MS Windows
briani 27239
ændre partitio
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 16-08-02 22:44

Hej Gruppe

Vil gerne installere en XP-pro hos en ven der har en millennium. Han har
delt sin disk op i flere drev. Vil gerne ændre det til et drev. Hvordan gør
jeg det uden brug af mystiske hjælpeprogrammer.

Venligst

Mogens Holm

Fra : arc@na

Dato : 16-08-02 22:53

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> wrote in

> Vil gerne installere en XP-pro hos en ven der har en millennium. Han
> har delt sin disk op i flere drev. Vil gerne ændre det til et drev.
> Hvordan gør jeg det uden brug af mystiske hjælpeprogrammer.

Back alle kritiske data op.

Boot med win98 startdiskette.

Kør FDISK, slet alle partitioner, opret én stor primær DOS-partition.

Reboot og formatér partitionen.

Reboot med WinXP(gys)-CDROM i drevet og installér.

Kopiér din bacup tilbage, og "spil Install" i et par timer eller tre.

arc@na

Fra : Edmund

Dato : 16-08-02 23:10

Mogens Holm-Andersen skrev:

> [...]
> har delt sin disk op i flere drev. Vil gerne ændre det til et drev.
> Hvordan gør jeg det uden brug af mystiske hjælpeprogrammer.

Hvis du vil have slettet alt på hele disken brug fdisk fra WinME
opstartsdisketten.
Sig ja til understøttelse af store diske
slet udvidet dospartition og logiske drev
slet primær dos partition
opret primær dos partition

Det er da en fordel at have delt sin disk i 2 hvis man da ikke har 2
diske
Så er det nemmere at lave backup.

Hvis du ikke lige ved det kan man altså godt have både WinME og WinXP
på samme disk. installer XP på D:\ så kommer der en bootmenu

--
Mvh Edmund

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 16-08-02 23:47

"Edmund" <edm@os.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du ikke lige ved det kan man altså godt have både WinME og WinXP
> på samme disk. installer XP på D:\ så kommer der en bootmenu

Takker for de gode råd som jeg vil følge. Mener bare at det eneste backup
der virker i den sidste ende, er en brænder.

VH.

Mogens Holm-Andersen

Fra : Edmund

Dato : 17-08-02 00:07

Mogens Holm-Andersen skrev:

> "Edmund" <edm@os.invalid> skrev i en meddelelse

> Takker for de gode råd som jeg vil følge.

Dem alle sammen, det var imponerende

> Mener bare at det eneste backup der virker i den sidste ende, er en
brænder.

Ja, det er klart, man ved aldrig hvornår en disk står af.

Selv om man har sin backup på cd er det alligevel nemmere med en 40GB
disk delt i 2. Det er træls at skulle formatere alle 40GB bare fordi man
skal have indlæst in Windows indstallation på 1,5 GB hvis man altså
bruger backup programmer som Ghost og Drive Image som kun arbejder med
hele partitioner af gangen
--
Mvh Edmund

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 17-08-02 00:18

..
> Edmund skrev:
> Dem alle sammen, det var imponerende

Mogens svarede
> brænder.

Edmund svarede
> [...]
> skal have indlæst in Windows indstallation på 1,5 GB hvis man altså
> bruger backup programmer som Ghost og Drive Image som kun arbejder med

Mogens overgiver sig

OK. Det kan der selvfølgelig være noget om. Så undskyld jeg spillede klog.
Har bare aldrig oplevet en 40GB. være fyldt, men det kunne selvfølgelig
forekomme.
Men tak for rådene alligevel, jeg skal nok nøjes med at følge nogen af dem.
Rart med lidt humor i gruppen.

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Edmund

Dato : 17-08-02 00:45

Mogens Holm-Andersen skrev:

> OK. Det kan der selvfølgelig være noget om. Så undskyld jeg spillede
klog.

Jeg kan nu ikke lige se hvor det var du spillede klog. Hvis det er din
sætning om brænder du tænker på , så gav jeg dig jo fuldstændig ret

> Har bare aldrig oplevet en 40GB. være fyldt, men det kunne
> selvfølgelig forekomme.

Der er vist mange der har problemer med at have deres mp3 og divx filer
på en 120GB

> Men tak for rådene alligevel, jeg skal nok nøjes med at følge nogen
> af dem.

Snøft

>Rart med lidt humor i gruppen.

Den her gruppe er nu ikke så slem, prøv at tage et kig i
dk.admin.netikette

--
Mvh Edmund