Ny maskine.
Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 16-08-02 21:51

Hejsa.

Nu er det ved at være nogle år siden jeg sidst flikkede en maskine
sammen. Jeg kan se at jeg ikke skal gøre mig noget håb om at genbruge
mine AT-kabinetter.

Hvordan ser verden ud i dag?

Jeg skal have en halvlangsom maskine, der kan afvikle DVD, spille lidt
spil og så'n.

Jeg har kik på flg. konfiguration:

AMD Duron 1200 MHz

Hvilket bundkort skal jeg smide efter den?

Umiddelbart har jeg kik på:

Chaintech 7AJA2
for:
ISA slot (så jeg kan genbruge mit SCSI til scanner)
imod:
kan kun spise SDRAM (til gengæld op til 1,5 GB)

ECS K7S5A
for:
kan spise både DDR og SDRAM (jeg nogle blokke liggende).
imod:
ISA no go

Hvad er der af andre? Jeg nægter at give over 650,- for bundkortet.

Jeg har ingen krav til onboard (grafik og net har jeg i forvejen, lyd
skulle da lige være hvis der var noget 6ch med coaxudgang).

Knus
Regnar

Fra : Leony

Dato : 16-08-02 22:24

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Chaintech 7AJA2
> ECS K7S5A
> Hvad er der af andre? Jeg nægter at give over 650,- for bundkortet.

Umiddelbart kan jeg finde:
Soltek SL-75KAV
Som koster 611 kr ifølge edbpriser.dk.
Synes du skal vælge det bundkort som passer til dine krav, da det ikke lyder
til at ydelsen bekymrer dig synderligt.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 17-08-02 00:00

Hejsa

Leony wrote:

> Soltek SL-75KAV
> Som koster 611 kr ifølge edbpriser.dk.
> Synes du skal vælge det bundkort som passer til dine krav, da det ikke lyder
> til at ydelsen bekymrer dig synderligt.

Nøhhh... Min største bekymring er om der skulle være nogle trælse
chipsets (og nogle fabrikanter med nogle trælse BIOSer).

Med mine 2 nuværende maskiner har den ene et skodchipset (MVP3 for dem
der husker K6-2 æraen) og den anden måtte jeg installere 7 forskellige
BIOSer (fra 3 forskellige firmaer) før den virkede tilfredsstillende.

Knus
Regnar

Fra : Leony

Dato : 17-08-02 15:03

> Nøhhh... Min største bekymring er om der skulle være nogle trælse
> chipsets (og nogle fabrikanter med nogle trælse BIOSer).

Nogle kan lide det ene chipset, andre hader det.
Mange vil nok mene at VIA er et chipset man skal holde sig fra. Det synes
jeg i hvert fald er den generelle tendens hos mange.
Du kunne jo prøve at gå ind på de forskellige producenters hjemmesider og se
hvor tit der kommer opdateringer.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 17-08-02 09:49

> ECS K7S5A
> for:
> kan spise både DDR og SDRAM (jeg nogle blokke liggende).
> imod:
> ISA no go

Jeg har selv dette bundkort med en Duron 1200 og det kører perfekt. Men den
kan jo ikke køre DDR og SD ram på samme tid, bare du lige er klar over det
:)

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk