MS Windows
briani 27239
Hvad betyder /NOGUIBOOT ???
Fra : | Gooz |

Dato : 16-08-02 14:12

Hej NG!

Jeg har været inde i MSCONFIG programmet, og stødte over at man kunne
tilføje nogle parametere til opstart af windows, og så fandt jeg /NOGUIBOOT,
hvad sker der hvis man slår denne til? Booter den så ikke op grafisk eller
hva?

Mvh
Daniel J.
---------------------------
WWW: [http://gooz.lir.dk]

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 14:23

> [...]

> kunne tilføje nogle parametere til opstart af windows, og så fandt
> jeg /NOGUIBOOT, hvad sker der hvis man slår denne til? Booter den

Det betyder at logoet for Windows ikke bliver vist under opstarten.

Madsen.

Fra : nasty.bird

Dato : 16-08-02 15:03

> Det betyder at logoet for Windows ikke bliver vist under opstarten.

Hvad betyder det for opstatstiden/performance ?
Har det noget at sige, eller er det virkelig for minimalister?

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 15:13

nasty.bird skrev:

> Hvad betyder det for opstatstiden/performance ?

Temmelig sikkert ikke det helt vilde. Du ser bare ikke bootlogoet, men
det der nu engang skal startes med Windows skal jo indlæses alligevel,
så jeg tvivler på at du henter ret mange sekunder.

> Har det noget at sige, eller er det virkelig for minimalister?

Efter min mening er det peanuts, men hvilket styresystem kører du med?
Er det WinXP så kan jeg anbefale Bootvis fra Microsoft.

Madsen.

Fra : nasty.bird

Dato : 16-08-02 16:13

> Efter min mening er det peanuts, men hvilket styresystem kører du med?
> Er det WinXP så kan jeg anbefale Bootvis fra Microsoft.

Jeg kører nemlig WinXP, ja. Det her Bootvis....er jeg heller ikke stødt
på... hvad er det for noget?

Fra : Edmund

Dato : 16-08-02 16:55

nasty.bird skrev:

> Jeg kører nemlig WinXP, ja. Det her Bootvis....er jeg heller ikke
> stødt på... hvad er det for noget?

Det kan hentes fra
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp
Jeg vil nu også gerne vide lidt mere om det, jeg har prøvet at køre den
automatiske optimering med Bootvis uden mærkbar forbedring.
Men det kræver måske lidt nærlæsning af vejledningen fra nævnte
webside.(uha)
--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 16:55

nasty.bird skrev:

> Jeg kører nemlig WinXP, ja. Det her Bootvis....er jeg heller ikke
> stødt på... hvad er det for noget?

Et program som kan optimere opstart på WinXP

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 17:25

Edmund skrev:

> Jeg vil nu også gerne vide lidt mere om det, jeg har prøvet at
> køre den automatiske optimering med Bootvis uden mærkbar
> forbedring.

Den havde/har en ret stor effekt her.
For ca. 3 uger siden havde jeg nogle problemer med at XP var meget
længe om at starte, fra det øjeblik jeg skrev passwordet på login-
skærmen og indtil skrivebordet stod klar til brug.
Specielt ikonerne nede i systray var meget længe om at komme frem,
så jeg prøvede Bootvis og det gav omkring 5-10 sekunders hurtigere
opstart, vil jeg tro.

Her den anden dag konverterede jeg det drev som WinXP er installeret
på til NTFS og da jeg havde gjort det, blev opstartstiden ca.
fordoblet. Bootvis kunne dog igen få opstartstiden ned på nogenlunde
den samme hastighed som da jeg kørte FAT32 på drevet, så her har den
afgjort haft en effekt. Jeg har ikke stillet på noget. Har blot
installeret programmet og valgt Trace > Optimize System.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 16-08-02 18:37

Madsen skrev:

> [...]

> afgjort haft en effekt. Jeg har ikke stillet på noget. Har blot
> installeret programmet og valgt Trace > Optimize System.

Så må min Xp være opsat optimalt i forvejen. En opstart tager 50sec.
både før og efter Bootvis. Jeg kører fat32

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 19:27

Edmund skrev:

> Så må min Xp være opsat optimalt i forvejen.

Det er den nok så. Jeg har svinet en del med min installation, hvad
angår installering og afinstallering af en hulens masse forskellige
programmer.

Madsen.