Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overvejer at købe digitalt kamera
Fra : Sparre

Dato : 16-08-02 18:07

Hejsa NG

Jeg har bestemt mig for inden for kort tid at få mit første Digitale kamera.
Og vil gerne have lidt hjælp til dette

Jeg er studerende og har derfor begrænsede midler :)

Maxpris: ca. 2500,-

Det primære formål med det skal være at tage en hulens masse billeder så jeg
rigtigt kan få fyldt min Harddisk :) Men skal også være i en kvalitet der
kan udskrives på fotopapir.

Jeg har kig på et Kodak DX3600, det virker som et godt køb, men vil gerne
have nogen andres mening og evt. forslag til andre muligheder.

Håber nogen kan hjælpe :)

--
Christian Sparre
http://sparre.it

Fra : Joergen Bech

Dato : 16-08-02 18:56

> Jeg har kig på et Kodak DX3600, det virker som et godt køb, men vil gerne
> have nogen andres mening og evt. forslag til andre muligheder.

Jeg ville løbe skrigende bort, hvis jeg blev tilbudt en DX3600'er :)

Har haft et i hænderne for nogen tid siden, og - ja måske er det bare mig -
man kunne måske få 20-30 billeder ud af det før man skulle skifte batterisæt
(2xAA). Men check selv hvad andre skriver:
http://groups.google.com/groups?as_q=kodak%20dx3600%20battery&ie=UTF-8&oe=UT
F-8&lr=&hl=da

Næste problem (for mig) var at dens jpg-komprimering var alt for hård, dvs.
selv
om jeg gerne *ville* ofre ekstra plads på større filer for at få en bedre
kvalitet
indenfor den samme opløsning, så var der ganske enkelt ingen mulighed for at
vælge dette.

Jeg havde også problemer med at få den medleverede software til at fungere
på WinXP. Det er der jo nok en løsning på, men da jeg har en cardreader og
det ikke var mit kamera, så gad (undskyld udtrykket) jeg ikke at bruge tid
på det.

Og dens zoom fungerer ikke i video- eller makro mode.
Og det fylder ganske meget i forhold til 2mp-kameraer af andre mærker.
Og det føles *meget* billigt at have i hånden: Man er næsten bange for
at noget går i stykker, hvis man betjener det.

Men det er let at bruge - primært fordi det har så få funktioner :)

Håber ikke jeg virker alt for negativ. Jeg rodede kun med det 1/2-1 time,
så det har nok nogle positive sider jeg har overset.
Næh, for 2599,- kan man få et Olympus C220Zoom, som jeg tror, du
ville blive væsentlig mere tilfreds med. Det ville være mit første valg,
hvis jeg skulle have et lille kamera til at stikke i jakkelommen:
http://zillionshop.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=3589&vare
_id=186664
Men til den pris skal man jo lige huske at lægge udgiften til et ekstra sæt
batterier,
en lader, og et større memory card.

Mvh

JB

(BTW: Jeg har ikke noget med hverken Olympus eller digital4u.dk at gøre: Har
blot selv
gode erfaringer med Olympus, og hvad digital4u.dk angår, er jeg blot for
doven til at
slå op på edbpriser.dk eller andre steder).

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 16-08-02 21:43

Hej Christian,

Vi har haft det kamera du overvejer at købe til test, og med et ringe
resultat. Læs evt. vores test:
http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=10

Til 2500 kr. som max får du ikke det helt vilde udbud, men der burde kunne
findes noget. Evt. overvej at købe brugt fra en der har overlevet sit første
digitalkamera og leder efter flere pixels, optisk zoom og jeg skal komme
efter dig :)

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Joergen Bech

Dato : 17-08-02 07:52

>Vi har haft det kamera du overvejer at købe til test, og med et ringe
>resultat. Læs evt. vores test:
>http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=10

Jeg har en lille rettelse til kommentaren:

"Med i pakken følger også en dockingstation, som skal benyttes når
kameraet skal oplades og tømmes for billeder"

Kameraet tager almindelige AA-batterier og med et DX3600 er det nok
bedst at droppe
dockingstationen og bruge en separat lader, så man kan oplade
flere sæt batterier på een gang.

Desuden er jeg også nogenlunde sikker på, at disse kameraer
bliver/blev solgt uden dockingstation, hvis man ønsker at spare
700,-

JB

Fra : P³I

Dato : 17-08-02 06:06