6210 som modem
Fra : Morten Nielsen

Dato : 16-08-02 16:16

Er det muligt at bruge sin nokia 6210 som modem til sin bærbare computer, og
hvis ja hvordan?

Mvh Morten Nielsen

Fra : hbv

Dato : 16-08-02 20:18

Morten Nielsen wrote:

> Er det muligt at bruge sin nokia 6210 som modem til sin bærbare computer,
> og hvis ja hvordan?
>
> Mvh Morten Nielsen

Tjaaa, det lader sig da gøre, men du logger jo så på med 9.6 kbit/s, hvilket
ikke er spor morsomt. Afhængigt af hvilket mail-program du benytter, vil
det muligvis time ud (Outlook ogOoutlook express gjorde i al fald for mig,
da jeg forsøgte at logge på via min Nokia 6310), så du må forberede nok på
at logge på via en webmail. For at logge på skal du have et datakabel
(DLR-3P) - eller du kan evt. bruge den infrarøde forbindelse. Desuden skal
du selvfølgelig installere modemsoftware fra den CD der fulgte med
telefonen (eller hente det nyeste fra www.nokia.kom).

venlig hilsen
hbv

Fra : hbv

Dato : 16-08-02 20:24

> [...]
> et datakabel (DLR-3P) - eller du kan evt. bruge den infrarøde forbindelse.
> Desuden skal du selvfølgelig installere modemsoftware fra den CD der

sorry for diverse sprogfejl....og URL'en skulle naturligvis ha' været
www.nokia.com - eller helt nøjagtigt:
http://www.nokia.com/phones/productsupport/6210/downloads.html

Fra : Fischer

Dato : 17-08-02 06:34

> Tjaaa, det lader sig da gøre, men du logger jo så på med 9.6 kbit/s,
> hvilket ikke er spor morsomt.

Morsomt?
Godt nok er 9.6 kbyte/s ikke hurtigt, men f.eks. til mails, så er det OK
hvis man ikke modtager store vedhæftede filer.

> Afhængigt af hvilket mail-program du benytter, vil det muligvis time
> ud (Outlook ogOoutlook express gjorde i al fald for mig,
> da jeg forsøgte at logge på via min Nokia 6310) .....

Du må da vist have en opsætningsfejl.
Jeg har i årevis checket min mail via bærbar med 9.6 kbyte/s og det har
fungeret uden de store sværdslag.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 17-08-02 06:39

> Er det muligt at bruge sin nokia 6210 som modem til sin bærbare
> computer, og hvis ja hvordan?

Ja.

Først og fremmest skal du have etableret en eller anden forbindelse mellem
PC og telefon. Hvis du har infrarød i din PC, så er det oplagt at bruge den.

Aktivér infrarød kommunikation i både PC og mobil. Når du lægger telefonen
hen til PC'en "øje", så skulle den gerne finde det nye modem.
Så skal du bare installere den rigtige driver og så er du klar.

Bemærk, hvis du vil ringe op til internettet, så kræver det at dit
internet-abonnement understøtter opkald via mobiltelefon.

*Fischer

Fra : Tom Christensen

Dato : 20-08-02 15:32

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bemærk, hvis du vil ringe op til internettet, så kræver det at dit
> internet-abonnement understøtter opkald via mobiltelefon.

Jeg har samme erfaringer som Fischer - jeg kører mail både til bærbar PC og
til Palm
via min 6210 helt uden problemer.

Mht. internetabonnement er det mit indtryk, at diverse udbyderes
"gratis"-abonnementer
ikke understøtter opkald fra mobiltelefon. Hos Tiscali måtte jeg fx skifte
fra deres
1049-nummer til betalingsabonnement.

Held og lykke.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)