RH tegnefilmen er til at tude over (spoile~
Fra : dumdum

Dato : 16-08-02 16:27

Hejsa!

Jeg så for et par dage siden RH tegnefilmen. Den er så dårlig at jeg kunne
græde. Har man set mage til dårligere tegninger i tegnefilmhistorien? Hvad
dælen har de haft gang i med Bri-mennesker, orker og store hære. Det ligner
de har lavet en film og tegnet oven på den. Nogen der har en naturlig
forklaring?
Og hvorfor i al verden har de lavet det bæ med at bruge røgeffekter?
Og hvad gik der lige galt i introen?
Og hvorfor rider de sorte ryttere i himmelen?
Og hvorfor ser Ortanc ikke engang ud som den er beskrevet i bogen?
Hvorfor bliver Saruman til tider kaldt Aruman?
Hvorfor kan man købe den på DVD?
Og hvorfor ligner Aragorn en indianer?'

Alle disse spørgsmål kan I højest sandsynligt ikke svare på. Det giver
nemlig ingen mening. Det eneste jeg synes er fedt ved den er deres fingre.
De laver sådan nogle sjove ting af og til. I sær Gandalfs :)
Anyway,
Denne film er en total destruktion af en vidunderlig historie! En
katastrofe!

Msh fra Louise som lige skulle ud med sine aggressioner.

--
Masser af online spil, chat, sjov og konkurrencer på:
http://www.neopets.com/refer.phtml?username=nulre

Fra : Madmanden

Dato : 16-08-02 17:06

Tja, jeg har aldrig set den, men jeg har engang læst, at de rent faktisk
filmede scenerne, for derefter at tegne/rotoscobe ovenpå. Så det havde du
egentlig ret i. :)

Fra : Emil Rune

Dato : 16-08-02 19:14

"dumdum" <no-priv@te-answe.rs> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

[snip]

Slap af...Så er den heller ikke værre!

Emil

Fra : dumdum

Dato : 16-08-02 19:28

>Slap af...Så er den heller ikke værre!

Jo, det kan slet ikke beskrives med ord!

Mvh fra Louise

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 16-08-02 19:45

Emil Rune wrote:

> Slap af...Så er den heller ikke værre!

Jo den er!

En underholdende anmeldelse kan læses her:
http://flyingmoose.org/tolksarc/bakshi/bakshi.htm

Fra : Herold

Dato : 16-08-02 21:46

> Denne film er en total destruktion af en vidunderlig historie! En
> katastrofe!

Jeg tror du ville have en anden mening om den, hvis du havde set den inden
du overhovedet stiftede bekendtskab med Tolkien og bare var en 8-10 år
gammel.

Fra : dumdum

Dato : 16-08-02 23:15

>Jeg tror du ville have en anden mening om den, hvis du havde set den inden
>du overhovedet stiftede bekendtskab med Tolkien og bare var en 8-10 år
>gammel.

Det har du nok ret i. Men mener synes du den var god?

Mvh fra Louise

Fra : -V-

Dato : 16-08-02 23:48

> Det har du nok ret i. Men mener synes du den var god?

Jeg så den for en herrens masse år siden (da jeg *havde* læst Tolkien), og
syntes faktisk at den var temmelig god og nyskabende for den tids film. At
man så kan lave CGI nu om dage, som får dens effekter til at ligne daggammel
tagpap, det skal den ikke klandres for.

Så slap lidt af, ok?

-V-

Fra : dumdum

Dato : 17-08-02 12:15

> [...]
>syntes faktisk at den var temmelig god og nyskabende for den tids film. At
>man så kan lave CGI nu om dage, som får dens effekter til at ligne

Jeg synes personligt at film som Snehvide, Askepot og alle de andre gamle
tegnefilm ser meget meget megtet bedre ud end den. Ikke fordi jeg synes
disney skulle have lavet dem, men de kunne da have tegnet noget hen af samme
kvalitet.

Mvh fra Louise

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-08-02 08:49

> [...]
> tegnefilm ser meget meget megtet bedre ud end den. Ikke fordi jeg synes
> disney skulle have lavet dem, men de kunne da have tegnet noget hen af

Nå. De klassiske Disney tegnefilm kostede flere gange de penge, Bakshi havde
at jonglere med, men du tror altså ikke, at budgettet har noget at sige?

Bakshis stil er måske forældet, men IMHO langt mere interessant end Disneys
temmeligt tandløse produktioner fra samme periode (Robin Hood, The Recuers,
The Fox and the Hound) - og det må være dem, man skal sammenligne med, hvis
man da endeligt insisterer på at sammenligne.

MVH
Jens

Fra : Jacob Andersen

Dato : 21-08-02 09:12

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote

> Nå. De klassiske Disney tegnefilm kostede flere gange de penge, Bakshi
havde
> at jonglere med, men du tror altså ikke, at budgettet har noget at sige?

Man kan sige meget om filmen (og det er der vist også blevet gjort), men
budgettet har da helt sikkert været en begrænsende faktor. Faktisk virker
det utroligt meget som om de er stoppet med produktionen i lige det sekund,
de er løbet tør for penge. I hvert fald er afslutningen mildest talt ret
uprovokeret, så vidt jeg husker midt i 2. bind (som må være slutningen af 3
bog).

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-08-02 10:25

"Jacob Andersen" <bnaa0001089@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uprovokeret, så vidt jeg husker midt i 2. bind (som må være slutningen af

Det skulle vist også være nogenlunde det, der skete. Bakshi og co. havde
simpelthen ikke penge til at fortsætte, og den første film tjente vistnok så
lidt ind, at det var mere eller mindre muligt at skaffe investorer til at
financiere efterfølgeren.

Ralph Bakshis Ringenes herre er en kuriøsistet. Personligt synes jeg dog den
er mere interessant end f.eks. de næsten jævnaldrende Robin Hood og The
Rescuers (Musepatruljen?). Han har i det mindste forsøgt at gå nye veje,
hvor Disney i samme periode var uden mod og levede højt på fordums storhed.

MVH
Jens

Fra : Herold

Dato : 21-08-02 21:09

> [...]
> Rescuers (Musepatruljen?). Han har i det mindste forsøgt at gå nye veje,
> hvor Disney i samme periode var uden mod og levede højt på fordums

Hørt! (Du mener nok Bernhard og Bianca)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-08-02 07:51

"Herold" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> Hørt! (Du mener nok Bernhard og Bianca)

Ah. Jep. Det var den. Tak

MVH
Jens

Fra : Herold

Dato : 17-08-02 08:25

> Det har du nok ret i. Men mener synes du den var god?

På et eller andet plan: ja.

I og med at det var den første filmfortolkning af Tolkiens værker, alderen
taget i betragtning.

Jeg er godt klar over at den ikke lever op til nutidens standard, men den
har også en del år på bagen efterhånden.

Bortset fra det... smæk McFarlane på projektet, og Ringenes Herre kunne
teoretisk set blive en fantastisk tegnefilm.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-08-02 14:26

Herold wrote:

> [...]
>
> Jeg er godt klar over at den ikke lever op til nutidens standard, men
> den har også en del år på bagen efterhånden.

Enig. Jeg så den i en alder af 10-12, og var meget betaget af stilen -
rotoscoping er ret interessant, vidste i af den første rotoscoping-film var
en Tom Waits-video?

> Bortset fra det... smæk McFarlane på projektet, og Ringenes Herre
> kunne teoretisk set blive en fantastisk tegnefilm.

Tjoeh, eller Bisley, eller Sandman... eller måske en kombination af de tre?
Interesting...

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG