Er TDC's news servere nede igen ????
Fra : carsten

Dato : 15-08-02 17:26

Er det kun mig der har problemer med at accesse TDC's news server i
øjeblikket ? Som vanligt kan man jo intet se på deres driftside.

Carsten

Fra : FH

Dato : 15-08-02 17:46

On Thu, 15 Aug 2002 18:26:25 +0200, "carsten" <carsten@fuhr.dk> wrote:

>Er det kun mig der har problemer med at accesse TDC's news server i
>øjeblikket ? Som vanligt kan man jo intet se på deres driftside.

Virker upåklagelig herfra.

--
Flemming H.

Fra : Carsten H.

Dato : 15-08-02 17:59

"FH" <flemming @ fmnet.dk> wrote in message

> Virker upåklagelig herfra.

Ja du lyver da vidst lidt.
Den virker fint til de ikke-binær grupper, men hos stort set alle binær
grupper er der en meget lav completenes.

Så hvis du nu skrev at den virker fint, var det iorden. men upåklageligt
passer jo ikke, de har aldrig haft så meget bøvl med deres newsserver som
nu.

Mvh
Carsten

Fra : carsten

Dato : 15-08-02 18:04

Der er liv igen - men skkert kun pgr.af respiratoren er blevet genstartet !

Fra : Eh-Fniller

Dato : 15-08-02 19:04

carsten wrote:

> Der er liv igen - men skkert kun pgr.af respiratoren er blevet genstartet !
>
> Den anden Carsten
> "Carsten H." <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

howdy.
Snakkede lige med en ven som er hjertepatient og går med pacemaker.
Han har lige fået sat sin pacemaker op i hastighed så han nu kan tage 3
trin uden at blive forpustet.
Tror du TDC kender noget til sådanne muligheder? *LOL* ;)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-08-02 18:35

"Carsten H." <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Den virker fint til de ikke-binær grupper, men hos stort set alle
binær
> grupper er der en meget lav completenes.

Selve tilgangen til serveren virker og virkede upåklageligt, og det var
det der blev spurgt om.

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Carsten H.

Dato : 15-08-02 19:43

> "Carsten H." <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> binær
>
> Selve tilgangen til serveren virker og virkede upåklageligt, og det var
> det der blev spurgt om.

Ja og? Derfor kan man da stadigvæk ikke sige at den kører 100% (for det gør
den overhovedet ikke).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-08-02 06:24

> Ja og? Derfor kan man da stadigvæk ikke sige at den kører 100%

Jo den gør. Den modtager bare ikke alle de artikler der bliver skrevet i
verden.
Det har ikke noget med serverens tilstand at gøre, men med
udefrakommende faktorer.

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : FH

Dato : 15-08-02 19:24

On Thu, 15 Aug 2002 18:58:33 +0200, "Carsten H." <no@mail.invalid>
wrote:

>Ja du lyver da vidst lidt.

Det synes jeg da ikk'.

>Den virker fint til de ikke-binær grupper, men hos stort set alle binær
>grupper er der en meget lav completenes.

og så - jeg bruger ikke de binære grupper.

>Så hvis du nu skrev at den virker fint, var det iorden. men upåklageligt
>passer jo ikke, de har aldrig haft så meget bøvl med deres newsserver som
>nu.

OK - jeg omformulere mig :
Den virker upåklageligt til mit formål - jeg kan læse og skrive til
de grupper, jeg interessere mig for.

Var det bedre?

--
Flemming H.

Fra : Carsten H.

Dato : 15-08-02 19:44

> og så - jeg bruger ikke de binære grupper.

En service du betaler penge til. Jeg bruger det.

Yes

Fra : FH

Dato : 15-08-02 19:56

On Thu, 15 Aug 2002 20:43:35 +0200, "Carsten H." <no@mail.invalid>
wrote:

>En service du betaler penge til. Jeg bruger det.

Med vores trafikforbrug kan der ikke være det store basseører tilbage
til newsserveren

>Yes

Thanx - vi lader den bliver der så

--
Flemming H.

Fra : Carsten H.

Dato : 15-08-02 20:01

> Thanx - vi lader den bliver der så

Thread closed!

*G* ;)

Fra : Tinor

Dato : 16-08-02 10:15

> En service du betaler penge til. Jeg bruger det.

Du betaler aldeles ikke penge for news. Det er et gratis produkt.

Hilsen

Tinor

Fra : Carsten H.

Dato : 16-08-02 18:46

"Tinor" <e@e.dk> wrote in message

> Du betaler aldeles ikke penge for news. Det er et gratis produkt.

Haha, Yes yes.
Læs lige din "kontrakt" med TDC feks.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-02 00:10

On Fri, 16 Aug 2002 11:15:23 +0200, "Tinor" <e@e.dk> wrote:

>Du betaler aldeles ikke penge for news. Det er et gratis produkt.

Hvordan financieres newsserveren så? Kan jeg også få det produkt
gratis?

--
- Peter Brodersen

Fra : Bent

Dato : 17-08-02 11:42

"Tinor" <e@e.dk> wrote in message

> Du betaler aldeles ikke penge for news. Det er et gratis produkt.

Hvad med at holde dine kilder iorden inden du fyre sådan noget pis af?
Tror du TDC samler flasker for at vedligeholde deres skod news server?

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15546

Se specielt dette citat;

"- Det er klart, at newsserveren er del af den service, kunderne køber med
internetabonnementet. Vores kunder har selvfølgelig krav på, at servicen
kører. Vi kan dog ikke gardere os mod tekniske problemer, siger han."

Ups??! Selvfølgelig går nogen af ens penge til den, og selvfølgelig har man
krav på at skidtet kører 100%!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-08-02 11:45

On Sat, 17 Aug 2002 12:41:43 +0200, Bent wrote:

> Ups??! Selvfølgelig går nogen af ens penge til den, og selvfølgelig har man
> krav på at skidtet kører 100%!

Man har krav på at der er en newsserver, hvordan den kører, er en
konkurence paramenter, på lige fod med overbooking faktoren af
udlandstrafik, og her kan de forskellige ISP'er vælge hvad de vil.

Og du kan aldrig sige at en newserver kører 100%, den vil *ALTID*
mangle nogle indlæg, pga. den måde som usenet virker på.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bent

Dato : 17-08-02 12:32

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> [...]
>
> Og du kan aldrig sige at en newserver kører 100%, den vil *ALTID*
> mangle nogle indlæg, pga. den måde som usenet virker på.

Hvis den ALTID vil gøre det, så kører den jo også 100% ikke? jeg har sku
aldrig set en stor binær gruppe som har 100 % i completenes. Det jeg mener
at den kører 100% er at completenes IKKE skal ligge på de 20 stykker som de
gør nu