Salgslisten stormet af slagermusik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-02 21:53

Så skete det endelig:

SALGSLISTEN LØBET OVER ENDE - slagermusikken har taget magten og
styringen.

Danmarks officielle Top 10 salgsliste er blevet stormet af slagermusikken.
Det blev Brødrene Olsen som tog magten, med deres nye
tilbage-i-den-gamle-stil-plade. P3-musikstilen står for fald og er på vej
ud. Det er nu slagermusikken som har magten over 1. pladsen. Ikke indenfor
de sidste 20 år har slagermusikken stået så stærkt på Top 10-salgslisten.
Hele 3 cd-er, både fra Danmark, Norge og Tyskland. Den truer nu med, at
blive den dominerende musikgenre og tage føringen i musikudviklingen her i
landet.

SKAL P3 SÅ NEDLÆGGES I DEN FORM VI KENDER DEN IDAG, NÅR
SLAGERMUSIKKEN BLIVER DOMINERENDE. Tjahh. Hmmm.... Noget må der i hvert
fald ske. Hvis Danmark i løbet af de næste måneder vender sig mere og mere i
retning af ægte slager-musik, tysk slagermusik ogh norsk traditionel
country, så må der nødvendighvis ske noget.

Skal vi lige tage et tit på de 3 slagermusik-cd-er helt i toppen

Nr. 1: Brødrene Olsen (tilbage-til-den-gamle-slagerstil-musik)
Nr. 4: Astrid og Freddy Brech (Dansktop på tysk)
Nr. 6: Heidi Hauge (Traditionel country)

Jovvv. Det går godt.

Hilsen Åge

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 16-08-02 22:38

> [...]
> Nr. 4: Astrid og Freddy Brech (Dansktop på tysk)
> Nr. 6: Heidi Hauge (Traditionel country)

Hej Åge

Det er vel iorden at schlager-muzakken får lov til at få en smule succes i
danmark.
Bare det ikke bliver ved...!

At brødrene olsen er tilbage i den gamle stil er vel godt nok for deres
fans... men de er jo stadig ikke gode nok...
Det er da irreterende at Astrid og Freddy Bræk skal kopiere de danske sange,
og forsøge at få det danske publikum med...! De kan ikke nøjes med deres
egne røde roser.
og Heidi Hauge... Det eneste gode ved hende er da efternavnet...!

Mvh
Rasmus Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-02 23:41

Rasmus Hauge Hansen <hauge@NO_SPAMliberalist.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajjrcc$7c1$1@sunsite.dk...

> og Heidi Hauge... Det eneste gode ved hende er da efternavnet...!
>
> Mvh
> Rasmus Hauge
_______

Hej Rasmus

arhh hold nu op, Rasmus. Du er jo vild med hende. Du har endda taget navn
efter hende, haha. Nej spøg til side. Da du nævnte Hauge troede jeg et kort
sekund at du ville nævne Hauge-markedet. Det er et heste- og kræmmermarked
hvor der er live-musik i den populære genre.

Hilsen Åge

Fra : Johnny Bonde

Dato : 17-08-02 00:28

Du kan se lidt om Bros Olsen på min regatta side på
www.underholdningsnettet.dk/regatta.htm

Og den nye cd er lige i øjet fordi vi kan huske dem allesammen og synge med.
mvh Johnny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-08-02 00:41

Johnny Bonde <johnny.bonde@underholdningsnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5d89a3$0$33601$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> www.underholdningsnettet.dk/regatta.htm
>
> Og den nye cd er lige i øjet fordi vi kan huske dem allesammen og synge
______

Arhhh, for mit vedkommende er det nu mere fordi den er traditionel. Man kan
også synge med på noget nyt, hvis det er traditionelt. Kender vi alle ikke
"En lille ring afguld"?

Hilsen Åge

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 19-08-02 13:53

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
kan
> også synge med på noget nyt, hvis det er traditionelt. Kender vi alle ikke

Øhhh..... nej!

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : AJC

Dato : 19-08-02 15:15

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Øhhh..... nej!

Indrøm det dog bare Lars. Det er ingen skam!

Mvh
AJC (som synes at Jim Reeves havde en kanon stemme, Elvis go home!)

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 19-08-02 15:56

"AJC" <benny@abba.se> wrote in message
> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Indrøm det dog bare Lars. Det er ingen skam!

Shhh... ikke afsløre at jeg er skabs-dansktopper...

Helt ærligt, nej, jeg aner det stadig ikke....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-08-02 09:43

> [...]
> Nr. 4: Astrid og Freddy Brech (Dansktop på tysk)
> Nr. 6: Heidi Hauge (Traditionel country)

Hvad Pokker Åge, var du her endnu

Når jeg nu læser dit indlæg, forresten ikke så dårligt endda, og samtidigt
læser Rasmus Hauge Hansen's indlæg, så kan jeg forstå på det, at det passer
dig fint Åge, medens Rasmus er lidt mere misfornøjet med situationen. Gad
nok vide hvorfor Rasmus er så ked af det. Heidi Hauge gør det da vist så
ganske udmærket, jeg har godt nok ikke hørt den, Freddy & Astrid, tja de har
været her så længe, så jeg tror ikke de kan finde ud af at gøre noget
forkert. Brødene Olsen mangler vi så, og de gør som de plejer, alt i
perfekt stand, og leveret med en sublim elegance. Så hvad pokker er der
egentligt at være ked af. Det lyder for mig lige som at være til Norsk
visefestival. Danmark vinder, sverige bliver nummer to, selvom norges var
bedst. Grunden, den var for lang, og så var det jo en nordmand . Men
Schlager genren har altid været populær, også i Danmark, men
pladeselskaberne gad bare ikke markedsføre den i Danmark, indtil de selv
jokkede så grundigt i spinaten, så de ligefrem indrømmede det offentligt med
deres TV spot... Da os der godt kunne lide genren så begyndte at brokke os
( For jeg regner da ikke med jeg var den eneste ) så skete der noget, så
lige nu er der masser af tysk musik i forretningerne. Så jeg ved ikke om
listerne er beregnet ud fra stemmer, eller ud fra salg, men uanset hvad,
salget, ja det byder jo sig selv, stemmer, så plejer DR at have diverse
aldersgrupper repræsenteret, så der skulle heller ikke være noget at komme
efter. Så faktisk må der jo være rigtig mange mennesker der kan lide det,
så det faktisk ender med at det er Rasmus, der ikke rigtigt passer ind i
hans gruppe ....Men Rasmus, det kan være at din musikalske smag måske
opfører sig lidt for meget som et jernbanespor, der går to paralelle linier,
og de må ikke flytte sig for hinanden. Altså noget i retning af, Jeg så da
godt nok Dallas, men i smug ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-08-02 11:23

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5e0ce4$0$27861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad Pokker Åge, var du her endnu
SV: Jov deetttt.....

> Men Rasmus, det kan være at din musikalske smag måske
> opfører sig lidt for meget som et jernbanespor, der går to paralelle
linier,
> og de må ikke flytte sig for hinanden.
SV: Men de to paralelle spor ligger, Gud være lovet, med en vis afstand fra
hinanden, hehehe.
Lad os ikke håbe der kommer et skiftespor længere fremme. Så springer jeg i
hvert fald af toget.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-02 20:00

Orhhh Åge

Du vil da heller aldrig være med til noget sjovt, Håber forresten han kan
skræve

Hilsen Benny