MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 98 mangler filer..hvad er de til.
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-08-02 07:22

Iforbindelse med at jeg skulle hjælpe en veninde med at få hendes PC på
kabelnet, fik jeg pillet i et eller andet som jeg ikke rigtig ved hvad er,
men når vi starter den op så kommer der nogle meddelelser om at der henvises
ireg databasen eller system.ini til følgende filer som mangler på
harddisken.

vnetsup.vxd
vredir.vxd
dfs.vxd
msnp.dll

den starter alligevel men det er irriterende at man skal sidde og trykke
enter hele tiden for at starte jeg har prøvet at installere windows igen,
men det hjælper ikke.

Nogen der kan hjælpe. Der er tale om Window 98, og vi har naturligvis den
originale cd.

med venlig hilsen

Peter K. Nielsen

Fra : AKN

Dato : 15-08-02 07:46

Hej fandt det her-
http://www.driverforum.com/network4/54.html

by James on June 11, 2002 at 17:43:13:

Hi!

You seem to have an incomplete network install there. Not all necessary
files were installed when you set up your network, probably because of a
crash or switching off before the system said it was ready. You now have two
possibilities:

These files are part of the Windows distribution and therefore can be found
inside the .cab files on the Windows CD. You could either use the
"extract" - tool (on the CD as well) to manually get the files from there
(this might not work since not all config files, registry entries, etc.
might have been created \ set as well and therefore this should be the
second option to try) or

you could simply remove all networking components ( using
desktop->rightclick on Networking->properties)(first remove the server tools
like printer \ disk sharing, then the protocols (like NetBUI, TCP\IP, IPX,
etc.) and after that the network adapters followed by the network clients),
do a complete reboot and then reinstall the network from the CD (do not use
windows\ and windows\system\ as the sources, since the necessary files are
not there obviously) (after installing the adapter drivers first and
rebooting (for safety)). This should give you all necessary files (Note that
the system may take several minutes to process the changes, so do not think
it has crashed if it seems to do nothing saying shutdown is in progress,
especially DO NOT SWITCH OFF OR FORCE REBOOT until you haven't waited at
least 5 minutes for it to come back or reboot by itself!!!). If this fails
you can still try option 1.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-08-02 10:24

Tak for svaret, men var det muligt at få et svar på Dansk????

Me dvenlig hilsen

Peter

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-08-02 11:25

Hej Peter K. Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Tak for svaret, men var det muligt at få et svar på Dansk?

Et kort resume:

De er på Windows-cd'en (pakket i cab-filerne) og har med netværket at
gøre. Den nemmeste måde er:
1. Afinstaller div. netværkskomponeneter i Windows (Kontrolpanel,
Tilføj/fjern programmer).
2. _Genstart_ Windows.
3. Installer diverse netværkskomponenter (dem du afinstallerede) - og
husk at pege på cd'en, hvis Windows ikke automagisk beder om denne.

En anden metode er at gøre det manuelt, dvs. finde de 4 manglende filer
inde i cd'ens cab-filer (søg => søg i pakkede filer), pakke dem ud vha.
Extract og kopiere dem over. (Bruger du Windows Commander er det ulig
nemmere). Og så genstarter du Windows.
Humlen er så blot, at oplysningerne muligvis mangler i reg.basen, fordi
Windows ikke aner, de nu er tilstede. Ved første metode smider Windows
derimod selv de manglende nøgler etc. ind.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-08-02 15:05

først tusind tak for oversættelsen. den gør en forskel, men se lige længere
nede

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3. Installer diverse netværkskomponenter (dem du afinstallerede) - og
> husk at pege på cd'en, hvis Windows ikke automagisk beder om denne.

Det var jo netop det der startede miseren. jeg fjernede noget i
kontrolpanel, men af en eller anden grund så slettede windows filerne uden
at fjerne henvisningerne
og nu har jeg så være ved at fjerne nogle af henvisningerne i reg. databasen
(skulle jeg vist aldrig have gjort, men belv grebet af panik)

> [...]
> Windows ikke aner, de nu er tilstede. Ved første metode smider Windows
> derimod selv de manglende nøgler etc. ind.

Kan man kombinere de to løsninger du nævner

endnu engang tak

Peter

Fra : LarsS

Dato : 15-08-02 18:10

Den letteste måde at hente filerne fra winCD'en
er med værktøjet "System File Checker" hvor du
angir de filer du mangler, så blir de automatisk
lagt hvor de skal være.

/LarsS

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-08-02 20:32

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Den letteste måde at hente filerne fra winCD'en
> er med værktøjet "System File Checker" hvor du
> angir de filer du mangler, så blir de automatisk
> lagt hvor de skal være.

Og hvor får man så programmet "system File Checker" henne. Er det et man
kan downloade??

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-08-02 22:00

Hej Peter K. Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Og hvor får man så programmet "system File Checker" henne. Er det
> et man kan downloade?

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q185836&>

Dvs. det er Sfc.exe, som burde følge med Win98.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-08-02 22:12

Mange tak for de mange gode svar. Nu må jeg så ind til damen igen med et
print at disse vejledninger. Så kryds lige fingre.

Med venlig hilsen
Peter

Fra : LarsS

Dato : 15-08-02 23:15

Peter K. Nielsen skrev:
> LarsS skrev

> Og hvor får man så programmet "system File Checker" henne. Er det et man
> kan downloade??

Det ligger i system-mappen (sfc.exe).

/LarsS