Ang. Asus A7V266
Fra : Nuggi

Dato : 16-08-02 19:27

Hejsa

Jeg har lige fået et Asus A7V266 bundkort, i manualen står der at den
understøtter op til 1.4 Ghz+ (Socket A for AMD® Athlon / Duron 550MHz ~
1.4GHz+ CPU )

Er AMD's Athlon Thunderbird 1400MHz den hurtigste processor man kan sætte
i eller kan man sætte en hurtigere processor i hvis man evt. opdatere bios ?

Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen

Fra : Nuggi

Dato : 16-08-02 20:03

Kan lige indskyde at min bios version er den nye 1010
nogle der ved hvor stor og hvilke processor den understøtter ?

--
Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen

"

Fra : Leony

Dato : 16-08-02 22:30

"Nuggi" <frodo1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan lige indskyde at min bios version er den nye 1010
> nogle der ved hvor stor og hvilke processor den understøtter ?

Asus A7V266-E Bios version 1010 supporterer Athlon XP 2200+:
http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?l1=1&l2=10&l3=13&mid=1
(klik på spørgsmålstegnet udfor BIOS versionen)
Det samme gælder for A7V266-C.
A7V266-E/AA supporterer kun XP 2100+.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Nuggi

Dato : 17-08-02 08:16

Vil det sige at den understøtter alle op til og med 2200 eller kun 2200 ???

--
Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-02 11:40

Nuggi wrote:
> Vil det sige at den understøtter alle op til og med 2200 eller kun 2200 ???

Alle.

Fra : Nuggi

Dato : 17-08-02 18:42

hej igen

jeg har fået dette svar fra en forhandler:

det står her på asuses side hvad den kan efter bios opdatering:

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v266/overview.htm

hvis du har et 266 chipsæt er det op til 1400mhz thunderbird

hvis du har et 266a chipsæt kan du køre med de ny XP processorer også, dvs >
2200XP

Men hvordan kan jeg se om jeg har er 266 eller 266a chipset på mit bundkort
???

--
Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-02 11:43

Nuggi wrote:

> jeg har fået dette svar fra en forhandler:

Be' ham om at checke sine facts.

> [...]
>
> hvis du har et 266 chipsæt er det op til 1400mhz thunderbird
>
> hvis du har et 266a chipsæt kan du køre med de ny XP processorer også, dvs >

Han skal enten have nye briller, og/eller undersøge sagen igen.

> Men hvordan kan jeg se om jeg har er 266 eller 266a chipset på mit bundkort

A7V266 har KT266 chipset (uden A).

Hvis du opdaterer til nyeste bios (1010), så kan du sætte en XP 2200+ i
dit bundkort.

Fra : Nuggi

Dato : 18-08-02 16:06

Tusind tak for hjælpen , så er det jo bare ud og købe en processor