Nul huller :-)- og noget om søsterkærlighe~
Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-08-02 20:10

Så fik min lille Donna overstået den væmmelige tandlæge - aka den rare
Raiku Og der var slet ikke noget at komme efter - alle tænder er
hele og i god stand, det var kun tandsten. Raiku fortalte, at siamesere
ikke ret ofte _får_ "Neck-lesion", det er åbenbart til dels noget
racebestemt. Puha!
Men hvor var det dog en laang dag, mens mit lille pus var hjemmefra.
Søster Ditte vandrede hvileløst rundt og kaldte i alle 9 timer Donna
var hjemmefra og kunne hverken finde ud af at spise eller lege. Verden
var af lave! Jeg prøvede at spraye huset med Feliway, for at berolige
hende. Det hjalp - lidt - men glad var hun ikke...
Da jeg skulle hente Donna satte hun så snart hun så mig i en mjaven af
den anden verden og fortsatte ufortrødent mens jeg prøvede at tale med
dyrlægen. Og denne gang kunne jeg tydeligt forstå kattesprog: "Og så
gjorde hun.. og så skete der... og det var ganske forfærdeligt, og du
var der ikke - det må du aldrig gøre mer'!"
Vel hjemme med min søvnige kattepige var jeg lidt spændt på Dittes
reaktion - jeg var klar med Felifriend for at dæmpe eventuelle optrin,
for Donna må jo have lugtet helt forkert. Men nej... Donna styrtede
højt mjavende ud af transportkassen på sine vaklende ben, Ditte løb
hende i møde og så gned de ansigter og snusede til hinanden til den
store guldmedalje. Tydeligvis stor gensynsglæde!
Det viste sig dog hurtigt at Donna stadig var mere end omtåget, benene
slog flikflak og pludselig kunne hun uden varsel "gå i stå" og sætte
sig på gulvet med blinkhinderne næsten for - hun sad simpelthen op og
sov! Ditte opsøgte hende igen og igen - men selv om Ditte normalt kan
være en lille børste til tider, så var hun blidheden og venligheden
selv, fornemmede klart at Donna var svag men benyttede sig aldrig af
det. Når hendes opfordringer til leg eller "slåskamp" ikke blev
modtaget, slikkede hun bare sin søster blidt i panden, og når Donna
fjernede sig - hun kunne åbenbart ikke klare al den nærkontakt i sin
omtumlede tilstand - sad Ditte og kiggede efter hende med et lidt
sørgmodigt og forvirret udtryk - men så prøvede hun igen lidt efter
Hen under aften var Donna så meget sig selv, at hun kunne gengælde
kærtegnene..
Det var alle tiders bevis på, at deres "kampe" ikke er særlig slemt
ment, selv om det ser hidsigt ud for os af og til. Jeg var så rørt over
at se deres store venlighed mod hinanden. Dejlige dyr...

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-08-02 22:02

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@macx.com> writes:

Snip meget en hel masse..

> [...]
> var af lave! Jeg prøvede at spraye huset med Feliway, for at berolige
> hende. Det hjalp - lidt - men glad var hun ikke...

Stakkels Ditte.. sådan helt alene i verden

> Det var alle tiders bevis på, at deres "kampe" ikke er særlig slemt
> ment, selv om det ser hidsigt ud for os af og til. Jeg var så rørt over
> at se deres store venlighed mod hinanden. Dejlige dyr...

En rigtig nåeh sød beretning, det er lige så man smelter

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-08-02 22:15

In article <m3it2bdef6.fsf@henrik.misbams.adsl.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> Stakkels Ditte.. sådan helt alene i verden

Jaeh - godt nok var hendes menneskefar hos hende hele tiden, og ham
elsker hun ellers højt. Men der manglede altså noget

> En rigtig nåeh sød beretning, det er lige så man smelter

Ja, de var så søøde. Jeg smeltede også og det var ikke kun fordi her er
_meget_ varmt

> --
> Med venlig hilsen & miauu
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.homepage.dk
> Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Velkommen tilbage fra mig også.
Og nu bliver jeg altså nødt til at spørge. Hvad _er_ det med den
pingvin??

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-08-02 09:19

> Og nu bliver jeg altså nødt til at spørge. Hvad _er_ det med den
> pingvin??

Linux' logo er en pingvin - jeg er ret sikker på, at det er den pingvin,
Henrik refererer til

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-02 17:08

In article <ajicgp$abt$1@sunsite.dk>, Grit Wessel <ng@dk-ginkgo.dk>
wrote:

> Linux' logo er en pingvin - jeg er ret sikker på, at det er den pingvin,
> Henrik refererer til
>
> MVH Grit

Oookay - så er jeg med - tak skal du ha'

Macfolket går p.t. og venter på Jaguaren - den nyeste version af
styresystemet OsX udkommer i disse dage med "kælenavnet" Jaguar... i
den anledning er der kommet en masse flotte desktopbilleder med vilde
katte og jaguarmønster. Guf for en katteelsker

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-08-02 20:53

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> writes:

> [...]

Det er tux du tænker på ;-D
Ja den er logo for linux og vel også et symbol for de styresystemer
som er baseret på lilleUnix kernen.
Pt er flere og flere på vej over til linux fordi de er trætte af
MS-licens politik og deres mangel på sikkerhed.
Fx hvis du tager winXP, er det langt hen ad vejen bygget op på samme
måde som linux mht adgangskontrol på brugerniveau, men der er stadig
huller og det kører stadig skod. Jeg har hørt om eksempler på folk som
med 512 mb ram har en swap-fil på 1.2 gigabyte... 8O

Linux (og jeg vil ikke missionere) har en langt bedre brugerflade for
den almindelige bruger, er meget nemmere at bruge, går stort set
aldrig ned.
MEN, linux kræver en del læsning i div manualer hvis du
skal administrere en linux-box, det er "lidt" omstændeligt at
installere nogle programmer. Til gengæld kan du selv sætte din maskine
op til næsten hvad som helst, uanset om du ønsker en webserver eller
en databaseserver, kan linux konfigureres til optimal ydelse..

> Linux' logo er en pingvin - jeg er ret sikker på, at det er den pingvin,
> Henrik refererer til

Og så tilbage igen.. Det er fordi mange ser en flok langhårede nørder
som sidder med et tastatur med kun et 0 og et 1 + en enterknap, og det
synes jeg ikke yder retfærdighed til dem som har udviklet det...
Personligt har jeg haft langt færre problemer med at sætte linux op 2
gang !! end jeg har med MS-windoze for tjae... holdt med at tælle
omkring de 1000 eller så...

> MVH Grit

OK, dem som har set mig griner nok lidt, jeg er langhåret og er også
nørd.. men jeg har 104 taster på tastaturet.. Også i linux..*GGG*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-02 22:28

In article <m3hehupom9.fsf@henrik.misbams.adsl.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> [...]
> op til næsten hvad som helst, uanset om du ønsker en webserver eller
> en databaseserver, kan linux konfigureres til optimal ydelse..

Hej Henrik

Okay - så blev jeg lidt klogere igen (?). Mac Os X, som jeg er ved at
gøre mig bekendt med, er også baseret på Unix, uden jeg ellers skal
gøre mig klog på hvad det i virkeligheden indebærer - endnu - jeg
ved at man kan bevæge sig ind i systemet og skrive masser af "sære"
koder, og sikkert få meget mere ud af systemet. Foreløbig nøjes jeg dog
med den nemme "overflade", mens jeg lærer noget mere. Jeg har netop i
dag modtaget 2 moppedrenge af instruktionsbøger fra Amazon, så måske en
dag tør jeg grave lidt dybere

Og ja, jeg ved det er OT. Hjælper det lidt, at det nye Os X er opkaldt
efter en stor kat...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-08-02 00:39

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@macx.com> writes:

Hej Ann R
> [...]
> med den nemme "overflade", mens jeg lærer noget mere. Jeg har netop i
> dag modtaget 2 moppedrenge af instruktionsbøger fra Amazon, så måske en

I sidste ende (måske nærmere første) er de alle baseret på unix,
selvom windoze også har sin rod i OS2 et samarbejde mellem ibm og ms

> Og ja, jeg ved det er OT. Hjælper det lidt, at det nye Os X er opkaldt
> efter en stor kat...

Miauu *S*

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 17-08-02 13:12

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in
> OK, dem som har set mig griner nok lidt, jeg er langhåret og er også
> nørd.. men jeg har 104 taster på tastaturet.. Også i linux..*GGG*

Du har ikke pillet Windows-tasterne af? Eller har du et af dem med
pingviner i stedet :)

Carsten Sørensen, der helt OT synes at Linux nu endelig er blevet et rigtig
godt alternativ som desktop OS til menige brugere

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-08-02 19:15

"Carsten Sørensen" <cekd8sl5001@sneakemail.com> writes:

> Du har ikke pillet Windows-tasterne af? Eller har du et af dem med
> pingviner i stedet :)

Nej hverken eller, for en del foregår stadig i windoze, meen det
bliver mindre og mindre efterhånden, selvom jeg nu stadig gerne vil
spille nogen af de spil som bare ikke kommer til linux endnu...

> Carsten Sørensen, der helt OT synes at Linux nu endelig er blevet et rigtig
> godt alternativ som desktop OS til menige brugere

Nemlig også til menige brugere, men stadig kan det være en fordel at
få en linux nørd på besøg til den første installation og ikke bare
slette alt windoze men lave en glidende overgang..

Fra : Trine Piltoft

Dato : 15-08-02 23:06

Hej Ann

Had og kærlighed er nært beslægtet ved du nok *ggg* - mon ikke det er

det vi nogle gange oplevet ved vores katte. De kan være rygende
uvenner det ene øjeblik og elske hinanden højt det næste. Også her
oplever jeg nogengange nogle forrygende velkomsthilsner når jeg og en

eller flere af kattene kommer hjem fra ustilling. Først skal der
snuses, og så skal der vaskes og puttes.....ja - de er bare
dejlige :0)

Trine & co.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-08-02 23:30

In article <3d5c25e5$0$87271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

> Had og kærlighed er nært beslægtet ved du nok *ggg* - mon ikke det er
>
> det vi nogle gange oplevet ved vores katte. De kan være rygende
> uvenner det ene øjeblik og elske hinanden højt det næste.

Ja... men jeg kan nu så godt lide tanken om, at det hele ikke er så
slemt ment

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-08-02 00:05

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@macx.com> skrev i en meddelelse

> Ja... men jeg kan nu så godt lide tanken om, at det hele ikke er så
> slemt ment

Jeg ser det som et par søskende, der selvfølgelig skændes en gang
imellem - det *skal* søskende - men ellers elsker hinanden. Altså
noget helt naturligt.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-02 17:08

In article <3d5c33b1$0$87287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
Andersen <katte@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ser det som et par søskende, der selvfølgelig skændes en gang
> imellem - det *skal* søskende - men ellers elsker hinanden. Altså

Hej Helle

Det har du nok ret i
Hvordan går det med den lille Tia - stadig fremad?

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-08-02 18:10

> Hvordan går det med den lille Tia - stadig fremad?

Tia ? Hun er frisk, som en lille sød og fældende fisk

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-02 18:15

In article <3d5d3206$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
Andersen <katte@mail.dk> wrote:

> Tia ? Hun er frisk, som en lille sød og fældende fisk

Herligt )

Fra : Ann K.

Dato : 16-08-02 18:33

In article <3d5d3206$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
Andersen <katte@mail.dk> wrote:

> Tia ? Hun er frisk, som en lille sød og fældende fisk

Jubel....
Mvh Ann - og Aske, som synes det er TRÆLS at skulle have piller hver
dag! Han er jo rask

Fra : Kate

Dato : 17-08-02 15:16

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in

> Tia ? Hun er frisk, som en lille sød og fældende fisk

Åh, det var da godt. Er hun stadig på antibiotika ( eller hvad det nu
var for noget stads hun fik )?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-08-02 15:46

"Kate" <kateREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, det var da godt. Er hun stadig på antibiotika ( eller hvad det nu
> var for noget stads hun fik )?

Nej, det var hun kun i 5 dage. Faktisk fik hun sin sidste antibiotika
samme dag, som det begyndte at gå en smule fremad, så jeg var lidt
nervøs ved at stoppe behandlingen, men Raiku fastholdt, at det måtte
være nok. Og som sædvanlig fik hun jo ret

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-08-02 19:27

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> [...]
> nervøs ved at stoppe behandlingen, men Raiku fastholdt, at det måtte
> være nok. Og som sædvanlig fik hun jo ret

Hov noget jeg er gået glip af her ????

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-08-02 20:12

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Hov noget jeg er gået glip af her ????

Gået glip af og gået glip af............... Det ved jeg ikke om man kan
sige, men både Chabél og Tia har haft nogle problemer mens du var væk.

Se evt. tråden "Min stakkel kat ! " som jeg har skrevet 23/7 kl. 12:04
og tråden "Aske er syg... igen " som er startet af Ann K den 9/8 kl.
10:15.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-08-02 21:27

> [...]

> Se evt. tråden "Min stakkel kat ! " som jeg har skrevet 23/7 kl. 12:04
> og tråden "Aske er syg... igen " som er startet af Ann K den 9/8 kl.

Neeejjj stakkels små..::-:(::::O

Pænt tak for henvisningen jeg vil lige støve dem op, når jeg har været
ude og gå aftenstur med Melissa, som lige har haft en fræser fordi
temperaturen nu er nået ned til andet end at sove..

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 18-08-02 22:47

Helle Andersen skrev i meddelelsen
<3d5d3206$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Tia ? Hun er frisk, som en lille sød og fældende fisk

Godt at høre! Nus hende venligst fra mig

Hilsen Birgitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-08-02 23:06

"Birgitte Krogh" <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Godt at høre! Nus hende venligst fra mig

Jeg er ikke sikker på, at hun kan klare mere nus Hun er blevet
nusset dobbelt så meget som normalt den sidste tid
Hun har lige ligget og sovet på skødet af mig og blevet nuldret og til
gengæld er jeg blevet vasket i hele hovedet, så hun får din nusseration
i morgen, okay ? *gg*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Trine Alsing

Dato : 16-08-02 07:52

Hej Ann

Sikke en sød beretning fra hverdagen..så er der vist ingen chancer for at
Ditte flytter hjem til mig .....ØV

Knus til jer
Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-02 17:08

In article <Ji179.12$3O6.451@news.get2net.dk>, Trine Alsing <ta@dli.dk>
wrote:

> ej Ann
>
> Sikke en sød beretning fra hverdagen..så er der vist ingen chancer for at
> [...]

næh - men det lyder nu også som om du har nok at se til med alle
"hittebørnene" Går det godt?

Fra : Trine A.

Dato : 17-08-02 20:36

Ja det gik fint...de er tilbage hos Inges.....de var meget imponeret af især
mit arbejde med den lille sorte

Men fy, hvor var det hårdt at aflevere dem, jeg tudbrølede ....så der går
nok en rum tid før jeg tager nye hjem....også for Lunas skyld....hun er
blevet overtalt til at vi er gode venner igen...utroligt hvad rejer kan gøre
*gg*

Knus
Trine

Fra : Mette B

Dato : 17-08-02 21:30

"Trine A." <ta@kirstein.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det gik fint...de er tilbage hos Inges.....de var meget imponeret af
især
> mit arbejde med den lille sorte

Hej Trine.

Dejligt at høre at det gik godt med killingerne. Beholdte du den lille røde
killing Mads? Han så simpelthen bare så kær ud

Mange hilsener fra Mette.

Fra : Trine A.

Dato : 18-08-02 06:43

Hej Mette

Nej det gjorde jeg ikke....Luna reagerede absolut ikke som om hun syntes at
det var en god ide.....jeg tror at hun vil have nemmere ved at acceptere en
ungkat....

Men planerne er lagt lidt på hylden i denne omgang....

Hilsen
Trine

Fra : Kate

Dato : 16-08-02 11:14

Skøn historie, Ann. Hos mig ville sådan en velkomst vist ikke kunne
forekomme. Dog har de aldrig vist aggresioner overfor den kat som har
været hos dyrlægen.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-02 17:07

In article <ajij8n$3ev$3@sunsite.dk>, Kate <kateREMOVE@oliwer.dk> wrote:

> Skøn historie, Ann. Hos mig ville sådan en velkomst vist ikke kunne
> forekomme. Dog har de aldrig vist aggresioner overfor den kat som har
> [...]

Nå, jeg kan da se i en anden tråd at Sofie trods alt holder øje med ham
Lante - og lærer...
Nej jeg havde nu heller ikke rigtig for alvor forventet at de ville
ryge i totterne på hinanden - jeg kan bare godt lide at tage højde for
alle muligheder

Fra : Kate

Dato : 17-08-02 15:15

> Nå, jeg kan da se i en anden tråd at Sofie trods alt holder øje
> med ham Lante - og lærer...

Jeps, hun lærer på afstand

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 18-08-02 22:48

Ann Rudbeck skrev i meddelelsen <150820022109452252%ann_rudbeck@macx.com>...
<snip>
>Det var alle tiders bevis på, at deres "kampe" ikke er særlig slemt
>ment, selv om det ser hidsigt ud for os af og til. Jeg var så rørt over
>at se deres store venlighed mod hinanden. Dejlige dyr...

....og en dejlig historie

Hilsen Birgitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-08-02 23:03

In article <3wU79.113$9H1.2344@news.get2net.dk>, Birgitte Krogh
<birgitte.krogh@get2net.dk> wrote:

> ...og en dejlig historie
>
> Hilsen Birgitte

Tak

Og nu er Donnaen frisk igen og Ditte er sit sædvanlige hidsige lille
jeg. Slut med fløjlshandskerne

Fra : Denise

Dato : 26-08-02 22:27

Hej Ann
Dejligt at høre bisserne var ok på Donna og alt gik som det skulle
Hilsen Denise