Hvornår er der sild i limfjorden?
Fra : Sublogic

Dato : 15-08-02 16:53

Hvornår kommer sildene igennem limfjorden?

Mvh.

Sub

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 15-08-02 20:38

Sublogic wrote:

> Hvornår kommer sildene igennem limfjorden?
>
> Mvh.
>
> Sub

Hej!

Det skifter noget fra år til år - men typisk i februar marts. Nogle år
er der også sild sidst på efteråret til henad nytår. Men så vidt jeg har
kunnet konstatere har de så været mindre bidelystne.

------
Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Geltzer

Dato : 15-08-02 21:35

Kommer der ikke de sild man kalder "høstsild"?

hilsen Geltzer

"[9000] thorkild nielsen" <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3D5C0310.4A6049DE@stofanet.dk...

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 16-08-02 07:24

Høstsildene er der vist under alle omstændigheder, men de er ikke altid
særligt bidelystne. De er jo fede af sommerens store mængde plankton, så
hvorfor skulle de bide på en dum krog? Jeg fiskede for et par år siden ind
under jul og fik ingen bid før jeg lidt træt hvilede pirken en smule på
bunden. Så bed de på sildeforfanget. M.a.o. kasn varrieret fiskeri måske give
sild på de fleste årstider. Men sidst på vinteren, hvor fiskene er sultne
bider de på næsten hvad som helst. Så kan man dårligt nok få sildeforfanget
til bunden, når det er godt.

Men der er også stor forskel på hvilke sildefluer de bider på. Det
sildeforfang, der giver flest fisk den ene dag giver ikke nødvendigvis fisk
ugen efter - så skal det være et andet. Jeg laver selv mine sildeforfang med
tre forskellige fluer, evt. blot en blank lille guld-krog. Så er der god
chance for at de bider på mindst een af fluerne.