MS Windows
briani 27239
WinAmp3 Resource forsbrug
Fra : Henrik Jepsen

Dato : 16-08-02 13:02

Jeg oplever at Winamp 3 sluger meget. Det kan da ikke passe at den skal
ligge og bruge 80% af cpu kræften? 3' Er der nogen som har samme "problem"
hvis man kan kalde det det?

Gode Weekend hilsner

// Henrik

Fra : Martin K

Dato : 16-08-02 14:17

Henrik Jepsen wrote:
> Jeg oplever at Winamp 3 sluger meget. Det kan da ikke passe at den
> skal ligge og bruge 80% af cpu kræften? 3' Er der nogen som har samme
> "problem" hvis man kan kalde det det?

Jeps.... derfor røg den hurtigt ud til højre... ind med WinAmp 2.80 igen. Så
ved man sq hvad man har

> Gode Weekend hilsner

Tak i lige måde da...

--
Martin K

Fra : Frontier

Dato : 16-08-02 21:34

Hejsa

On Fri, 16 Aug 2002 15:16:39 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Jeps.... derfor røg den hurtigt ud til højre... ind med WinAmp 2.80 igen. Så
>ved man sq hvad man har

Fuldstændig enig. Bruger WinAMP istedet for WMP, da jeg heller ikke
gider have et program der tager længere tid om at starte op, end
Windows tager om at boote.

Så kan det godt være det kan løses med en 3 GHz P4, men det er ikke
pointen/problemet. Sjusket programmering er og bliver sjusket
programmering! Og hvad pokker er der galt med std. Windows
dialogvinduer? Hvorfor skal en medieafspiller helst ligne et stykke
badesæbe, og desuden kunne afspille film og installere andet software
- når man nu bare ville høre et stykke musik?

Crippleware er ordet! Ikke alle forandringer er forbedringer!

/Frontier

Fra : Martin K

Dato : 17-08-02 17:58

Frontier wrote:
> Hejsa

Halløj...

> Fuldstændig enig. Bruger WinAMP istedet for WMP, da jeg heller ikke
> gider have et program der tager længere tid om at starte op, end
> Windows tager om at boote.

Heller ikke her...

[KLIP]
> [...]
> badesæbe, og desuden kunne afspille film og installere andet software
> - når man nu bare ville høre et stykke musik?

Aner det ikke. Det kan sq også blive for meget af alt det der lir!

> Crippleware er ordet! Ikke alle forandringer er forbedringer!

Bestemt ikke... vi to er vidst enige på dette punkt.

--
Martin K

Fra : JJ

Dato : 16-08-02 18:55

"Henrik Jepsen" <morpheus[removethis]@mailme.dk> wrote in message
> Jeg oplever at Winamp 3 sluger meget. Det kan da ikke passe at den skal
> ligge og bruge 80% af cpu kræften? 3' Er der nogen som har samme "problem"
> hvis man kan kalde det det?

Underligt!! Hos mig lå forbruget på 0-1%. Mit system er P4 2GHz, 512 mb RAM.
Men den er røget ud igen - jeg kunne ikke forenes med de mange små
irritationer, såsom

- gemmer ikke indstillingerne, hvis man blot restarter sin maskine uden at
lukke winamp3 pænt
- shuffle-funktionen har børne-sygdomme - hvis man kører hurtigt frem nogle
gange, og en enkelt eller to tilbage, skipper den, den valgte sang, og
shufler videre. Desuden kan man ikke længere gå baglæns og finde de sange
som man lige har hørt.
- med winamp placeret helt i toppen af skærmen (auto-pos), kan man ikke med
musen aktivere winamp, hvis musens position også er *helt* oppe. Det er
træls da man ellers kun har en 9-10 pixels i højden at ramme winamp på, når
den er minimeret.

Jeg kunne blive ved, men venter tålmodigt på, at de laver næste version.

mvh
///JJ

Fra : Spanni

Dato : 17-08-02 14:44

Jeg har ingen af de problemer du beskriver....
det eneste er at den KUN shuffler mellem de først 750 nummre i
playlisten....

Fra : Spanni

Dato : 17-08-02 14:41

Hos mig bruger den kun 0-1% CPUen, jeg har en P3~600mhz, 360mb-ram