bløder en del, så jeg tror ikke
umiddelbart, jeg behøver at være bekymret. Men det siger en del om manglende
indsigt hos det unge par.

Hilsen Elisabeth

Fra : Mari

Dato : 22-08-02 20:24

>Men det siger en del om manglende
> indsigt hos det unge par.

Ja, det gør det....... men hvorfor kunne du ikke gennemskue
det på forhånd, så der ikke eksperimenteres så meget med Sally's
værested.
Unge mennesker, der ikke har haft hund før - det passer jo ikke sammen
med Sally's trang til at få tryghed først og fremmest - vel?

Når Sally tilsyneladende ikke kan omplaceres - så vælg den
løsning, som er bedst for hende. Enten at hun bliver hos sig, eller
at du selv tager ansvar for at hun ikke er her mere.

Måske var du bare heldig, at de unge mennesker meldte tilbage,
de kunne meget vel have valgt at give op over for Sally og det er
vel ikke Sally's tarv - at andre end du skal træffe den beslutning??

Mari

Fra : Elisabeth

Dato : 22-08-02 22:23

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Unge mennesker, der ikke har haft hund før - det passer jo ikke sammen
> med Sally's trang til at få tryghed først og fremmest - vel?

Pigens søster er dat-elev på Høng gymnsium, hvor jeg arbejder. Hun udviste
stor forståelse for hunden og megen viden og indsigt. Hun omtale sin søster
som værende lige så vidende og anbefalede hende. Jeg ved, at hun også selv
er skuffet over sin søster nu.
> Når Sally tilsyneladende ikke kan omplaceres - så vælg den
> løsning, som er bedst for hende. Enten at hun bliver hos sig, eller
> at du selv tager ansvar for at hun ikke er her mere.
Det skal jeg nok..jeg tror ikke på hun ikke kan omplaceres, jeg skal bare
finde det rigtige sted...
> Måske var du bare heldig, at de unge mennesker meldte tilbage,
> de kunne meget vel have valgt at give op over for Sally og det er
> vel ikke Sally's tarv - at andre end du skal træffe den beslutning??

Nej..derfor var det en klar aftale, at opstod der nogen form for problemer,
skulle de henvende sig til mig. Det var 1. betingelse for omplaceringen.
> Mari

Tak for dine kommentarer.

Hilsen Elisabeth

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-08-02 22:42

> Når Sally tilsyneladende ikke kan omplaceres - så vælg den
> løsning, som er bedst for hende. Enten at hun bliver hos sig, eller
> at du selv tager ansvar for at hun ikke er her mere.

Kan varmt tilslutte mig dit indlæg og samtykker helt og aldeles ..
ikke mindst i det ovenstående ...

Godnathils fra Ami

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-08-02 15:05

beks@hongnet.dk writes:
>Ja, men kun ca 5 dage inde - dvs. hun bløder en del, så jeg tror ikke
>umiddelbart, jeg behøver at være bekymret. Men det siger en del om
>manglende
>indsigt hos det unge par.

Ja, de havde ikke den helt store viden om hunde - for at sige det mildt.
Den gamle tråd om Sally er forsvundet hos min udbyder - kan du overtales
til en genudsendelse ?

Hilsen Sverre.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-08-02 16:47

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> writes:

> Den gamle tråd om Sally er forsvundet hos min udbyder - kan du overtales
> til en genudsendelse ?

Ofte kan gamle tråde findes på newsserveren: sunsite.dk
Ellers er google-groups din ven, mest hvis det bare er et enkelt
indlæg du skal finde.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Mari

Dato : 22-08-02 20:33

> beks@hongnet.dk writes:
> Ja, de havde ikke den helt store viden om hunde - for at sige det mildt.
> Den gamle tråd om Sally er forsvundet hos min udbyder - kan du overtales
> til en genudsendelse ?

Se her:
http://makeashorterlink.com/?X2A223691

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-08-02 21:46

news@trinekc.dk writes:
>Ofte kan gamle tråde findes på newsserveren: sunsite.dk
>Ellers er google-groups din ven, mest hvis det bare er et enkelt
>indlæg du skal finde.

Du overvurderer mine evner, Trine.
Jeg kunne ikke finde noget som helst.

Hilsen Sverre.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-08-02 08:07

> Du overvurderer mine evner, Trine.
> Jeg kunne ikke finde noget som helst.

Det forstår jeg ikke. Jeg må indrømme at jeg ikke har været på
sunsite, men på google groups fandt jeg de gamle indlæg ved at søge på
"sally "dk.fritid.dyr.hund"".

Grunden til at jeg ikke har prøvet på sunsite, er at jeg lige har
skiftet newsreader og det er ikke trivielt at tilføje en ny
newsserver, så faktisk kan jeg ikke finde ud af det.

Hvis du har været på sunsite, men de ikke var der, så er der mig
bekendt kun google groups tilbage, men hvis det er fordi at du heller
ikke kan finde ud af at tilføje en ny newsserver, så henvend dig i den
relevante nyhedsruppe og spørg dem hvordan du gør det i din
newsreader.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 22-08-02 21:11

alohaloh@min.sol.dk writes:
>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

>Se her:
> http://makeashorterlink.com/?X2A223691

Det var præcis, hvad jeg havde brug for - tak.

Hilsen Sverre.