Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billeder på DVD
Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 15-08-02 07:51

Hej!

Jeg har nu prøvet at lave billeder til DVD. Både på cd med nero og ulead DVD
pictureshow.

Jeg kan meget godt lide ulead. Men vil gerne have mere opløsning Svcd og
ikke vcd.

Nero er for begrænset. Kan ikke lave menuer godt nok.

Jeg ser nu at der er andre i denne gruppe der anbefaler PictureToTv. Er det
bedre end de 2 ovenstående.

Er der andre der kender til prorammer. Hvor man kan lave billede cd'er.
(SVCD og med menuer)

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-08-02 14:27

> Jeg kan meget godt lide ulead. Men vil gerne have mere opløsning Svcd og
> ikke vcd.

Jeg tror nok at still billeder på både VCD og SVCD har (kan have) en
opløsning på 704x576 (PAL), men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Faktisk tænkte jeg selv på det her i går, da mine forældre spurgte om en
Sony DV-305 dvd-afspiller var ok. Jeg ved, at den ikke kan afspille SVCD men
kun VCD. Vil det betyde noget for fremvisning af billeder? (Nej vel, eller
hva'? Ja, men bliver jo helt i tvivl .

mvh Frank

Fra : Martin S.

Dato : 15-08-02 22:32

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nok at still billeder på både VCD og SVCD har (kan have) en
> opløsning på 704x576 (PAL), men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Det tror jeg nu ikke. VCD-standarden siger 352x288 (PAL)og SVCD siger
480x576. (PAL)

Martin

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-08-02 08:41

> Det tror jeg nu ikke. VCD-standarden siger 352x288 (PAL)og SVCD siger
> 480x576. (PAL)

Nå, men så måtte jeg jo på www.vcdhelp.com og her er et lille citat om vcd:
"Still pictures in 704x576,352x288". Du kan finde det her:
http://www.vcdhelp.com/vcd.htm

mvh Frank

Fra : Martin S.

Dato : 16-08-02 13:06

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5cab05$0$690$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Nå, men så måtte jeg jo på www.vcdhelp.com og her er et lille citat om
vcd:
> "Still pictures in 704x576,352x288". Du kan finde det her:
> http://www.vcdhelp.com/vcd.htm

ok. tænkte ikke lige på Still pics... men det er jo det du skriver i primære
posting..
:)

Martin

Fra : M Larsen

Dato : 15-08-02 16:26

prøv Ulead DVD Picture Show jeg har men har ikke selv prøvet det se det her
http://www.ulead.com/dps/runme.htm?SN=11106-11000-00004148&LN=21&TYPE=220103

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 15-08-02 17:32

Ikke for noget men har du læst indlæget fra Rasmus eller......?????????

Jesper

Fra : M Larsen

Dato : 15-08-02 17:44

øhhhh ikke godt nok kan jeg se
"Jesper Amstrup" <amstrup_please_dont_spam_me@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5bd77f$0$33599$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : HansErik Jakobsen

Dato : 15-08-02 17:44

PictureToTv er også OK men er meget grov i opløsningen..
Her er Ulead en del bedre

Fra : Pipeline

Dato : 16-08-02 00:18

"HansErik Jakobsen" <xxx@xx> skrev i en meddelelse
> PictureToTv er også OK men er meget grov i opløsningen..
> Her er Ulead en del bedre

Jeg har også prøvet demoversionen af PictureToTv. Det er egentligt et ret
godt program, men som Hans Erik skriver, så er det et meget grovkornet
resultat man får.