xp ipx/spx
Fra : K.B.S.

Dato : 15-08-02 17:11

Hej Ng.
Vi har et lille netværk på 8 maskiner. 7 af dem køre win 98 se. men een køre
win XP. Intet problem idet, men når vi skal installere protokollen IPX/SPX
på XP'ren så skal den bruge et netværksnummer. Hvad skal der stå der ?
Standart er 0000000.

--
M.V.H.
K.B.S.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-08-02 22:44

On Thu, 15 Aug 2002 18:11:23 +0200, "K.B.S." <vildsi@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> men een køre win XP. Intet problem idet, men når vi skal instal-
> lere protokollen IPX/SPX på XP'ren så skal den bruge et netværks-

Skal den? Min XP Pro spørger ikke om et netværksnummer, når jeg
installerer IPX. Vær i øvrigt opmærksom på, at man har to for-
skellige typer netværksnumre i IPX; et internt og et eksternt.

> Hvad skal der stå der ?

Det eksterne netværksnummer kan være lige, hvad du har lyst til,
bare det er ens på alle maskinerne på samme LAN. Det interne kan
du også sætte lige til, hvad du har lyst til, bare det er for-
skelligt for alle maskiner.

Jeg anbefaler normalt, at man konfigurerer frame type og eksternt
netværksnummer fast, i stedet for at regne med at auto detect
virker, for det gør det ofte ikke. Hvis maskinen skal tilbyde
services eller route, skal man også altid konfigurere et internt
netværksnummer.

Klassiske netværksnumre er DEADBEEF og FEDABE.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/