Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus som præsentationsmaskine?
Fra : Klaus Lauritsen

Dato : 16-08-02 08:27

Jeg tænkte,-
Kan man lægge lægge manipulerede billeder >tilbage< på sit CFkort, som en
IXUSv2 kan læse (og vise på TV)?

Det kunne være smart at lave firma-præsentationer (PowerPoint m.m.) som en
række jpg-billeder, som vises via kameraet på en tilsluttet storskærm...

Når jeg manipulerer billeder i f.eks. PhotoShop og lægger dem tilbage på
kortet (samme størrelse, samme navn), vises billedet i oversigten, men
kameraet skriver at "det er et ikke-kompatibelt jpg-format".

Altså,- nogle hér der har en løsning?

--

MVH Klaus Lauritsen
(Remove NIXTHIS in mailadress to reply)

Fra : Jacob Olsen

Dato : 16-08-02 10:08

Det tror jeg bestemt ikke man kan..

Fra : Alex Linaa

Dato : 16-08-02 12:09

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg bestemt ikke man kan..

Jeg har prøvet at flytte ét billede fra mit Olympus til PC'en og direkte
tilbage igen, med det resultat at kameraet ikke kunne genkende billedet.
Måske er jpg i kameraet ikke det samme som jpg på PC'en? En anden FAT måske.

/Alex

Fra : Karl Olsen

Dato : 16-08-02 19:22

"Klaus Lauritsen" <klausNIXTHISlauritsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kortet (samme størrelse, samme navn), vises billedet i oversigten, men
> kameraet skriver at "det er et ikke-kompatibelt jpg-format".

I "Photos on Camera"-vinduet i ZoomBrowser til mit Ixus V er der en "Upload"
knap, hvor man kan finde og uploade jpg filer til kameraet. Er der ikke
også det til Ixus v2?

Billederne bliver da konverteret til 1600x1200 på flashkortet i kameraet ved
om nødvendigt at lave en sort ramme uden om billedet Det fandt jeg ud
af første gang jeg var nede ved min lokale billedpusher med et flashkort
hvor jeg på den måde havde gemt nogle billeder, jeg omhyggeligt havde
beskåret på PCen. Det blev til nogle mere eller mindre små firkanter midt i
en sort ramme på papiret.

Så før du uploader manipulerede billeder til kameraet, så sørg for at de er
resizet til 1600x1200.

Karl Olsen

Fra : Klaus Lauritsen

Dato : 17-08-02 08:57

Takker og checker. Jeg har ikke anvendt den medfølgende software endnu, men
mon ikke funktionen også er med i v2.