MS Windows
briani 27239
Windows xp og System Volume Information?
Fra : SonofonoS

Dato : 16-08-02 18:04

Hvad skal mappen System Volume Information bruges til i windows xp? I
øjeblikket fylder den omkring 400mb. Kan det passe at der skal ligge så
meget man ikke bruger til noget, umiddelbart? Er det en mappe som f.eks.
temp, som man bare sådan kan slette, når den bliver for stor. Jeg har hårdt
brug for pladsen, da jeg skal til at installere et spil som kræver 1gb fri
på c-drevet!
Nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

SonofonoS

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 18:20

SonofonoS skrev:

> Hvad skal mappen System Volume Information bruges til i windows xp?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q309531
The System Volume Information folder is a hidden, system folder that
the System Restore tool uses to store its information and restore
points. There is a System Volume Information folder on every partition
on your computer. You might need to gain access to this folder for
troubleshooting purposes.

Hvis du slår System Restore fra, har du altså ikke noget at bruge
mappen til og den kan derfor slettes.

Madsen.

Fra : SonofonoS

Dato : 16-08-02 18:24

> Hvis du slår System Restore fra, har du altså ikke noget at bruge
> mappen til og den kan derfor slettes.

Skulle der kunne ske noget ved at slå den fra? Er det sådan at næste gang
jeg genstarter maskinen så kan den ikke finde OS'et???

SonofonoS

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 19:26

SonofonoS skrev:

> Skulle der kunne ske noget ved at slå den fra?

Restore-funktionen er den der sørger for at du kan stille computeren
tilbage til et tidligere såkaldt genoprettelsespunkt, eller Restore
Point hvis et eller andet går galt, så hvis du slår Restore fra og
sletter mappen(erne) System Volume Information, så kan du ikke stille
computeren tilbage, hvis noget går galt.

> Er det sådan at næste gang jeg genstarter maskinen så kan den ikke
> finde OS'et???

Det skulle nu ikke gerne være resultatet af at slå Restore fra, men
hvis du ikke laver et image af din installation med et program som
Norton Ghost eller PowerQuest Driveimage, så synes jeg det er rimelig
dumt at slå Restore helt fra. Du kunne i stedet overveje at minimere
dens pladsforbrug. Kontrolpanel > System > Systemgendannelse, eller
hvad det nu hedder i den danske udgave.

Madsen.