Bygge akvarie
Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 15-08-02 08:43

Hej!

Jeg går med tankerne om at bygge et akvarium. Det skal være et hjørne
Akvarium på mellem 250 og 350 liter. Det er kun i fronten det skal være
glas. Hvor tykt skal det være ?
Findes der en formel for at finde den rette tykkelse?

Til siderne ved jeg ikke rigtig hvilket materiale jeg skal vælge. Jeg havde
forestillet mig at det skulle være let og ikke koste en formue. Hvad er
normalt at bruge ?

Farven er lige, for der skal være klippe baggrund ind langs begge sider og
bagsiden.

Mad venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 15-08-02 08:45

Hej

Ups, der skulle stå "Farven er underordnet" og ikke "Farven er lige"

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : thomas schreiber

Dato : 15-08-02 09:49

Med mindre du kan skaffe materialerne MEGET billigt selv, så er det
billigere at købe et færdigt. Trope har et 220L mener jeg til lige knap
1800.

Jeg har selv undersøgt en del med priser og materialer. Både træ, akryl og
glas. Det kan sku ikke rigtig betale sig med mindre man skal ahve noget
meget specielt, eller man selv kan skaffe meterialerne meget billigt selv.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 15-08-02 13:38

Hej!

Jeg ved godt at det ikke er billigere at bygge et akvarium selv. Men det
kunne være sjovt og så kan man jo tilpasse det i størrelse og form.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : J@N

Dato : 15-08-02 15:41

"Rasmus Berntsen" <rb_og_mkn@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg går med tankerne om at bygge et akvarium. Det skal være et hjørne
> Akvarium på mellem 250 og 350 liter. Det er kun i fronten det skal være
> glas. Hvor tykt skal det være ?

Hvilken størrelse skal frontruden have?

Jan

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 16-08-02 08:35

Hej!

Jeg er gået over til at købe akvariet færdigt. Men det skulle vel have været
ca. 100x50 cm.
Men jeg er da stadig nysgerrig med hensyn til at bygge akvarium stadig.

Rasmus Berntsen

Fra : J@N

Dato : 16-08-02 17:18

> Hej!
>
> Jeg er gået over til at købe akvariet færdigt. Men det skulle vel have
været
> ca. 100x50 cm.

Så er 6 mm nok, det bruger AquaStabil på deres 250 liter

Jan