Checke mail via Telmore på en N7650
Fra : Jochke

Dato : 15-08-02 00:05

Hej NG

Jeg har min egen mailserver og ønsker derfor via min mobil at hente og sende
mail derfra. Jeg har prøvet at sidde og lege med opsætningen af
forbindelsen.

I værktøjskassen - adgangspunkter har jeg prøvet at oprette en forbindelse,
hvorefter jeg har sat e-mail idstillingerne så de passer til min servers.
Men funker bare ikke.

Når jeg prøver at sende eller tjekke mails skriver den først den opretter
forbindelse. Derefter "Opretter forbindelse til postkassen" og kommer aldrig
længere... :(

Nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre?

Hjæææælp..... !!! :(

/Jochke

Fra : Apollo14

Dato : 15-08-02 07:38

"Jochke" <ask@me.com> pludrede i dk.teknik.telefoni.mobil i

> [...]
> postkassen" og kommer aldrig længere... :(
>
> Nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre?

Prøver du med ip eller med en mail.jegbori.dk.
på T68I skal man bruge ip, da der er problemmer med at resolve en
mail.jegbori.dk til et ip.
Og husk du skal bruge et internetabonnement hos en udbyder. Og det
skal være til mobil.
--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Jochke

Dato : 15-08-02 14:06

"Apollo14" <news(ihatespam)@apollo14.dk> wrote in message

> [...]
> mail.jegbori.dk til et ip.
> Og husk du skal bruge et internetabonnement hos en udbyder. Og det

Ja jeg prøver med IP'en. Hvad mener du med internet abb? Jeg har f.eks ADSL.
Ellers skal jeg bruge et special abb.??

Fra : Lasse

Dato : 17-08-02 23:13

Hej

> [...]
> mail.jegbori.dk til et ip.
> Og husk du skal bruge et internetabonnement hos en udbyder. Og det

IP resolving er kun et Sony Ericsson problem. Med GPRS skal man desuden ikke
have et internetabb. hos en anden ISP.

Fra : Apollo14

Dato : 18-08-02 07:32

"Lasse" <lasse@iloveu.dk> pludrede i dk.teknik.telefoni.mobil i

> Hej
>

> IP resolving er kun et Sony Ericsson problem. Med GPRS skal man
> desuden ikke have et internetabb. hos en anden ISP.

Har telmore GPRS ?? ikke så vidt jeg kan se på deres HP.
Så han tjekker nok ikke via GPRS med via GSM.
Og det med IP resolving er vist ikke kun et problem med T68I, har oxo
hørt om det på 7650.

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 10:44

> Har telmore GPRS ?? ikke så vidt jeg kan se på deres HP.
> Så han tjekker nok ikke via GPRS med via GSM.
> Og det med IP resolving er vist ikke kun et problem med T68I, har oxo
> hørt om det på 7650.

Nej de har ikke GPRS endnu. Men har snakket med dem og de er ved at udvikle
det som et led i deres erhvervs løsning.

Ja jeg tjekker mail via GSM. Det kan måske ikke lade sig gøre? Elelr skal
man have et specielt abb?

/Jochke

Fra : Apollo14

Dato : 18-08-02 12:13

> [...]
> at udvikle det som et led i deres erhvervs løsning.
>
> Ja jeg tjekker mail via GSM. Det kan måske ikke lade sig gøre?

Du kan sagtens tjekke mail via GSM, men skal vist have en
internetkonto hos din isp der tillader at hente via modem/mobil. Og
det kan være enten ISDN/v.110. Tjekker selv mail på min egen server,
men dog via ip.

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 13:27

> Du kan sagtens tjekke mail via GSM, men skal vist have en
> internetkonto hos din isp der tillader at hente via modem/mobil. Og
> det kan være enten ISDN/v.110.

Så skal jeg bare sætte en forbindelse op som ringer op til min ISP?

Kan det så betale sig økonomisk? Hvis jeg både skal betale minut pris til
Telmore og minut til ISP, og begge skal vel også have opkaldsafgift og sys
ik jeg har set en ISP med gratis abb. til mobil opkald. Så kan man vel lige
så godt tegne et GPRS abb.

>Tjekker selv mail på min egen server, men dog via ip.
Var også det jeg gerne ville. Du ringer vel først op til din ISP?

/Jochke

Fra : Fischer

Dato : 18-08-02 14:54

> Så skal jeg bare sætte en forbindelse op som ringer op til min ISP?

Ja.

> Kan det så betale sig økonomisk? Hvis jeg både skal betale minut pris til
> Telmore og minut til ISP, og begge skal vel også have opkaldsafgift og sys
> ik jeg har set en ISP med gratis abb. til mobil opkald.

Du betaler kun til Telmore.

Du kan ikke ringe mobilt op til en ISP som bruger et forvalgs/special nummer
som f.eks. 1010, 1001, 16xxx osv.
Du skal have et "rigtigt" nummer at ringe op til - f.eks. TDC's 21210000, et
af Get2net's direkte numre. Cybercity har også et specielt nummer man kan
ringe op til via mobil.

Men det ville være lidt lettere at rådgive dig hvis du fortæller lidt om
hvilken ISP og abonnementstype du har.

*Fischer

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 15:24

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Men det ville være lidt lettere at rådgive dig hvis du fortæller lidt om
> hvilken ISP og abonnementstype du har.

Fino....her er lidt data:

Min mobil udbyder: Telmore der benytter TDC's net. (Hvis nogen
betydning, tror det nu ik.)
Internet udbyder: CyberCity ADSL. Så mon ikke jeg skulle oprette et
andet abb.?
Min fon: Nokia 7650.
Har forresten også en konto hos Tiscali med forvalgsnummer 1049.

/Jochke

Fra : Fischer

Dato : 18-08-02 16:05

> Fino....her er lidt data:
>
> Min mobil udbyder: Telmore der benytter TDC's net. (Hvis nogen
> betydning, tror det nu ik.)

Nej, i den ende får du ingen problemer.

> Internet udbyder: CyberCity ADSL. Så mon ikke jeg skulle oprette
> et andet abb.?

Ja, du skal måske have et andet abonnement. Prøv at spørge Cybercity om dit
abonnement på nogen måde giver adgang til dial-up via mobiltelefon.

Ellers vil jeg anbefale Get2net. Deres gratis-abonnement kan bruges til
mobil-opkald hvis du ringer op til en af deres servere uden at bruge 1001
prefix.

*Fischer

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 16:33

> Ellers vil jeg anbefale Get2net. Deres gratis-abonnement kan bruges til
> mobil-opkald hvis du ringer op til en af deres servere uden at bruge 1001
> prefix.

Det vil sige der ikke skal betales andet end opkalds og minutafgift hos
Telmore, hvis jeg benytter Get2net?

/Jochke

Fra : Fischer

Dato : 18-08-02 18:51

> Det vil sige der ikke skal betales andet end opkalds og minutafgift hos
> Telmore, hvis jeg benytter Get2net?

Yep.

*Fischer

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 19:50

> Yep.

Hva tjener de så penge på?

/Jochke

Fra : Fischer

Dato : 19-08-02 05:24

> Hva tjener de så penge på?

De tjener penge på at 99% af deres kunder ringer op fra fastnet med 1001
præfix - altså gennem Tele2 som står bag Get2net.

*Fischer

Fra : Henning Petersen

Dato : 24-08-02 22:58

On Sun, 18 Aug 2002 20:50:28 +0200, "Jochke" <ask@me.com> wrote:

> "Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Hva tjener de så penge på?

At numret er i en nummerserie som tilhører dem. Derfor for de penge
fra din udbyder når du ringer til dem. Ikke så meget som hvis du
brugte 1001 prefix, men alligevel mere end ingenting.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 15-08-02 22:55

> [...]
sende
> mail derfra. Jeg har prøvet at sidde og lege med opsætningen af

Du kan tilmelde dig på TDC's wapportal www.tdcmobil.dk fra internet.
Derefter indtaster du mail indsillinger under et punkt der hedder mail og
kalender. Nu skal du blot sende en sms med teksten "BESKEDER" til nummer 842
så modtager du en liste over emails på samtlige tilmeldte konti.
Pris: 2xSMS, hvilket formentlig er langt billigere end at bruge rigtigt wap.
En anden mulighed er at tilmelde dig på tagtag.com og derefter læse mail med
wap til tagtag.com/mail

Kasper

Fra : Lasse

Dato : 17-08-02 23:12

Det er da vist lidt billigere at bruge sin email-klient på terminalen, nu
hvor den har en....

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 24-08-02 03:01

"Lasse" <lasse@iloveu.dk> wrote in message

> Det er da vist lidt billigere at bruge sin email-klient på terminalen, nu
> hvor den har en....

Hej Lasse,

fungerer denne email-klient over WAP betaler du jo 25 øre for opkaldet og så
er der 25 øre tílbage til 12 sekunders WAP, hvoraf der går 2 sekunder med at
etablere forbindelsen. Hvis du skal kontrollere mere end én pop3-account kan
det da vidst ikke lade sig gøre på ti sekunder ?

Hvis den omtalte mail-klient fungerer over GPRS forudsætter du at spørgeren
har oprettet et GPRS tillægsabonnement og så ryger den økonomiske gevinst
vist alligevel igen...

Kasper