MS Windows
briani 27239
Lidt for smart lydkort i XP
Fra : Fax_Modem

Dato : 16-08-02 09:51

Hejsa

Så skete det endelig - jeg fik XP og er ganske imponeret. Det er bare lige
et enkelt aber dabei - mit lydkort (Soundblaster PCI128) er blevet lidt for
effektivt nu. Når jeg hører mp3 (bruger den nye Winamp3) eller afspiller en
cd så kan jeg stadig høre diverse systemlyde når jeg klikker rundt incl. det
forbandede tågehorn når jeg starter ICQ. Er der ikke noget jeg kan stille på
for at løse problemmet. CD-drevet er allerede sat til at afspille digitalt.

mvh.
Jesper

Fra : mistral

Dato : 16-08-02 11:00

det er vel bare et opsætning problem, du slår bare lydeffekterne fra i
windows under controlpanel>sounds and audio devices>sounds>sounds scheme
sætter du så til no sound.

i icq preferences>alerts and notifications>sounds og så fjerner du icq
startup.

Så skulle det vist være løst

Mvh Mistral

Fra : Fax_Modem

Dato : 16-08-02 11:18

jo, det kunne jeg jo gøre men problemet var ikke at finde i Win98 SE (som
jeg kørte med før) og her brugte jeg sound schemes og det hele. Er der ikke
en eller anden avanceret indstilling jeg kan pille ved?

/Jesper

Fra : SonofonoS

Dato : 16-08-02 18:13

Det tror jeg ikke. Jeg blev sgu også lidt overrasket første gang jeg hørte
mp3 på maskinen efter xp var blevet installeret. Et halvt minut inde i
sangen lød det famøse tågehorn og den sang var ødelagt, for ikke at tale om
mine ører. Det er en fed feature det med at man kan høre flere lyde på en
gang. Win2k har det vidst også. Jeg ved ikke om tidligere udgaver kan det
samme. Win98 kunne ikke...
Prøv noget skægt. Start flere vinduer af winamp og sæt dem til at spille en
sang hver... Total iorden mix-stil... :)
Mht problemet tror jeg ikke du kan gøre andet end Mistral skrev...

SonofonoS

Fra : JJ

Dato : 16-08-02 19:04

"Fax_Modem" <jtm.andersen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> en eller anden avanceret indstilling jeg kan pille ved?

Jo, det kan godt lade sig gøre. For nogle!
Det er nemlig afhængigt af din lydkort/din driver. Men der findes en
indstillinger i Windows, der tillader/forhindrer (alt efter ønske) at flere
lydkilder kan gøre brug af samme lydkort. I dit tilfælde vil du ønske at
begrænse antallet af samtidige lydkilder til én (så lyden er forbeholdt
winamp). NB. Dette umuliggør fx. at starte 2xWinamp, og hvis nu Windows er
igang med at afspille en wav-fil, eller ICQ kører en lyd af, og du samtidig
starter Winamp, vil Winamp meddele at lydkortet er optaget, og du kan ikke
afspille. Prøv derefter igen, når pc tier stille. Jeg kiggede lige efter på
min pc, men kunne ikke finde indstillingen
Men jeg husker, at det er en slider, hvor man kan sætte værdien fra 1-8,
typisk. Men jeg mener det er driver-afhængigt om man har muligheden. Hvis du
ikke kan finde indstillingen, så prøv at lege lidt med "Use preferred
devices only". Alternativt kan du sætte et godt gammelt ISA-lydkort i, hvor
den slags med multi-kanals lyd endnu ikke fandtes på.

Mvh
///JJ