En sejlivet fisk / malle
Fra : Jezz

Dato : 16-08-02 10:18

Hej jeg ville lige fortælle en "sjov" historie.

for godt 3 - 4 måneder siden lagde jeg bundfilter i mit akvarie, men efter
et par dage kunne jeg se at jeg manglede de ene at mine ancistus xenoncara
(hun), øv men det var der jo ikke noget at gøre ved jeg tænkte at jeg var
kommet til at lægge en af de 4 bundplader oven på den uden at bemærke det,
så jeg måtte jo ud at købe nogle flere og det gjorde jeg så.

nå men så i går besluttede jeg mig til at gøre hele akvariet rent, tage sten
op og filter, efter en 3 timer var mit akvarie en funklende diamant igen,
men så efter et par timer så jeg til min undren at jeg havde fået en fuldt
udvokset ancistus xenoncara (hun) der var rimelig sulten.

dvs. at hun har lagt under bundpladen i omkring 3 - 4 månede, og alligevel
overlevet, det må man da kalde en sejlivet fisk, eller rettere malle

Fra : Henrik Lohse

Dato : 16-08-02 13:02

"Jezz" <jezz@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> dvs. at hun har lagt under bundpladen i omkring 3 - 4 månede, og alligevel
> overlevet, det må man da kalde en sejlivet fisk, eller rettere malle

Jeg har haft en musebotia gående i mit udvendige filter også i 3-4 måneder,
men der må man jo formode at der havner lidt madrester som den kunne
leve af, hvilet nok er tilfældet i et bundfilter så ancistus slår vist alle
rekorder!!

Henrik

Fra : Søren Steffensen

Dato : 16-08-02 14:35

damm det er godt gået....da min kæreste tog sit akvarie ned da vi skulle
flytte sammen havde hun ikke set at hendes malle sad på undersiden af en
rod, så den stod på gulvet i 30 min, før hun undrede sig over hvor den var
henne....den overlevede og lever nu som "fører" han i vores akvarie og får
en masse unger !

--
SOS icq: 102169245

Fra : tom nielsen

Dato : 16-08-02 16:41

prøvede det samme med en sumatra barbe for nogle år siden.
Den svømmede rundt i med en 45gr hældning et par uger efter den kom ud. Men
ellers havde den ingen tegn på skade... de stakkels fisk

Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 17:18

Jezz skrev:

> dvs. at hun har lagt under bundpladen i omkring 3 - 4 månede, og
> alligevel overlevet, det må man da kalde en sejlivet fisk, eller
> rettere malle

Da jeg gjorde mit spandfilter rent her for et par uger siden,
fandt jeg en Ancistrus Xenocara på ca. 4 cm. nede i slammet i
bunden under de plastkurve som befinder sig i mit Eheim Prof.
filter.
Den må have gået dernede det meste af sit liv, for der er et ret
fint filter på indsuget til pumpen, så det er nogle ret sejlivede
bæster, men på den anden side, så har den nok haft rigeligt at
leve af dernede. Det har din Xenocara sikkert også haft under
bundfilteret. :)

Madsen.

Fra : Inga Jensen

Dato : 17-08-02 22:43

> [...]
> bæster, men på den anden side, så har den nok haft rigeligt at
> leve af dernede. Det har din Xenocara sikkert også haft under

Hej
Fisk er åbenbart sejlivede, for 3 mdr siden forærede en masse yngle væk,
deriblandt Zebrafisk unger, tog planter op fra det akarie og over i et lille
med ca 10 l vand 1 md. efter tømte jeg det, og der var 3 Zebrefisk i det, de
to er overlevedende d.d. en døde.
Mvh Inga