Blær :-)
Fra : Ann K.

Dato : 16-08-02 20:14

Hejsa.
Egentlig burde denne her kun have været sendt til Maj-Britt og Helle
(Namacoola's tidligere ejere) men man (læs; jeg) synes jo også at det er
skøøønt med respons her fra gruppen
Sagen er at Manden i huset, efter en skulderoperation, går hjemme hele
dagen og keeeeeder sig!
Hmmm - det *troede* jeg da....
Men her idag, da jeg kom hjem fra job, var der "lige noget du skal
se"...
Frem med katteguf + hundens klikker og Namacoola...
Og så var der ellers cirkus
Sit, Goddag, Løve (sidde på bagben, mens hun langer ud med en pote), Rul
(nå, ja næsten) og Kys...
Ret sjovt! Og jeg er ikke i tvivl om at både Manden og Namacoola har
haft det pragtfuldt, mens de har trænet!
Med lidt held kan jeg måske få taget et par billeder... nogen interesse?

Mvh Ann

Fra : Niels Peter

Dato : 16-08-02 20:17

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:ajjiu8$7g4$1@sunsite.dk...
> [...]
> haft det pragtfuldt, mens de har trænet!
> Med lidt held kan jeg måske få taget et par billeder... nogen interesse?

Når jeg hører sådan noget, sidder jeg altid tilbage med en nagende tvivl om
hvem, der mon i virkeligheden har trænet hvem .... )

Niels Peter

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-08-02 20:31

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg hører sådan noget, sidder jeg altid tilbage med en nagende tvivl
om
> hvem, der mon i virkeligheden har trænet hvem .... )

Det er en aby - og der er mad involveret..........
Jeg er ikke ret meget i tvivl

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Niels Peter

Dato : 16-08-02 20:41

> Det er en aby - og der er mad involveret..........
> Jeg er ikke ret meget i tvivl

Nåe, næ så er der nok ikke meget at være i tvivl om )

Niels Peter

Fra : marianne hellemose

Dato : 16-08-02 20:32

Jaaa.........vi vil se billeder/beviser

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-08-02 20:43

He he......
Jeg plejer at sige, at aby'ens motto er:
I will perform for food
Og det er vist hermed blevet dokumenteret

Med det tempo på træningen vil hun måske gå hen og blive DK's første
agility-kat eller rednings-kat ?

Jeg er 110 % sikker på, at den lille dulle har nyyydt al
opmærksomheden ved træningen og de medfølgende godbidder i
fulde drag - ellers skulle jeg kende "vores" kat dårligt.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Maj-Britt

Dato : 16-08-02 21:14

Hej Ann

*lol* Herligt at Namacoola kan holde Jan beskæftiget - det ville jeg
simpelthen betale for at se - så JA!!!! masser af billeder tak ) Også
rart at høre at hendes enooooooooooorme kreative evner kan ende i noget
positivt og ikke udelukkende til at finde på nye unoder og give sine samboer
( 2benede ) grå hår i hovedet Hvem ved hvor dette ender - måske kan du
Ann blive foregangskvinden indenfor Katte agility???

Storgrinende hilsner fra en skide stolt Maj-Britt

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-08-02 21:54

"Ann K." <tsars@os.dk> writes:

En hel masse snippet væk

JAAH lad os se ;-D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Mette Jensen

Dato : 16-08-02 21:57

"Ann K." <tsars@os.dk>

> [...]
> haft det pragtfuldt, mens de har trænet!
> Med lidt held kan jeg måske få taget et par billeder... nogen interesse?

Jeg vil være med! Til katteagility altså..... Og vi VIL se billeder.
Forresten... hvor køber men sådan en klikker? Har overvjet at prøve den på
min hest nemlig!

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-08-02 22:01

Hej Ann

Han optræder vel med det på næste udstilling i københavnsområdet??????????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K.

Dato : 17-08-02 08:34

Hejsa.
Svarer lige alle samlet... har ikke tid til at differentiere

Første kommentar fra Manden da han læste indlægget "øv altså Ann...
hvorfor skriver du sådan noget.... Namacoola er jo endnu ikke helt
sikker i øvelserne!"
Dette betyder vel så at han ikke er at finde med sit eget katteshow på
nogen udstillinger sådan lige foreløbig... Hvad han senere kunne finde
på - tja, Jans veje er uransalige Og selv om han ikke selv kan
fordrage at stille sig i spotlyset, så er det noget helt andet, når det
gælder hans dyr! Og ideen med Katteagility, synes han er GOD *suk* Har
fundet opsatsen til et lille spring her til morgen....
Nå, men Namacoola har det SJOVT!!!! og får udviklet sine muskler og
bedre styr på sin koordineringsevne.... Så skadeligt er det altså ikke

Mette; en klikker kan du efterhånden købe i de fleste velassorterede
dyrehandlere.... men for at bedre forstå, hvad klikkertræning egentlig
går ud på, vil jeg da anbefale at du lige tager et kig på denne norske
side og bruger den som udgngspkt for videre søgen:
www.canis.no
Siden er ganske vist for og om hunde, men principperne i shaping er
fuldkommen ens uanset dyreart! Det allervigtigste - og sværeste - er
din timing af belønning...
Times der forkert, risikerer du som jeg, at der bedes om et Kys, og
hunden sætter så sine forpoter op på din skulder... Ja, jeg kom til at
klikke på det forkerte tidspunkt - det skal man ikke gøre med noget dyr,
som er "klikker-wise" *sss*

Mvh Ann - der nok skal sørge for billeder... senere

Fra : Mette Jensen

Dato : 17-08-02 10:51

> [...]
> går ud på, vil jeg da anbefale at du lige tager et kig på denne norske
> side og bruger den som udgngspkt for videre søgen:

Jeg har snart læst en del om klikke træning. Men siden er god-jeg vil kigge
nærmere på den.

> [...]
> hunden sætter så sine forpoter op på din skulder... Ja, jeg kom til at
> klikke på det forkerte tidspunkt - det skal man ikke gøre med noget dyr,

Ok... det kan være jeg spørge om hjælp når katten hiver tøj ud af skabet i
stedet for at hente musen!