MS Windows
briani 27239
Hvad bruger ladhide3.dll
Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 17-08-02 08:36

Jeg har Ladhide3.dll liggende i temp og kan ikke få den slettet. Ad aware
siger den ikke kan slette den selv efter genstart og jeg kan heller ikke få
lov at slette eller omdøbe den via Windows commander 5.0, som siger den
bruges af Windows.

Hvad bruges den til? Ad aware advarer jo mod den, men kan ikke slette den
og er først begyndt nu at advare efter ref.update 16.08.02 filen er
kommet (som i øvrigt fandt flere, trods den var kørt i aftes med tidligere
ref fil)

Kan jeg bare glemme den er der, selv om det er irriterende

God weekend

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse

Fra : Edmund

Dato : 17-08-02 09:17

[6800] B. Rosch skrev:

> [...]
> med tidligere ref fil)
>
> Kan jeg bare glemme den er der, selv om det er irriterende

Det ved jeg ikke, men har du prøvet fejlsikker tilstand, F8 under
opstart.
Prøv evt at se om windows starter noget i msconfig.

Har du prøvet ctrl+ alt+delete

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 17-08-02 09:25

Edmund skrev:

> [...]

http://www.sptimes.com/News/71299/news_pf/Technology/Win95_Power_Toys_tr
ou.shtml

Deleting a temp file
Q. I have a file in the \windows\temp directory that I cannot delete,
move or copy. The file is ladHide.dll, at 8,192 bytes. It has been in
the folder for about a month and I have no idea how it got there. When I
try to delete it, I get the message that this file is being used by
Windows.

A. Try booting to DOS and renaming this file (rather than deleting).
Next time you boot to Windows, you may get an error message of some type
regarding this file. This may give you a clue as to what application
requires this file. Check your Startup folder for the application and
delete the shortcut. Other places to look for programs that start
automatically are the LOAD= or RUN= lines in the win.ini, autoexec.bat
and the registry entry
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. The
best (and safest) way to remove an application is through the Control
Panel Add/Remove programs, assuming that it is listed there.

--
Mvh Edmund

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 17-08-02 15:32

Edmund wrote:

> [...]
> best (and safest) way to remove an application is through the Control
> Panel Add/Remove programs, assuming that it is listed there.

Jeg siger tak, men jeg havde fundet denne via google men den dækker åbenbart
ikke for ladhide3.dll som også er på 24.756 bytes, (altså ca. 3 x den som er
beskrevet på google) for jeg kan ikke fjerne den og ikke finde noget som
bruger den hverken via ad aware eller spybots eller i fejlsikret tilstand.

Hvem ved hvad den laver og hvilket program som bruger den?

Bjarne
(fjern no spam i e-mailadresse)

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 17-08-02 15:34

[6800] B. Rosch wrote:

> Hvem ved hvad den laver og hvilket program som bruger den?

Glemte jeg bruger win xp pro dk

Fra : Pico

Dato : 17-08-02 17:03

[6800] B. Rosch wrote:

> Glemte jeg bruger win xp pro dk

Når den ligger i Temp skulle der ikke være noget i vejen for at slette
den. Prøv at gå i Komandopromt (Start-programmer-tilbehør komandopromt)
og slet den herfra. Jeg har gjort det med held nogle gange.
Jeg ved ikke hvor god du er til det så du får lige måden:

Pico

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 17-08-02 17:33

Pico wrote:

> [...]
> komandopromt) og slet den herfra. Jeg har gjort det med held nogle
> gange. Jeg ved ikke hvor god du er til det så du får lige måden:

Jeg siger tak for opskriften og vil prøve i aften, når her er fred og ro,
for jeg har aldrig prøvet det før.
Resultat følger

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : JJ

Dato : 18-08-02 01:35

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in message
> Pico wrote:
> Jeg siger tak for opskriften og vil prøve i aften, når her er fred og ro,
> for jeg har aldrig prøvet det før.
> Resultat følger

Det gør ikke forskel (burde) om du forsøger at slette en fil inde fra
Windows eller en kommando-prompt.
Min erfaring i dette er, at uanset hvad og hvor usandsynligt, så har Windows
ret. En eller anden process har fat i filen. Jeg kender følgende
fremgangsmåder:

1. Prøv at omdøbe filen. Hvis det tillades, slet den.
2. Prøv at flytte filen. Hvis det tillades, slet den.
2b. Prøv at flytte/omdøbe temp-mappen og slet filen. Husk at lave temp
mappen igen.
3. Brug et tool - vistnok kaldet process-viewer. Det vil kunne fortælle dig
hvilken process der bruger filen. Brug herefter task-manager til at dræbe
processen, og slet filen.
4. Boot op i Safe mode, og prøv pkt. 1-3 igen.
5. Flyt temp-mappen via System Manager, og slet temp-mappen.
6. Sidste udvej - dræb alle processer og forsøg at slet filen (NB: risiko
for system-crash :))

mvh
///JJ

Fra : Juliesm

Dato : 23-10-02 20:59

"JJ" skrev d. 18-08-02 01:35 dette indlæg :
> [...]
> 5. Flyt temp-mappen via System Manager, og slet temp-mappen.
> 6. Sidste udvej - dræb alle processer og forsøg at slet filen (NB:

Hi again,
Well, as I thought it was a part of my Logitech bundle; Desktop
messenger to be precise. I uninstalled Desktop messenger and now
ladHide3.dll is gone :)
However, it should be noted that there are several other companies which
could be using this dll file, so it is possible that your dll will be in
use by a different application.

Good luck and hope you succeed.

http://www.kandu.dk/

Fra : Juliesm

Dato : 23-10-02 20:48

"[6800] B. Rosch" skrev d. 17-08-02 08:36 dette indlæg :
> [...]
tidligere
> ref fil)
>
> Kan jeg bare glemme den er der, selv om det er irriterende

Hi
I'm using Win ME and have just completed a reinstallation of my software
last night. I also now have ladHide3.dll in my Windows/Temp folder and
can't delete it after Windows is loaded. This is what I've done...
Re-started the PC in Safe Mode, then deleted the file. However, when I
then booted up as normal the file was back in Temp again.
ladHide3.dll was created by a company called Back Web (www.backweb.com).
This dll is part of a package of software used by companies to get
information on how a user uses the Internet. It lets them know where on
the net you've been, the ads you've clicked on, the products you've
bought etc. I'm not sure how to remove it completely from my system as
yet, but am working on it.
I believe it is part of a bundle of software from Logitech.
Will keep you posted on how I get on.

http://www.kandu.dk/