MS Windows
briani 27239
Opstart i XP Home Edition
Fra : Sucker

Dato : 16-08-02 13:10

En af mine venner har følgende problem.

Når computeren(Asus 600 MHz bærbar m. 128 MB ram) starter op skriver
den en fejlmeddelse.

Den skriver "Du kan ikke ændre indstillingerne for denne pauseskærm"
og overskriften er"Indstillinger for sort skærm".

Der er ikke aktiveret nogen pauseskærme og hivs man går ind under
pauseskærme og vælger sort skærm/indstillinger får man samme meddelse.

Hvis man klikker OK på fejlmeddelsen kører XP home edition fint nok.
Han har lige haft virus og Norton fjernede virussen uden problemer.

Hvad kan det være der giver denne fejlmeddelse? Skal der formatteres?
Der er næsten lige formatteret.

/Kenneth T.

/Kenneth T.

Fra : Ole C

Dato : 16-08-02 22:41

Sucker skrev blandt andet:

> ........Han har lige haft virus og Norton fjernede virussen uden
problemer.

> Hvad kan det være der giver denne fejlmeddelse? Skal der formatteres?
> Der er næsten lige formatteret.

Ja, noget er jo gået galt, så hvis Home Edition har "Systemgendannelse"
ligesom Pro versionen, så kunne han jo prøve at gendanne til et punkt
fra før han fik virus på maskinen og se om det hjælper.
Ellers er der jo også mulighed for at boote på installations-CD'en og
reparere herfra. Har ikke prøvet det selv, men ifølge de anbefalinger
jeg har set, skal man så først vælge "Installation" - og først i ANDEN
omgang vælge "Reparer"

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 16-08-02 22:46

Ole C skrev blandt andet:

> [...]
> ifølge de anbefalinger jeg har set, skal man så først vælge
> "Installation" - og først i ANDEN omgang vælge "Reparer"

Glemte lige "System File Checker":

Læg Windows CD'en i drevet - og skriv i kommandoprompt:
SFC /SCANNOW
Så bliver alle beskyttede systemfiler kontrolleret og eventuelt
gendannet.

--
vh
Ole C

Fra : Sucker

Dato : 22-08-02 12:08

Tak for svarene, vi har fået det itl at virke.

/Kenneth T.