Pit bull Terrier ?
Fra : Morten Juel

Dato : 14-08-02 23:05

Hejsa NG

Er topic kun en ond og bisk hund, eller kan den bruges som alm fam hund uden
børn skal det siges !!

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **som er til byttesalg for mindre mc + 13KKr**

Fra : Sander

Dato : 14-08-02 23:04

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Morten
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750 **som er til byttesalg for mindre mc + 13KKr**

Racen er ( så vidt jeg ved ) ikke tilladt i DK.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 14-08-02 23:39

Jow så længe de er registreret og neutraliseret !

Morten

Fra : Gaardsøe

Dato : 14-08-02 23:43

> Jow så længe de er registreret og neutraliseret !

Der tager du helt sikkert fejl... En pitbull Terrie er forbudt i dk...
hvis du kender en sådan, der kommet til landet efter forbudet i 90-91.. er
den ikke registreret.. og importeret lovligt.

Dem der på tidspunktet var i landet, skulle steriliseres.

Mvh. Lars

Fra : Morten Juel

Dato : 14-08-02 23:56

ok, jeg har bare læst noget andet i "hunde i farver" fra politikkens
forlag.. jeg kender såmend ikke til nogen, synes bare at det er en
interssant hund, og når man skal bo på landet vil man gerne ha en hund der
kan forsvare pigen når hun er alene hjemme men som samtidigt er en
mentalt rask hund

Skal man så ha en boxer eller en dobbermand ?? eller hvad med en rotweiler ?
den må gerne være korthåret og gerne ikke så stor som en sct bernard

nogle råd/ideer ?

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 15-08-02 05:59

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote:
*snip*

> og når man skal bo på landet vil man gerne ha en hund
> der kan forsvare pigen når hun er alene hjemme

Hvad med at hun tager et kursus i selvforsvar og I anskaffer jer den hund
der temperamentmæssigt passer jer bedst, og ikke hvad der ser mest
skræmmende ud på "Her vogter jeg"-skiltet?

Altså, personligt kan jeg da sige at min mor's Cairn Terrier kan skræmme
stort set hvem som helst der står udenfor døren og ikke ved at hun bare er
en lille kælepot!

Mvh

- Sidsel

Fra : Morten Juel

Dato : 15-08-02 10:05

> Hvad med at hun tager et kursus i selvforsvar og I anskaffer jer den hund
> der temperamentmæssigt passer jer bedst, og ikke hvad der ser mest
> skræmmende ud på "Her vogter jeg"-skiltet?
Tjoo det burde hun vel, men mennesker kan nemt bliver overrasket, det er
ikke helt det samme med en hund !
Det var jo netop derfor at jeg henvendte mig til NG, da vi ikke vil ha en
hund der er sindsyg af sind !

> Altså, personligt kan jeg da sige at min mor's Cairn Terrier kan skræmme
> stort set hvem som helst der står udenfor døren og ikke ved at hun bare er
> en lille kælepot!
hehe jeg synes at en hund gerne må ha lidt størrelse

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-08-02 11:17

> hehe jeg synes at en hund gerne må ha lidt størrelse

Hvorfor så pitbull terrier, er det ikke en lille en ?

Hvad så med en Presso Canary ? (spøg til side)

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 15-08-02 07:18

Hej

Hvad med at besøge en udstilling eller andre konkurrencer, hvor man
kan se på forskellige racer?

Eller som jeg har nævnt i tidligere indlæg, se på DKK's hjemmeside,
her er både henvisninger til konkurrencer/udstillinger og så kører de
kurser i "før du køber hund" - disse henvender sig til mennesker der
gerne vil vide lidt om de forskellige racer inden køb...

Og hvilken som helst race kan være vagtsom... det er jo et ? om
hvad man træner den til..

Håber det hjælper jer lidt på vej..

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Morten Juel

Dato : 15-08-02 10:07

> Hvad med at besøge en udstilling eller andre konkurrencer, hvor man
> kan se på forskellige racer?
Det var da egentligt en god ide
Den tror jeg at vi vil gå lidt efter, mange tak

> Og hvilken som helst race kan være vagtsom... det er jo et ? om
> hvad man træner den til..
Ja, men udseende må jo også gerne være der

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-08-02 14:43

Der er udstilling nu på søndag i Hillerød.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jette Køhler

Dato : 15-08-02 21:10

Hej Morten

Der er udstilling i Hillerød her i weekenden (Frederiksborghallen både
lørdag og søndag fra kl 10).

Jette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-08-02 12:31

On Thu, 15 Aug 2002 22:09:51 +0200, "Jette Køhler"
<mamuska@post8.tele.dk> wrotd:

>Hej Morten
>
>Der er udstilling i Hillerød her i weekenden (Frederiksborghallen både
>lørdag og søndag fra kl 10).
>
>Jette

Hvad koster det at komme ind ? og kan man tage sin hund med selv om
den ikke er tilmeldt ?

Fra : Ricki Berthelsen

Dato : 16-08-02 14:59

Voksne: kr. 30,-
Børn: 6-12 år: kr. 10,-
Børn under 6 år: gratis

Der er kun adgang for hunde, der i forvejen er tilmeldt udstillingen. Ønskes
en hund medbragt som "gæst" på udstillingen, skal den tilmeldes udenfor
bedømmelse

Se :
http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=8&
Vis=/kunder/dkk/dkkweb.nsf/navig/A36F2FF497845572C12569670034DE2F?OpenDocume
nt&Titel=Udstillinger

Jeg skal selv se amstaff'erne lørdag kl 10.

Ricki

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-08-02 19:08

On Fri, 16 Aug 2002 15:58:38 +0200, "Ricki Berthelsen"
<ricki@uniteam.com> wrotd:

> [...]
>nt&Titel=Udstillinger
>
>Jeg skal selv se amstaff'erne lørdag kl 10.

hvad koster det så at få sin hund med tilmeldt udenfor bedømmelse ?og
kan man nå det ? er lørdag så Terrierdag ?kommer der også
Staffordshire Bull Terriere og Bull Terriere ?

Fra : Ricki Berthelsen

Dato : 17-08-02 19:23

Sorry, men jeg er lige kommet hjem fra udstillingen..

Men der var mange rigtig flotte bull'er..... Min kærste var klar til at tage
et par af dem med hjem

Fra : Jette Køhler

Dato : 16-08-02 16:35

Hej Morten

Jeg er ikke sikker på hvad det koster men det er omkring 30-40 kr.
Hvis din hund er registreret i DKK og du har vaccinationspapirer på den kan
du godt få den med ind men det koster kr 150
Hvis du fortæller hvilke racer du vil se på, så skal jeg fortælle hvilken
dag de er på

Hilsen Jette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-08-02 19:10

On Fri, 16 Aug 2002 17:34:37 +0200, "Jette Køhler"
<mamuska@post8.tele.dk> wrotd:

> [...]
>du godt få den med ind men det koster kr 150
>Hvis du fortæller hvilke racer du vil se på, så skal jeg fortælle hvilken

nå så fik jeg vist svar nok jeg tror nu ikke at jeg gidder at give 150
for at have min hund med ind , men der er vel Terriere om lørdagen så
?

Fra : Jette Køhler

Dato : 16-08-02 21:27

Her er et udpluk af de deltagende terrier som ganske rigtig er på om
lørdagen
Jeg skal selv udstille en af mine samojedhunde

RING 1
1 sealyham terrier Dommer: G. Alessandra, I.
14 airedale terrier
17 american staffordshire terrier
16 border terrier
10 glathåret fox terrier
2 lakeland terrier
9 ruhåret fox terrier
5 welsh terrier
5 curly coated retriever

RING 2
5 australian silky terrier Dommer: Alex Krasilnikoff, DK.
7 australsk terrier
2 bedlington terrier
3 irish glen of imaal terrier
18 irish softcoated wheaten terrier
4 irsk terrier
9 jack russel terrier
9 parson russel terrier
5 norwich terrier
13 staffordshire bull terrier

RING 3
6 skye terrier Dommer: Kevin Brown, DK.
2 kerry blue terrier
51 cairn terrier

RING 4
18 skotsk terrier Dommer: Birgit Seloy, DK.
30 west highland white terrier
13 yorkshire terrier
14 bull terrier
4 bull terrier, miniature

Håber du kan bruge det

Jette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-08-02 15:58

On Fri, 16 Aug 2002 22:27:01 +0200, "Jette Køhler"
<mamuska@post8.tele.dk> wrotd:

> [...]
> 51 cairn terrier
>

>RING 4
> 18 skotsk terrier Dommer: Birgit Seloy, DK.

Tak men fik ikke tid til at tage derop desværre ! det lyder ellers som
en stor udstilling jeg gerne ville have set .

Fra : Ricki Berthelsen

Dato : 17-08-02 19:25

Du kan nå Køge udstillingen om ca. en måned.
Dansk Terrier Klub udstiller, og så er det også DKK udstilling i ballerup.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-08-02 14:42

Jeg kan meget kraftigt anbefale "Før du køber hund" kurset, jeg har for
nylig deltaget i det sammen med nogle venner der overvejer at købe hund.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sander

Dato : 15-08-02 11:05

> Skal man så ha en boxer eller en dobbermand ?? eller hvad med en rotweiler
?
> den må gerne være korthåret og gerne ikke så stor som en sct bernard
>
> nogle råd/ideer ?

En boxer er en dejlig familiehund og den ser jo "sur" ud, selvom den er
glad. : )

Rotteweiler kræver en øvet hundetræner, ellers kan det ende galt......

Doberman skal du også holde dig fra, hvis du ikke er øvet hundetræner.
Desuden knytter Doberman`en sig meget, til sin ejer, hvilket ofte bevirker,
at den ikke kan lære, at være alene hjemme.

Min favorit her, ville være Boxeren...

Men kig dig omkring og find ud af, hvad der passer til jer.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 14-08-02 23:51

I Danmark har der været forbud mod pitbull terrier og tosa inu, samt
krydsninger heraf (siden 1991).

Der er forbud selvom de er steriliserede, de må ikke indføres.
\ | /
@-@
--oOO---(_)---OOo-----------------------------------------
Http://80.62.54.166

Fra : Morten Juel

Dato : 15-08-02 10:08

ok..

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-08-02 19:23

"Carina Enevoldsen" <hybrid@aussies.dk> writes:

> I Danmark har der været forbud mod pitbull terrier og tosa inu, samt
> krydsninger heraf (siden 1991).
>
> Der er forbud selvom de er steriliserede, de må ikke indføres.

Her kommer så lige selve loven:

§ 1. Besiddelse og avl af følgende hunde er forbudt:

1) Pit bull terrier og
2) Tosa.

Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 gælder tillige for krydsninger, hvori de
nævnte hunde indgår.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-08-02 16:05

On 16 Aug 2002 20:23:28 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrotd:

> [...]
>
>1) Pit bull terrier og
>2) Tosa.
>
>Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 gælder tillige for krydsninger, hvori de

Love er en ting virkligheden er en anden . Pit Bull Terrieren er en
dejlig hund der elsker mennesker ! loven blev lavet fordi nogle få
tævede deres hunde til at være agresive over for mennesker , nogle få
ødelagde det for mange !Aviserne manglede spændende forsidestof ,og
politikkerne manglede stemmer , og alt sammen gik ud over en dejlig
menneskekærlig race der ikke gør andet end hvad ejeren beder den om .
Pit Bullen er en dejlig familiehund ligegyldigt hvor mange love der
bliver lavet , kan de ikke gøre racen farlig af det .

Hunden bliver som ejeren , uanset race

Fra : Ricki Berthelsen

Dato : 17-08-02 19:27

Klap klap klap....

Virkeligt flot skrevet.....

Hvis du kommer til DTK's udstilling i Køge, så er vi nød til at mødes..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-08-02 18:42

On Sat, 17 Aug 2002 20:27:06 +0200, "Ricki Berthelsen"
<ricki@uniteam.com> wrotd:

>Klap klap klap....
>
>Virkeligt flot skrevet.....
>
>Hvis du kommer til DTK's udstilling i Køge, så er vi nød til at mødes..

Mange tak DTK-udstillingen , kræver den at man er medlem af DKK ?
for det er jeg ikke , kan ikke engang huske hvad jeg er med i , men
har da stamtavle og har prøvet 1 gang at komme ind til en udstilling
og kun kigge med min hund men jeg fik ikke lov til at komme ind pga at
de mente at jeg havde den forkerte stamtavle så det er jeg lidt træt
af . Men det må de jo selv om hvis de ikke vil møde for mange af den
ellers forholdsvis sjældne race ! Jeg er nu ikke interseret i at
udstille men det kunne jo være meget sjovt at snakke med nogle andre
der har samme race , men gidder bare ikke give mange penge til dkk for
at få lov til det .

Fra : Ricki Berthelsen

Dato : 19-08-02 17:13

> [...]
> udstille men det kunne jo være meget sjovt at snakke med nogle andre
> der har samme race , men gidder bare ikke give mange penge til dkk for

Hvis du ikke vil udstille, men bare lidt rundt og kikke, så er det bare at
møde op
Entre ca. 30 - 50 Kr.
Jeg tror ikke at du kan tage hunden med ind på udstillingen....

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-08-02 05:50

mp@stofanet.invalid writes:
> [...]
>interssant hund, og når man skal bo på landet vil man gerne ha en hund der
>kan forsvare pigen når hun er alene hjemme men som samtidigt er en
Pit Bull ville næppe være egnet, idet den er avlet som kamphund og derfor
er specielt aggressiv over for andre hunde - men ikke så meget over for
mennesker.

>Skal man så ha en boxer eller en dobbermand ?? eller hvad med en
>rotweiler ?
>den må gerne være korthåret og gerne ikke så stor som en sct bernard

Øh, altså - anskaffelsen af en hund gør det ikke alene. Den skal trænes
til opgaven, og det kræver mange timer op træningspladsen - hver lørdag
formiddag i silende regn

Det er vel heller ikke så sandsynligt at hunden nogensinde vil komme til
ligefrem at
forsvare din kæreste, så hvorfor ikke bare en stor godmodig hund med et
dybt glam ?

Hilsen Sverre.

Fra : Morten Juel

Dato : 15-08-02 10:04

> Pit Bull ville næppe være egnet, idet den er avlet som kamphund og derfor
> er specielt aggressiv over for andre hunde - men ikke så meget over for
> mennesker.
ok

> Øh, altså - anskaffelsen af en hund gør det ikke alene. Den skal trænes
> til opgaven, og det kræver mange timer op træningspladsen - hver lørdag
> formiddag i silende regn
Ja selvfølgeligt, en hund skal trænes, ingen tvivl der, og regnvejr har da
endnu i dk mængder ikke slået nogle ihjel

> Det er vel heller ikke så sandsynligt at hunden nogensinde vil komme til
> ligefrem at
> forsvare din kæreste, så hvorfor ikke bare en stor godmodig hund med et
> dybt glam ?
tjaa. den må nu gerne se lidt ond ud også !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-02 11:30

On Thu, 15 Aug 2002 00:04:31 +0200, "Morten Juel"
<mp@stofanet.invalid> wrotd:

>Hejsa NG
>
>Er topic kun en ond og bisk hund, eller kan den bruges som alm fam hund uden
>børn skal det siges !!

Den er slet ikke ond eller bidsk over for mennesker og især ikke over
for børn , det er utroligt gode og meget menneskekærlige hunde , de
elsker børn utroligt meget og vil da selvfølgelig forsvare familien
med sit liv . Men som vagthund er den ikke egnet da de jo er meget
glade over for mennesker gennerelt og er avlet til at slås med andre
hunde , derfor er det en hund man altid skal have i snor hvis man bor
i bebyggede områder . Hunden er slet ikke farlig overfor mennesker med
mindre man træner den til det"hvilket ofte går galt" , og det kan man
jo gøre med alle racer.Selvfølgelig vækker den en del respekt bare med
sin udstråling og du bliver jo nok ikke overfaldet når du går tur med
den men hvis du vil have en hund der skal passe på dit sølvtøj
derhjemme skal du have en rigtig vagthund led efter rotweilere
schæfere dobberman eller nogle af de andre "vagthunderacer"

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-08-02 07:03

mp@stofanet.invalid writes:

>tjaa. den må nu gerne se lidt ond ud også !

Først og fremmest drejer det sig vel om din kærestes følelse af tryghed.
Sandsynligheden for at hunden nogensinde kommer til at forsvare hende er
omkring nul. Og hvis den ulyksallige situation alligevel skulle opstå, vil
der kommet et restsligt efterspil, hvor det skal sandsynliggøres at de
skader, hunden har forvoldt på skurken(e) står i rimeligt forhold til
trusselen. Som regel ender sådan noget med en klækkelig bøde til
hundeejeren.
Jeg har haft schæfere i 30 år og vil fraråde racen - med mindre du / I vil
bruge ganske meget tid på at stimulere og træne hunden. Det er en
arbejdshund, der skal have opgaver hele tiden

I går så jeg for første gang min dyrlæges (tidligere inkarneret
rottweilermand) seks måneder gamle boerboel. Den ligner noget en hver
indbrudstyv / voldsmand vil gå i en stor bue uden om.

http://www.dogomania.com/breeds/standards/other/boerbel.shtml

Men ellers kan jeg tilslutte mig rådene om at bruge en del af weekenden på
hundeudstillingen i Hillerød.

Hilsen Sverre.