MS Windows
briani 27239
shares
Fra : Anders Graae

Dato : 16-08-02 07:23

hej alle
jeg har en pc (winxp) som jeg gerne vil have adgang til via standart
sharesne (d$ og c$) men selv om jeg logger på min win2000 pc med samme
brugernavn og adgangs kode får ejg stadig at vide at brugernavn/adgangskod
er forkert!!
ved nogen hvordan ejgkan benytte disse shares, i det det er den letteste
måde for mig at hånterer winxp maskinen
på forhånd tak
anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-08-02 13:35

Du skal være logget på som Administrator for at kunne bruge disse
administrative shares.

Fra : arc@na

Dato : 16-08-02 22:50

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Du skal være logget på som Administrator for at kunne bruge disse
> administrative shares.

Er du sikker? Er det ikke nok at skrive <servernavn>\c$ i explorer?

arc@na

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-08-02 00:50

Ja, deraf navnet Administrative Shares.

Fra : arc@na

Dato : 17-08-02 01:16

> Ja, deraf navnet Administrative Shares.

Og du siger, at man skal være logget på med admin-rettigheder? Det er jeg
ikke sikker på er rigtigt. "Everyone" plejer da pr. default at have "Full
Access" på standard-(administrative?) shares, ikke? C$ (D$ etc.) vil pr.
default være standardshare.

arc@na

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-08-02 14:41

Du er velkommen til at forsøge at få det til at virke.

Fra : Anders Graae

Dato : 20-08-02 20:49

det virker af en eller anden grund ikke jeg er logget på med administrator
rettigheder på begge maskiner, men får at vide at brugernavn og adgangs
koder er forkerte når ejg forsøger at gå ind på admin sharesne... anyone???

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en