En Mail sender i PHP Dur ikke!
Fra : PaviuZ

Dato : 16-08-02 06:53

Tja... den sku gerne sende til PaviuZ@e-mail.dk
men det gør den ikke?

Nogen som lige vil prøve at sende.. eller se hva der er galt her?

<?
$side = "Mail er sendt fra www.Emil.vonBuchwald.dk";
$epost = $_REQUEST["epost"];
$ip = $REMOTE_ADDR;
$til = "PaviuZ@e-mail.dk";

mail("$epost",
"$emne",
"Navn: $navn\n\n$besked\n\n--\n Sendt med IP: $ip\n\n $side",
"From: $epost\nReply-to: $til");

echo "Mail er sendt til $til";
?>

http://www.kandu.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-08-02 07:50

> <?
> $side = "Mail er sendt fra www.Emil.vonBuchwald.dk";
> $epost = $_REQUEST["epost"];
> $ip = $REMOTE_ADDR;
> $til = "PaviuZ@e-mail.dk";
>
> mail("$epost",
> "$emne",
> "Navn: $navn\n\n$besked\n\n--\n Sendt med IP: $ip\n\n $side",
> "From: $epost\nReply-to: $til");
>
> echo "Mail er sendt til $til";
> ?>

Hvis du f.eks. sender fra din egen localhost, eller fra en webudbyder
der har rod i konfigurationen kan det gå galt ;). Nogle mailservere
smider mails væk hvis de ikke kan resolve DNS på domænet som den sendes
fra... Så det kan være det der er problemet...

mvh
Johan

Fra : Allan E

Dato : 16-08-02 23:12

> Nogen som lige vil prøve at sende.. eller se hva der er galt her?

Du har byttet om på $til og $_REQUEST["epost"], i mail funktionen.
Prøv at lade dem bytte plads, så tror jeg det virker

Mvh Allan E

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 18-08-02 23:20

jeg har haft et ligende problem, men det blev løst da jeg skrev:

@mail(...)

/Henrik

"PaviuZ" <PaviuZ.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
>
> mail("$epost",
> "$emne",
> "Navn: $navn\n\n$besked\n\n--\n Sendt med IP: $ip\n\n $side",

---

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-08-02 09:50

Henrik Hedegaard wrote:
> jeg har haft et ligende problem, men det blev løst da jeg skrev:
>
> @mail(...)

eeeh, lyder underlig? Så var det ikke mail funktionen den var galt
med... @ foran funktionen betyder blot at du ikke udskriver eventuelle
warnings osv...

mvh
Johan