Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse på CDROM
Fra : martin

Dato : 16-08-02 08:43

Hvor får man billigst en 36 billeders film fremkaldt på CDROM, og hvad er
prisen så?

Jeg var inde hos den lokale Photocare, hvor de tog noget omkring 150 DKK, og
så får man også papirbilleder med, hvilket jeg ikke er så interesseret i.

--
Martin Kaltoft

Fra : jo

Dato : 16-08-02 14:31

Jeg mener de scanner ind fra papirbillederne på den billige pictureCd ellers
skal du have fat i en kodakCD men det dyrt til gengæld er det kvalitet.
Ellers prøv Brugsen de får lavet hos Fuji i Sverige og er billige og
kvaliteten svinger endel.
jesper

Fra : Claus Frølund

Dato : 16-08-02 14:34

Hej Martin
Brugsen/FujiColor tager 99 kr. for et standardsæt. Hvis du skal have en
luksusfremkaldelse, er det dyrere. CD'en er dog den samme.

Claus

Fra : martin

Dato : 19-08-02 09:01

> Brugsen/FujiColor tager 99 kr. for et standardsæt. Hvis du skal have en
> luksusfremkaldelse, er det dyrere. CD'en er dog den samme.

Hvilke opløsninger kan man så forvente, burde det ikke være omkring 20
Mpixels, da et negativ indeholder ca. så mange informationer?

--
Martin Kaltoft

Fra : HB Nielsen

Dato : 18-08-02 12:28

Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra i landet, men hos Posthustovetsfoto i
Skive får du billeder i den gode kvalitet og en CD for 75 kroner.
HB

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 19-08-02 10:20

Hej Martin.

Vi fremstiller 2 forskellige CD'ere med scanninger af negativer:
Den ene har filer med opløsning på 1,5 millioner pixels og koster kr. 59,-
Den anden har filer med opløsning på 6,0 millioner pixels og koster kr.
159,-
Begge typer CD'ere indeholder filer i standard JPG format og leveres uden
software.
Begge priser er tillæg til nyfremkaldelser og her kan der vælges standard-
eller exclusive-fremkaldelse.
(Det er også muligt blot at få negativerne fremkaldt uden print - det koster
kr. 29,-)

Vores scanninger er fra samme scanner som bruges til billedprintene og
holder derfor samme kvalitet - dvs. fjernelse af ridser og støv, samt
korrektioner for eksponeringsfejl. Vi har også mulighed for samme scanninger
fra dias og enkelte negativer, men her er priserne individuelt efter ordrens
størrelse.

Jeg håber ovenstående giver dig svar på dit spørgsmål, ellers er du
velkommen til at kontakte os.

Lars Møller

Renholt Foto
Nørregade 3