LOTR spørgsmål - igen igen (spoiler)
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-08-02 07:58

Efter at Gandalf har forladt Frodo i the Shire opsøger han et eller andet
bibliotek og læser i gamle pergamenter. Man får kort byen hvor biblioteket
ligger at se (fed computergrafik, i øvrigt).
Spørgsmål: Hvilken by skal det forestille at være og hvor ligger den? Og
kommer den igen senere i trilogien?

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 16-08-02 06:26

Hej

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> biblioteket ligger at se (fed computergrafik, i øvrigt).
> Spørgsmål: Hvilken by skal det forestille at være og hvor ligger den?

Så vidt jeg husker er det Rohans hovedstad, og i så fald vil den spille
en meget stor rolle i 2'eren, og en mindre i 3'eren.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : John Hinge

Dato : 16-08-02 07:02

On 16 aug 2002 C. H. Engelbrecht was heard to say:

> [...]
> Spørgsmål: Hvilken by skal det forestille at være og hvor ligger
> den? Og kommer den igen senere i trilogien?

Minas Tirith, hvor Denethor, Boromirs farmand holder til.
Jeps vi får mere at se af den hen af vejen...

En anden foreslår Rohan, men i bogen får vi at vide at Gandalf
har brugt en del tid i Minas Tirith's rigsarkiv, og Rohan bliver
ikke beskrevet som et sted hvor man går meget op i at gemme på
gamle pergamenter og den slags.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : J.O.H

Dato : 16-08-02 07:38

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> Man får kort byen hvor biblioteket
> ligger at se (fed computergrafik, i øvrigt).
Byen er Minas Tirith - the acient Gondorian city...som er en miniature-model
og ikke kun computergrafik.