PHP + MySQL
Fra : Allan Møller

Dato : 16-08-02 23:58

Jeg er lige begyndt at rode med noget PHP og MySQL.

Men det virker ikke for mig. Jeg ville gerne fra en html form have lagt
input i min database
men det her virker ikke :

<form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>">
Navn : <input type="Text" name="navn"><br>
<input type="Submit" name="submit" value="Læg i kalender"><br>
</form>

<?php
mysql_query("insert into liste (navn)
values ('$navn')");
?>

Hvergang jeg har kørt dette komme der 2 blanke felter i databasen men navnet
kommer ikke med.

Kan nogen se hvad jeg gør galt ?

Mvh. Allan

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-08-02 05:39

Allan Møller wrote in <Hrf79.5075$ww6.659503@news010.worldonline.dk>:
> mysql_query("insert into liste (navn)
> values ('$navn')");
[...]
> Hvergang jeg har kørt dette komme der 2 blanke felter i databasen men
> navnet kommer ikke med.

Prøv dette:

$navn = $_POST['navn'];

Før du bruger "$navn", altså fx. lige før den linje jeg har citeret.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 17-08-02 08:25

Hej Allan,

nu må du ikke gå berserkergang når jeg siger at du jo intetsteds forbinder til databasen - jeg går
ud fra at nedenstående <?php .. ?> er et uddrag af din kildekode?

mvh - Thomas

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-08-02 11:44

"Thomas Pilgaard Nielsen" <ascii@microcore.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allan,
>
> nu må du ikke gå berserkergang når jeg siger at du jo intetsteds forbinder
til databasen - jeg går
> ud fra at nedenstående <?php .. ?> er et uddrag af din kildekode?

Han skriver jo at der kommer to blanke felter i databasen, så han må jo have
oprettet en forbindelse...
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Allan Møller

Dato : 17-08-02 12:37

> til databasen - jeg går
>

> Han skriver jo at der kommer to blanke felter i databasen, så han må jo
have
> oprettet en forbindelse...

Ja det er et uddrag. Der er forbindelse.

Nu vi er ved det med forbindelse - skal man "lukke" for sådan en forbindelse
efter man her sendt/hentet data ?
Har ikke kunnet finde noget på de danske tutorials der findes på nettet. Kun
om at oprette forbindelse.

Iøvrigt, tak for hjælpen Niels Andersen -- Tingene er så nemme når man ved
hvordan .....

Allan

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-08-02 12:43

On Sat, 17 Aug 2002 13:37:26 +0200, Allan <ingen@spam.tak> wrote:

> Nu vi er ved det med forbindelse - skal man "lukke" for sådan en forbindelse
> efter man her sendt/hentet data ?

Ifølge php.net er det normalt ikke nødvendigt, men man kan godt:

http://www.php.net/manual/en/function.mysql-close.php

--
Jonas @ 55.75, 12.42 | Husk på, de fleste browsere ikke tolererer
<http://verture.net/> | hovsa-programmering i den grad, som IE gør det.