MS Windows
briani 27239
Hvor downloader man Internet Information S~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-08-02 20:02

Da jeg ikke kan finde IIs på min installations-CD (XP Pro DK), må jeg
jo downloade den. Men hvor?

Jeg kører XP Pro på dansk. Når jeg i kontrolpanel vælger Tilføj/fjern
og derefter Windows-komponenter, nævnes IIs slet ikke og det fatter
jeg bare ikke.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-08-02 06:22

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev:
> Da jeg ikke kan finde IIs på min installations-CD
> (XP Pro DK), må jeg jo downloade den. Men hvor?

Jeg tror ikke den kan downloades noget sted, men i
Filføj/Fjern Programmer -> Windows Komponenter,
der er IIS den 4. øverste hos mig.

Har du prøvet dette:
"C:\WINDOWS\inf\sysoc.inf" redigere denne fil med
Notepad. Dvs. fjerne alle steder der står hide eller HIDE
og så kører Filføj/Fjern Programmer igen.

/Mikael

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-08-02 07:17

On Fri, 16 Aug 2002 07:21:33 +0200, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

>Jeg tror ikke den kan downloades noget sted, men i
>Filføj/Fjern Programmer -> Windows Komponenter,
>der er IIS den 4. øverste hos mig.

Den optræder slet ikke hos mig.

>Har du prøvet dette:
>"C:\WINDOWS\inf\sysoc.inf" redigere denne fil med
>Notepad. Dvs. fjerne alle steder der står hide eller HIDE
>og så kører Filføj/Fjern Programmer igen.

Jamen, det var dog utroligt. Hvor ved du sådan noget fra?

Nå, men det virker nu ikke helt. Jeg fandt ganske vist en linie:
iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,hide,7
- hvor jeg så fjernede "hide" og kommaet.

Når jeg så vælger Tilføj/Fjern Windows-komponenter, er der ganske
rigtigt kommet et nyt punkt som nr. 1. Først er der en checkbox,
dernæst en ikon med et gråt kvadrat der står på spidsen og længst ude
til højre står der 7,6 MB. Programmets navn mangler altså og jeg kan
heller ikke sætte flueben i checkboxen. Jeg kan således ikke se om det
rent faktisk er IIS der nu er på listen og jeg kan ikke vælge at
installere det, men noget tyder da på at du er inde på noget rigtigt.

Har du, eller andre, et bud på om der skal ændres andet i den
pågældende linie i sysoc.inf, eller en forklaring på hvorfor dette
ikke virker. Hvad betyder f.eks. OcEntry i strengen og hvad står
syvtallet for?

Lidt spooky at Microsoft gemmer tingene på denne måde. Jeg kan ikke
mindes at jeg noget sted på noget som helst tidspunkt har disabled IIS
eller bedt om at få det fjernet.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-08-02 07:58

On Fri, 16 Aug 2002 08:17:10 +0200, Kurt Hansen wrote:

>Jamen, det var dog utroligt. Hvor ved du sådan noget fra?
>
>Nå, men det virker nu ikke helt. Jeg fandt ganske vist en linie:
>iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,hide,7
>- hvor jeg så fjernede "hide" og kommaet.

Jeg søgte lige lidt på nettet efter info om filen sysoc.inf og fandt
at jeg ikke skulle fjerne kommaet - altså ser den nu sådan ud:
iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,,7
- men det ændrer ikke noget i forhold til den beskrivelse jeg gav:

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-08-02 13:00

> Jamen, det var dog utroligt. Hvor ved du sådan noget
> fra?

Jeg fandt frem til det med henblik på at få fjernet
Messenger engang, men nu bruger jeg Messenger ;)

> Nå, men det virker nu ikke helt. Jeg fandt ganske vist en
> linie: iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,hide,7
> - hvor jeg så fjernede "hide" og kommaet.

Ja, så burde den være der.

> [...]
> ikke se om det rent faktisk er IIS der nu er på listen og
> jeg kan ikke vælge at installere det, men noget tyder da på

Det ligner Windows management Instrumentation, dog
fylder den her 16.9MB.

IIS' ikon er en grøn og blå globus med en gul pil henover
og en skitse af et serverkabinet tilhøjre for.

> Har du, eller andre, et bud på om der skal ændres andet
> i den pågældende linie i sysoc.inf, eller en forklaring på
> hvorfor dette ikke virker.

Nej, desværre, min ser således ud:
"iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,,7"
- Om der er komma eller ej betyder intet her.

> Hvad betyder f.eks. OcEntry i strengen og hvad står
> syvtallet for?

Jeg ved det desværre ikke, men jeg søgte lidt på google
og fandt dette:
<http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/iis/tips/setuplog.asp>
- Jeg har desværre ikke tid til at gennemlæse det nu,
men mon ikke man kan finde noget på google?

> Lidt spooky at Microsoft gemmer tingene på denne måde.

Ja, det er meget mærkeligt, især i en Pro version!

> Jeg kan ikke mindes at jeg noget sted på noget som helst
> tidspunkt har disabled IIS eller bedt om at få det fjernet.

Nææ, det har du sandsynligvis heller ikke.

Mvh.
Mikael

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-08-02 13:19

Bare indsæt CD og vælg det fra autorun menuen.
Den kan ikke downloades.