Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitale billeder på TV
Fra : JK

Dato : 18-02-01 18:56

Hej håber det er den rigtige gruppe.

Hvilket program skal bruges til at , vise ens digitale billeder på sit TV.
Kan man bruge ACDsee. Jeg bruger det på computeren hvor den
automatisk skifter mellem billederne.

Hvordan skal computeren forbindes til TV'et.

Håber der er nogle der kan hjælpe

JK

Fra : Erik Christensen

Dato : 18-02-01 22:36

> Hvilket program skal bruges til at , vise ens digitale billeder på sit TV.
> Kan man bruge ACDsee. Jeg bruger det på computeren hvor den
> automatisk skifter mellem billederne.
>
> Hvordan skal computeren forbindes til TV'et.

Du kan kun bruge tv skærmen hvis skærmkortet på din pc har en
video udgang.

Nogle digitale kameraer kan vise billederne direkte på tv,
f.eks Canon Ixus.

Forvent ikke nogen god kvallitet på tv skærmen, da opløsningen
er ringere end på pc-en

Mvh
Erik

Fra : Erik Agertoft

Dato : 18-02-01 23:42

On Sun, 18 Feb 2001 22:35:50 +0100, "Erik Christensen"
<erikac@post.tele.dk> wrote among other things:

>Forvent ikke nogen god kvallitet på tv skærmen, da opløsningen
>er ringere end på pc-en

Jeg kan da vise billeder direkte fra mit digitalcamera på en tv-skærm.
Og jeg synes, kvaliteten er fremragende.

(Det er alletiders, når man efter en familiekomsammen har taget nogle
billeder, og så - lige inden gæsterne går - spørger: "Vil I ikke lige
se nogle billeder fra i aften?")

Mvh
Erik

Fra : Erik Christensen

Dato : 19-02-01 22:26

"Erik Agertoft" <eag@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da vise billeder direkte fra mit digitalcamera på en tv-skærm.
> Og jeg synes, kvaliteten er fremragende.

Opløsningen kan jeg ikke huske men det er under 640x480

> (Det er alletiders, når man efter en familiekomsammen har taget nogle
> billeder, og så - lige inden gæsterne går - spørger: "Vil I ikke lige
> se nogle billeder fra i aften?")

Jamen jeg bruger også Ixus til samme, det er ret smart, og folk forventer
selvfølgelig ikke bedre billedkvallitet end normale fjernsyns billeder.

Mvh
Erik

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 19-02-01 08:15

"JK" <packer@forum.dk> wrote in message

> Hvilket program skal bruges til at , vise ens digitale billeder på sit TV.
> Kan man bruge ACDsee. Jeg bruger det på computeren hvor den
> automatisk skifter mellem billederne.

ACDSee fuldskærms visning er ganske fortrinlig og hurtig.

> Hvordan skal computeren forbindes til TV'et.

Spørg dem der hvor du købte dit tv-kort - men det er fx set, at der skal en
ledning til, med et composite-stik i den ene og et scart-stik i den anden.

mvh Steffen

Fra : Adam Milborg

Dato : 20-02-01 08:14

TV.

> ACDSee fuldskærms visning er ganske fortrinlig og hurtig.
Jeps, men prøv, en ellers hyggelig aften, at hive hele familien ind foran
computeren!!!

Adam.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 20-02-01 20:19

"Adam Milborg" <milborg@hotmail.com> wrote in message

> Jeps, men prøv, en ellers hyggelig aften, at hive hele familien ind foran
> computeren!!!

Mange, inklusiv undertegnede, har vel TV-OUT/DVD/el. lign opsætning, så der
er trukket tykke ledninger ind foran 100hz flimmeren ..

Well, nogen har ikke lyst til at glo billeder, men de har så mænd heller
ikke fortjent at se dem

mvh Steffen

Fra : Frank Aalestrup

Dato : 21-02-01 09:31

In article <m0Uj6.3427$2w6.35319@twister.sunsite.dk>, packer@forum.dk
says...
> [...]
> Kan man bruge ACDsee. Jeg bruger det på computeren hvor den
> automatisk skifter mellem billederne.
>
> Hvordan skal computeren forbindes til TV'et.

Hej JK

Jeg bruger meget det at vise mine fotos på TVét.

I starten brugte jeg min PC ( TVQUT på skærmkortet ) men som flere nævner
er kvaliteten ikke god, set i forhold til eks. et DVD billede.

Jeg trak et kabel fra PCér til TVét i stuen s-video. det software du
bruger bestemmer du selv ACDSee er et godt program, men det findes andre
programmer som har flere sjove måder at vise billederne på, prøv dig lidt
frem. Hvis du ikke har prøvet så mange programmer endnu så hent dem
herfra http://tucows.worldonline.dk/ eller fra et af de utallige andre
download sider.

Men som jeg sagde så er kvaliteten ikke god. Min løsning ligger i DVDén
Jeg brænder simpelthen en CD med mine billeder på og afspiller den så i
DVDén DET GIVER EN SUPER KVALITET set i forhold til PC løsningen.
Det 10x15 billede som man sidder og fidler med i fotoalbumet står nu
krystalklar på mit 32" 16:9 TV 100Hz

I øvrigt er jeg totalt gået over til at fotografer DIGITAL og det gør det
lidt letter,,,, man slipper for at scane billederne ind.

Brænder programmet WinOnCD er rigtig god til at lave disse foto DVDér.

Min løsning kræver selvfølgelig at du har en DVD afspiller.!

Mvh Frank

Fra : N/A

Dato : 28-02-01 14:24

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-02-01 14:24

"Tor Hellerud" <tor.hellerud@newmedia.no> wrote in message
> Hei.
> I Norge er det et firma som selger en AD boks. Det er en CD avleser. Man
> brenner da bildene på cd og legger cd-en i AD boksen som er tilkoblet TV
med
> medfølgende kabel. Så kan man bruke fjernkontroll for selv å styre
> bildevisning.
> Jeg har denne boksen selv og den fungerer utmerket.

Er det ikke bare en DVD afspiller ?

> "JK" <packer@forum.dk> skrev i melding

TV.

Lav en VideoCD med Nero Burning Rom og afspil skiven i din DVD afspiller.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying