Jaguar 22'??
Fra : Jimmi Wolff

Dato : 15-08-02 12:04

Hej NG

Er der nogen som har erfaringer med en Jaguar 22'???
Er det en god begynder båd??
Alle erfaringer er meget velkommende.

Jeg står og skal købe båd for første gang, med et budget på max 25000kr og
jeg vil gerne have en som ikke stikker særlig dybt.

m.v.h
jimmi

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 15-08-02 12:11

lige et ekstra spørgsmål.
Er der ikke sænkekøl på den, det mener jeg at have hørt?
Hvor lang stikker den hhv. oppe og nede???

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 15-08-02 12:35

Jeg har selv en Sailfish 18 med sænkekøl 90 cm nede og 30 cm opppe stikker
den.

Den blev sammen med en række andre både med sænkekøl teste engang sidst i
halvfjerdserne, med ret gode resultater. Blot er den lidt råt indrettet, men
det tror jeg de fleste har fået rettet siden. Den var klart testens
sejlvinder.
Der er en klub for båden og der er en del af dem i Danmark. Altså en meget
anbefalelsesværdig båd synes jeg.

mvh

Erik Breum Petersen
Summerthur, Sailfish 18, Assens

Fra : bvli

Dato : 18-08-02 17:40

Hey Jimmi!

Jimmi Wolff wrote:
> lige et ekstra spørgsmål.
> Er der ikke sænkekøl på den, det mener jeg at have hørt?
> Hvor lang stikker den hhv. oppe og nede???

Jeg kan kun anbefale dig Jaguaren. Det er en god og stabil båd - også
som begynder. Den er ret stiv og sejler hurtigt hvis man gider trimme lidt!

Der findes to versioner. En med sænkekøl og en med finkøl. Jeg har selv
finkølversionen. Den stikker 1.06 cm.

Jeg har selv en, og er smadder glad for den. Især indretningen om læ er
god. Det er fantastisk, at de har fået så meget plads om læ, når man
tænker på, at cockpit'et er så stort som en balsal. Derudover har de
droppet at lave stik-køjer, som vel egentligt var ret populært på mindre
kølbåde dengang.

Jaguar22 er originalt en Amerikansk konstruktion. (Catalina22) - Men er
bygget som Jaguar22 i England.

Du kan få masser af tips, billeder m.v. på den Amerikanske
brugerforenings web-site. http://www.catalina22.org.

Ellers så bare skriv hvis du har nogen spørgsmål.